Att bli pappa på gamla dar

Min dam har två döttrar som jag verkligen tycker om. Jag satsar allt på dessa två juveler i mitt liv som pensionär och fastboende i Thailand. Vi pratar engelska hemma så ofta vi kan. Den äldsta har tre år kvar till lärarexamen, den yngsta vill bli något inom det militära.
Mitt råd är om ni har barn i familjen: Bestäm er var ni ska bo i framtiden, det är för stor skillnad på svensk och thailändsk utbildning för att det ska bli riktigt bra för barnen med att byta mellan länderna.
Ju längre jag bott här permanent ju mer trivs jag med livet.

Så nu har barnen varit i Sverige och hälsat på ännu en gång.

IMG_20180504_174757.jpg

IMG_20180506_165403.jpg

Ja bli pappa på gamla dar är inget jag ångrar men det blir ingen mer, nu blir man för gammal.
Jag var på gränsen redan, vara 70, 80, 90 när barnen blir tonnåringar är inget för mig.
Stor risk att barnen får växa upp utan farsa vid den tiden det kan vara som viktigast för dom att ha en.

received_2056292024432253.jpeg

received_2428769943864515.jpeg

Ja bli pappa på gamla dar är inget jag ångrar men det blir ingen mer, nu blir man för gammal.
Jag var på gränsen redan, vara 70, 80, 90 när barnen blir tonnåringar är inget för mig.
Stor risk att barnen får växa upp utan farsa vid den tiden det kan vara som viktigast för dom att ha en.

Gamla dar??? Du är ju tonåring jämfört med oss gubbskrällen:p:cool:;)

Men jag ser ändås att jag är på gränsen, du pratar om dotter men får ju tänka på att du är 75 år när hon är 20.
Jag tänker i alla fall vara i livet när D blir tonåring. Men inte är du för gammal. Men det är ändå härligt att vara farsa, det ger en hellt annan dimension vad gäller livet. Och framför allt en helt annan mening

Jag tänker i alla fall vara i livet när D blir tonåring. Men inte är du för gammal. Men det är ändå härligt att vara farsa, det ger en hellt annan dimension vad gäller livet. Och framför allt en helt annan mening
Nej jag ser mig inte som för gammal, jag var på gränsen ;)
Båda kommer ju ha gått ut universitetet om dom når dit innan jag når riktig pensionärsålder.

Du har helt rätt där Jonas , min skilsmässa med xet var just beroende på att hon ville ha ett barn till , jag var då 56 , tyckte det var för sent , och backade på detta ,, skilsmässa som följd , tänkte då att detta med skilsmässan var nog då inte långt borta i alla fall .Hon är fortfarande singel med ett barn (mitt) Sicken osis för henne att h. Tänker på detta när jag ser 70+are med 25 åringar här nere som är tjocka om magen , man får ju hoppas att det verkligen är en hasip i magen :):)

Fin bild Jonas

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka