Och länken som Samet gav är en .org adress!!
Vad käftar du om det handlar om par placeringar, har du ens vart inne och jämfört länderna som det skiljde mellan på samets länk.
Japan och sydkorea hade visumfri inresa till några småöar i stilla havet och azebardjan medans Sverige hade till Brazilien som jag rankar högre.
Nordkorea tog jag med för dom är helt bannlysta därifrån vilket borde sänka deras rank rejält!
Jag gav med en passindexlänk men är den mindre värd för Samet är din polare eller?
https://www.henleypassportindex.com/passport-index
Vad säger att denna är mindre fakta och dom är rätt så lika!!
Fan jiddra om ett par placeringar och att jag fått det från några Svenska tidningar och då är det direkt fel.
Nja, den enda som har haft direkt fel, är ju du, då du kom med påståendet om "världens starkaste pass".
Nåja, Samets inlägg kom efter mitt inlägg och därmed är den saken utredd.
Du verkar ju ranka Nordkorea väldigt högt i dina kriterier och det kanske är världens viktigaste grej för dig.
I din passindexlänk så kan jag aldrig se att Sverige har haft det starkaste passet, fast då har jag bara sett några år tillbaka i tiden. EDIT: 2014 & 2015 så hade vi tydligen det. Ohotad 1:a......tillsammans med en del andra länder.
Jag tror oavsett inte att varken du eller jag bryr oss om Swaziland, Turkmenistan, Vatikanstaten eller annat skitland.
Som svensk medborgare så har inget pass någon betydelse alls för mig, då jag enbart är svensk medborgare.
Som svensk så är vi alltså på samma nivå som t.ex Spanien och Italien.
Nu slipper ju Singapore visum till Kina, vilket bör slå högre än Etiopien och Gabon.
Grejen är den att folk tror att Sverige är någon supermakt gällandes passet. Saken är den att vi inte alls är det och det är några få skitländer som folk knappt kan namnet på eller kan placera ut på en karta som skiljer åt top-20, eller nåt sånt.
Varför trodde du då att Sverige var så extremt mycket bättre än alla andra länder gällandes visumfria resor?
Var det för att vi kan resa till Gabon utan visum, men det kan man inte från Singapore.
Sverige är inte så jävla duktigt land som vi har blivit itutade sedan barnsben.