Matt82
Forumveteran
Hej
Jag håller med, att det finns folk som är beredda att åka tvärs över jordklotet för att plocka bär är inte något bevis för att dom tjänar mycket pengar på det och att dessa pengar är lättförtjänta, det är mer ett tecken på hur dåliga löner och förhållanden dessa har i sitt hemland.
Det bästa för alla inblandade vore om Swe-Thai par fick bjuda hit sina släktingar för att tjäna lite pengar på säsongsarbete, då är nog chansen större att plockarna tas omhand väl, får bo gratis och har möjlighet att tjäna lite pengar utan inblandning av bemanningsföretag och agenter i hemlandet.
Mvh isan lover
Ja där är vi eniga.
Jag har inget emot att folk åker hit och arbetar, det är hyckleriet och hur illa vissa värderas jämfört med andra som stör mig. Som sagt, hade jag eller du dragit igång liknande verksamhet med liknande löner inom något annat område och importerat arbetskraft hade vi legat riktigt risigt till.
Skulle det rört sig om vissa prioriterade grupper i Sverige som det redan skrivs snyftartiklar om vid minsta motgång hade det blivit ramaskri.