Att bli pappa på gamla dar

En fråga?
Är det vanligare att missanpassade får barn i senare ålder?
Vad tror ni?

Våran lille gosse fyller 5 år om några dagar. Han var hos Farfar idag och hämtade sin present. Här byggs den ihop med hjälp av storebror.
20180324_145428.jpg
Detta fina med barn är den äkta glädjen, nu är ju frun oförmögen att bli gravid och jag har sen tidigare vuxna barn.
Men nu säger nya läkaren att det är möjligt att få henne tillbaka i skick.
Hennes ögon lyser när dessa idéer presenteras och jag tittar ner i golvet som en dumbom......
Bara utgifter och stora ingrepp på livsstilen.

Jag vet hennes om hennes största önskan i livet och hoppas att det räcker med att ta hand om syskonbarnen som vi gör redan.

Skulle hon få barn med en svensk pensionär så är det ändå 100 ggr bättre än de barn som föds här av yngre föräldrar.

Fan nu blir man logisk................

En fråga?
Är det vanligare att missanpassade får barn i senare ålder?
Vad tror ni?

Missanpassad? vilka kriterier anser Du ska uppfyllas för att någon ska anses vara missanpassad, tråkigt nog kan vi inte bolla över frågan till Berralund, han har ingen ålder, endast en siffra...

Jag är missanpassad på många ställen och inom många områden så kan stämma på mig.

Missanpassad? vilka kriterier anser Du ska uppfyllas för att någon ska anses vara missanpassad, tråkigt nog kan vi inte bolla över frågan till Berralund, han har ingen ålder, endast en siffra...
Jag ställde en fråga, vad anser du själv?

Det beror på vad du menar med missanpassade.....
Menar du hillbillies så tror jag tvärtom dom har ju ett halvt hockeylag innan dom blir myndiga ;)
Ja, det är en större risk med defekta barn ju äldre föräldrarna är.
Förstföderskor +36år har förhöjd risk och män över 55år späder på risken mångfalt.
Mitt ex. som jobbade inom mödravård påstod att det är extremt vanligt i Thailand med missbildningar för mödrar över 40 år.
Ungefär 1000% större risk.
Därför fick jag aldrig komma till skarpa skott....... :(

Förstföderskor +36år har förhöjd risk och män över 55år späder på risken mångfalt.
Mitt ex. som jobbade inom mödravård påstod att det är extremt vanligt i Thailand med missbildningar för mödrar över 40 år.
Nu var väl frågan om föräldrarna var missanpassade inte missbildade barn.
Själv faller vi bort på ålderskategorin för att få missbildat men kan ju ske ändå.

Va bra, då har du ju svarat och slipper antyda vad du tror att jag tror........
Men kan man få en bättre definition så skall jag svara seriöst.
Missanpassad för mig beror på omständighet och betraktare.
Det som kan vara normalt och ses som normalt på ett ställe kan skilja sig ett par mil innåt landet.
Jag flyttade till öarna och kände mig missanpassad bland kristna dårar men hemma i Göteborg kände jag mig väl anpassad.

h

Din SO var väl snarare smart som inte ville utsätta ett barn för fara?

Nu var väl frågan om föräldrarna var missanpassade inte missbildade barn.
Själv faller vi bort på ålderskategorin för att få missbildat men kan ju ske ändå.
Läste för snabbt och svarade mycket, mycket fel, men det finns nog inga exakta svar på att missanpassade föräldrar får annorlunda barn än väl anpassade.
Men jag har en klar uppfattning om barns svårighet till att anpassa sig till dubbla standarder, kulturer och språk.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp