Så luras Thailändska bärplockare på pengar.

Som du skriver funderar man, lägger till saker, hittar på, överdriver saker mm Men du dricker väl inte starkt som alla på Thaisnack
Betyder detta nåt? Eller har du bara satt ord som du hittat i Norrskensflamman efter varandra?

Jag fattar iaf inte vad du menar. Eller har du själv varit i flaskan/dunken? Det är ju så man kan tro det....

När thaiarna var här var det ingen avtal och reglerad arbetstid. Priset som betalades för bären var deras lön. En rolig grej
Åkte i väg med en släpvagn full med bär, 1 ton, hade lånat släpen så jag berätta inte för ägaren. När vi stod i kö vid invägningen
tog vi bara några lådor framför oss, en man stog efter med en halv låda, när det blev våran tur öppnade jag kåpan på släpet
Trodde mannen skulle svimma, här har jag stått 1 timme för en liten slant

Otroligt dumt att sälja bär till uppköpare.
Sälj till privatpersoner så tjänar man mer pengar

Hej

Lycka till med att övertyga den svenska arbetskraften om detta

Det är nog främst personer som själva aldrig skulle kunna tänka sig att ta dessa "jobb" som som anser att andra borde göra det.

Mvh isan lover
Det är ett jobb. Anser du nåt annat så betyder det bara att du inte kan det svenska språket. Nåt som du och TavelsjöTorparn verkar ha gemensamt.

Jag vet svenskar som plockar bär och säljer. Du menar allvarligt att de inte utfört ett jobb? Klart att en liten hobbyfiskare på västkusten ska tala om för dem att de inte utför ett jobb. Snacka om att sätta sig på höga hästar...

Du är ofta ute och snurrar, men nu undrar jag om inte åldern börjar ta ut sin rätt.

Det är ett jobb. Anser du nåt annat så betyder det bara att du inte kan det svenska språket. Nåt som du och TavelsjöTorparn verkar ha gemensamt.

Jag vet svenskar som plockar bär och säljer. Du menar allvarligt att de inte utfört ett jobb? Klart att en liten hobbyfiskare på västkusten ska tala om för dem att de inte utför ett jobb. Snacka om att sätta sig på höga hästar...

Du är ofta ute och snurrar, men nu undrar jag om inte åldern börjar ta ut sin rätt.
Hej

Jag och frugan plockar också bär och svamp. Men att jag skulle ha kunnat försörja mig och min familj på detta och ha det som jobb har jag inga illusioner om.

Mvh isan lover

Hej

Jag och frugan plockar också bär och svamp. Men att jag skulle ha kunnat försörja mig och min familj på detta och ha det som jobb har jag inga illusioner om.

Mvh isan lover
Att du inte skulle klara det är väl inte oväntat. I din ålder ska du ta det lugnt, inte utföra hårda arbeten.

Men att plocka bär/frukt/svamp det är fortfarande ett jobb. Det spelar ingen roll hur mycket du gapar om annat. Svenska språket ändras inte för att du vill det.

Att du inte skulle klara det är väl inte oväntat. I din ålder ska du ta det lugnt, inte utföra hårda arbeten.

Men att plocka bär/frukt/svamp det är fortfarande ett jobb. Det spelar ingen roll hur mycket du gapar om annat. Svenska språket ändras inte för att du vill det.
Hej

555. Hur många kilo tar du i bänkpress och hur många armhävningar klarar du ?

Mvh isan lover

Hej

555. Hur många kilo tar du i bänkpress och hur många armhävningar klarar du ?

Mvh isan lover
Men herregud! Är du helt dum i huvet?

Du hävdar att bärplockning inte är ett jobb. Jag förklarar för dig att det är ett jobb. Och då ska du helt plötsligt börja tävla i armhävningar?
Galet senil. Har haft släktingar som började gå samma väg, och det var inte kul. Hoppas för din familjs skull att det inte eskalerar.

Och bänkpress.... Utan att säga alltför mkt kan jag avslöja att det finns ett flertal SM-guld i kampsport i nån låda på vinden.
Men att jag skulle tävla med en gubbe, som riskerar att kollapsa? Nä, kör du gubbgympa på bryggan istället. Tror det passar bättre.

Substantiv

jobb - Arbete; sysselsättning som ger försörjning och som oftast är nödvändig och tillräcklig för detta.

Hej

Mvh isan lover
Jag har plockat mycket bär under åren jag haft ett jobb.
Förstärker hushållskassan och är trevligt.

I Norrland är det nog vanligare än söderut.
De flesta är uppvuxna med detta och egen sylt och saft slår allt som säljs i butikerna.

Man är inte tvungen att försörja en familj ensam, om familjen följer med är det inte svårt att plocka ihop 50.000 kr under säsongen.

Jag har plockat mycket bär under åren jag haft ett jobb.
Förstärker hushållskassan och är trevligt.

I Norrland är det nog vanligare än söderut.
De flesta är uppvuxna med detta och egen sylt och saft slår allt som säljs i butikerna.

Man är inte tvungen att försörja en familj ensam, om familjen följer med är det inte svårt att plocka ihop 50.000 kr under säsongen.
Enligt röde Baronen så ljuger du. Du är svensk, och då nationellt oförmögen att jobba med detta (förutom han själv då, som kan göra mest armhävningar på hela västkusten (i gubbklassen))..

Dessutom är det tydligen inget jobb, inte ens extrajobb.

Så tänk om, tänk rätt (på västkustvis).....

Enligt röde Baronen så ljuger du. Du är svensk, och då nationellt oförmögen att jobba med detta (förutom han själv då, som kan göra mest armhävningar på hela västkusten (i gubbklassen))..

Dessutom är det tydligen inget jobb, inte ens extrajobb.

Så tänk om, tänk rätt (på västkustvis).....
Nu bor jag inte på Bästkusten och det är hårdare virke i norrlänningar.

Jag tycker det är en lönsam hobby som lätt betalar flygbiljetter till tex Thailand.

Sen är jag snäll och brukar skänka en del av bären till ett äldreboende och grannar som inte längre kan plocka själva.

Det brukar betala betala sig tillbaka med råge.
Då får jag hemlagad sylt och saft i retur.

;)
1732179854984.png

Hej

Lycka till med att övertyga den svenska arbetskraften om detta

Det är nog främst personer som själva aldrig skulle kunna tänka sig att ta dessa "jobb" som som anser att andra borde göra det.

Mvh isan lover
Nu killgissar du igen. Vad vet du om vad andra tycker och tänker om bärplockning. Duger det åt arbetslösa thailändare så duger det åt arbetslösa svenskar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp