Ännu en hundattack i Thailand, 2 årig flicka mister troligen synen på ett öga.

Jag tvivlar inte på raserna i toppen kan vara mest aggresiva och orsakar mest skador/dödsfall men mycket handlar nog om vilka som håller i kopplet, jag tror inte att samma klientel av personer skulle spattsera omkring i ett motionsspår med en dvärgpudel eller strävhårig tax.

Om vi bortser från djurplågeridelen vore det faktiskt lite humor med en sönderdopad pudel som attackhund :p Ingen är beredd på det!

Gissar på en kombination av hundarnas naturliga egenskaper och vilken typ av ägare som skaffar vissa typer av hundar samt skillnaden i behandling av hundarna utifrån varför ägaren skaffade sig en hund.
Hej

Så är det nog, men det är ju faktiskt så att bara Pitbullhundar står för lika många dödade människor som alla andra hundraser tillsammans och Pitbulls och Rottweilers står tillsammans för 76% av alla dödsfall, det är talande siffror.

Jag förstår att polisen i Sverige upplever detta som ett problem även för deras del och jag har stor förståelse för att människor känner respekt ocht.o.m rädsla för den här typen av hundar.

I ett land som Thailand där majoriteten av hundarna springer lösa vind för våg befarar jag att antalet attackerade och dödade barn kommer att öka framöver i.o.m att den här typen av hundar blir allt vanligare.

Mvh isan lover

Hej

Så är det nog, men det är ju faktiskt så att bara Pitbullhundar står för lika många dödade människor som alla andra hundraser tillsammans och Pitbulls och Rottweilers står tillsammans för 76% av alla dödsfall, det är talande siffror.

Jag förstår att polisen i Sverige upplever detta som ett problem även för deras del och jag har stor förståelse för att människor känner respekt ocht.o.m rädsla för den här typen av hundar.

I ett land som Thailand där majoriteten av hundarna springer lösa vind för våg befarar jag att antalet attackerade och dödade barn kommer att öka framöver i.o.m att den här typen av hundar blir allt vanligare.

Mvh isan lover

Lägg ut skottpengar på 500baht per löshund så ska du se att buddhismen tar en liten paus och nästa vecka finns det knappt en löshund att hitta i landet.

Lägg ut skottpengar på 500baht per löshund så ska du se att buddhismen tar en liten paus och nästa vecka finns det knappt en löshund att hitta i landet.
Hej

Jo man kan ju skämta om det och jag håller med om att 500 baht per hund förmodligen skulle rensa varenda gata och by i landet ifrån lösspringande hundar.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Ja enligt dig så är ju Rottweilers och dvärgpudlar lika aggressiva. Hur står sig då Pitbulls mot dvärgpudel? Något mindre aggressiv?

Ja enligt dig så är ju Rottweilers och dvärgpudlar lika aggressiva. Hur står sig då Pitbulls mot dvärgpudel? Något mindre aggressiv?
Hej

Det får du nog fråga en hundexpert, men statistiken över dödade i hundattacker har ju en förödande övervikt för Pitbulls med Rottweilers som god tvåa.

Mvh isan lover

Hej

Det får du nog fråga en hundexpert, men statistiken över dödade i hundattacker har ju en förödande övervikt för Pitbulls med Rottweilers som god tvåa.

Mvh isan lover
Jag frågar dig som hävdar att Rottweilers och dvärgpudlar är lika aggressiva.

Du måste väl veta om pitbulls är mer aggressiva än ex dvärgtaxar?

Hej

Det skulle vara intressant att höra forumets hundexperters åsikter om den här ststistiken?

Hur ska vi tolka den?

Är vissa raser farligare än andra?

Är det bara ägarnas fel och brister som gör att vissa raser placerar sig högt på en sån här lista?

Top 10 Most Fatal Dog Breeds Table​

BreedDeaths% of Total
Pit bull28465.6%
Rottweiler4510.4%
German shepherd204.6%
Mixed-breed173.9%
American bulldog153.5%
Mastiff/Bullmastiff143.2%
Husky133.0%
Unknown/unreleased112.5%
Labrador retriever92.1%
Boxer71.6%

Mvh isan lover
Många av dom i topp är livsfarliga med fel ägare, dock förundrad över varför doggio Argentino inte ligger på andra plats, hund framavlad för att ta hand om Puma.
Men med rätt ägare kan det bli helt underbara hundar, har polare som har Pittbullhona och hur snäll som helst men hade polare med inavlad pitbull, den vägde 81kg i rena muskler, helt ostabil och kunde bara gå ut med 2-3 killar och då med träkil ifall den attackera.

Finns helt livsfarliga hundar och idioter till ägare man måste vara försiktig,
En doggio sliter ner en Puma katt hur lätt som helst.
Fan borde va restriktioner på hur hundar får paras.

Hej

Jo man kan ju skämta om det och jag håller med om att 500 baht per hund förmodligen skulle rensa varenda gata och by i landet ifrån lösspringande hundar.

Mvh isan lover

Var halvt skämt, halvt allvar. Löshundarna är ett problem, sen har jag vare sig expertisen eller makten att göra något åt det. Finns garanterat följdfrågor där andra djur och natur i landet hade påverkats om alla löshundar försvann på en vecka.

Jag blev biten av en äcklig dvärgpudel en gång när jag var liten, blev tvungen att fixa till fingret på en läkarmottagning inkl stelkrampsspruta. Så dvärgpudlar är säkert minst lika aggressiva som pitbulls.
Pudel tillhör en aggressiv ras, kan vara riktigt aggresiva men så små så mest ett skratt.
Dock har en pittbull samt doggio, något inavlat.
Väldigt lätt att få din pittbull att gå till attack, håll tillbaks lite och ryck i halsbandet och den blir helt galen mot målet framför, funkar även på snällaste och välfostrad pittbull.

Pudel tillhör en aggressiv ras, kan vara riktigt aggresiva men så små så mest ett skratt.
Dock har en pittbull samt doggio, något inavlat.
Väldigt lätt att få din pittbull att gå till attack, håll tillbaks lite och ryck i halsbandet och den blir helt galen mot målet framför, funkar även på snällaste och välfostrad pittbull.
Det känns som att du har erfarenhet. För min del skall pitbulls även i fortsättningen förbjudas att avla och alla valpar av hankön skall kastreras. För ett förbud mot avel är svårt att övervaka. En livsfarlig hundras.

Det känns som att du har erfarenhet. För min del skall pitbulls även i fortsättningen förbjudas att avla och alla valpar av hankön skall kastreras. För ett förbud mot avel är svårt att övervaka. En livsfarlig hundras.
Jag tycker en riktigt bra hundras med rätt ägare men som du skriver livsfarlig och inte lätt att fostra, jag fick en valp som betalning för en skuld, som fiskare och den som tog om hand när jag var på sjön, så blev det fel, jag har annars haft hund från jag var 2 år men detta funkade inte.

Hade ju polare som inavla pittbull och var ju tokiga dubbelt så stora som normal pittbull och en fara. Fick till slut avlivas.
Kommer ihåg vi kom till polares lgnht i Nödinge, besten låg i köket och alla livrädda för djuret som låg där, alltid en trädskida som såg ut som en dolk när dom gick ut och rasta hunden för att köra upp i bakkäken och bända upp käften om han attackerade.
Borde skjutits på plats och ägaren låsts in.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp