Bärplockare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Finns det någon som vet hur det går för årets kommande Thailändska bärplockare?
Har lagarna ändrats sen förra året eller är det samma dåliga villkor som gäller fortfarande?

Finns det gott om bär uppåt landet i år?

Jag har i alla fall avrått ett antal från byn och grannskapet. Det förekommer så mycket mygel och oärlighet i den branschen och man utnyttjar fattiga människor för egen vinning. Så jag kommer aldrig någonsin att rekommendera någon att åka hit för bärplockning.

Ja naturligtvis är bärtillgången omöjlig att förutspå. Och det gör ju inte saken ett dugg bättre.

Med risk för att vara tjatig - jag blir vansinnig när fattiga människor utnyttjas för egen vinnings skull, det kvittar om det är bärplockning eller något annat. :mad:

Den enda ersättningen som de skall ha är mat och boende samt månadslön så länge de är i Sverige och hela resan betald.
Det är väl rimligt varför skulle de ha det sämre än andra arbetare i Sverige.

Det hade varit en helt annan sak om man kunde skicka ned blåbärs buskarna till Thailand då hade det räckt med att ge dem 300 bath per dag.

"Berralund " sa:
Ja naturligtvis är bärtillgången omöjlig att förutspå. Och det gör ju inte saken ett dugg bättre.

Med risk för att vara tjatig - jag blir vansinnig när fattiga människor utnyttjas för egen vinnings skull, det kvittar om det är bärplockning eller något annat. :mad:

Håller me dig där Berra själv så när folk i byn frågar säger ja gör inte de dom vill bara lura er lika dant säger tanten för hon har sett hur de går till här på nyheterna så nej ja skulle aldrig rekomendera nån att komma hit o plocka bär o me största sanolikhet bli lurad

glimten66

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp