Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hon jobbade hårt i många år och betalade skatt för dem, Svensk medborgare, dessutom så var hon skriven här, nyttjade Svensk sjukvård mm, en enorm skillnad, det gör inte dessa bärplockare det skall du veta, så tänk dig noga för nu
Hur tyckte du mina jobbare från polen och Rumänien skulle göra?
Betala skatt eller slippa? Dom bor ju ändå under mitt tak och utnyttjar inte något i Sverige.
(Tror nog att 3 personer utnyttjar mer än vad en person betalar i skatt under några år.)
Hur tyckte du mina jobbare från polen och Rumänien skulle göra?
Betala skatt eller slippa? Dom bor ju ändå under mitt tak och utnyttjar inte något i Sverige.
(Tror nog att 3 personer utnyttjar mer än vad en person betalar i skatt under några år.)
Nää, det tror inte jag , de jobbar dygnet runt , sen äter de samt sover om de nte jobbar, två av mina svågrar jobbade ca 20 timmar per dygn när de var här, de skiter i Svensk vänsterpolitik
Hon jobbade hårt i många år och betalade skatt för dem, Svensk medborgare, dessutom så var hon skriven här, nyttjade Svensk sjukvård mm, en enorm skillnad, det gör inte dessa bärplockare det skall du veta, så tänk dig noga för nu
Du är ju positiv som vanligt!Känner du dig drabbad av att Sverige begär in Skatt ifrån inkomst?Vi som bor här betalar skatt för inkomst om du missat detta!
Tror ingen annan än stat å skattemyndighet missunnar bärplockarna det dom tjänar.
Problematiken här är ju inte bärplockning i sig, vilket alla har rätt till.
Det är när det kommer till försäljningen som dilemmat tillkommer, får ju inte tjäna pengar utan att staten skall ha sitt
Vad jag vet så måste dessa bärplockare ha en försäkring antagligen betalas av arbetsgivaren så de belastar inte sjukvården.
De betalar skatt men även 4,5% av lönen till pensionskassan.
Att de aldrig kommer att få dessa pengar är tämligen säkert.
För ingen myndighet har ens informationskrav om detta.
Så var nu lite omtänksamma för dessa personer, glöm Jantelagen en stund. Utan dom hade bären stannat kvar i skogen och staten blivit av med även massa andra skatter som moms plus skatter i varje led i hantering från skog till bord.
Jag skulle dela lite av humanismen från den enorma hum stormaktens lager och låtit dessa personer slippa åtminstone en del av skatt som de aldrig kan få del av. De kan väl inte behöva visa solidaritet för Sveriges utgifter..
Sedan är det en stor skillnad mellan utländsk arbetskraft som kommer utanför EU, dom går inte att jämföra.
Vad jag vet så måste dessa bärplockare ha en försäkring antagligen betalas av arbetsgivaren så de belastar inte sjukvården.
Så var nu lite omtänksamma för dessa personer, glöm Jantelagen en stund. Utan dom hade bären stannat kvar i skogen och staten blivit av med även massa andra skatter som moms plus skatter i varje led i hantering från skog till bord.
Jag skulle dela lite av humanismen från den enorma hum stormaktens lager och låtit dessa personer slippa åtminstone en del av skatt som de aldrig kan få del av. De kan väl inte behöva visa solidaritet för Sveriges utgifter..
Sedan är det en stor skillnad mellan utländsk arbetskraft som kommer utanför EU, dom går inte att jämföra.
Det finns ju 100,000-tals bidragstagare som vandrat jorden runt bara för att skapa sig en bra framtid i Sverige.
Ut med dom i skogen först och låt dom bidra till sitt eget uppehälle etc.
Det finns ju 100,000-tals bidragstagare som vandrat jorden runt bara för att skapa sig en bra framtid i Sverige.
Det var ett program om detta för några veckor sedan, uppdragsgivaren beratättade att de var inte alls intresserade at jobba, så batra att glömma sade han
Gumman är i skogen varje dag, plockar massor, som hon sen avyttrar. Jag åker runt till lata husägare som vill ha trädgårdsysslor utförda, häckklippnig trädbeskärning, vedhuggning, fönsterputs mm
Nu nämde Kyckling specifikt min fru, hon kom hit 2002 , började på SFI, där var hon en månad. Sen började hon jobba, jobbade och betalade skatt i fram till 2012 då jag sålde kåken och vi flyttade till Thailand, flickorna kom hit 2010, dvs de var här två år , min hustru är och var även då Svensk medborgare, Och nej , hon var aldrig sjuk under sin tid i Sverige, Inga hål i tänderna inte ens nu vid 51 års ålder. Hon har nog betalat sina döttrars skolgång gissar jag på. Att sen göra jämförelse med en Svenk /Thai medborgare som bor permanent och arbetar dubbelt med en Thai som kommer hit två månader för att plocka bär anser jag är befängt, min syn på detta bara, vi får kanske ha olika åsikter här ?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.