Bussresa Khon Kaen - Bkk med NCA

 
De gånger jag kört ned till Jomtien/Rayong, så har jag alltid också tagit vägen över Khorat och bergen. Mycket snyggare natur, och mer lugnt känns det som. Har aldrig set någon olycka där, men det finns säkert där liksom över hela Thailand. Säkert långsammare, men vem fan kommer till Thailand för att räkna timmar och minuter,,,,, Då har man väl kanske inte ännu riktigt "landat" eller?
När man är påväg hem efter nästan 2 veckor i Isaan räknar man sekunder 55555 ;)
 
Aker med Nakhon Chai Air pa tisdag morgon fran Phon till Bkk ,kl 10.30 ,flyger pa fredag morgon , tva dagar i Bkk ,var srannar denna buss .? De andrs i Don Mueang ,men missade att fraga
 
Aker med Nakhon Chai Air pa tisdag morgon fran Phon till Bkk ,kl 10.30 ,flyger pa fredag morgon , tva dagar i Bkk ,var srannar denna buss .? De andrs i Don Mueang ,men missade att fraga
De kör till "sin" busshållsplats som ligger nära centrum, kommer tyvärr inte ihåg var den låg, men då vi bodde på Sukhumwit tog vi en taxi och den resan tog max 20 min.
 
De kör till "sin" busshållsplats som ligger nära centrum, kommer tyvärr inte ihåg var den låg, men då vi bodde på Sukhumwit tog vi en taxi och den resan tog max 20 min.

Det jag gillar med deras station är att det är bra organiserat och absolut inget klydd med taxi som det är på Mo Chit.
Det är taxameter på och blir körd till destinationen man vill åka till.

Ta på dig strumpor, mössa och ta med en termos varm kakao;)
 
Hur långt från Saphan Kwai kan det vara.mitt i är inte bra när man sen skall till flyget
 
Hur långt från Saphan Kwai kan det vara.mitt i är inte bra när man sen skall till flyget

Vet inte var det ligger men kan rekommendera varmt ett hotel nära flygplatsen -BS Residence Suvarnabumi. Var du bokar bryr jag mig inte om;) men här är en länk så du kan se bilder och priser. Gissade på att din sista natt var 8:e-9:e?
Fri taxi (hotellets minibuss) till flygplatsen.
Jag uppgraderar rummen till "pool view". Frächa och fina. Priserna varierar mellan 900-1.500B beroende på hur tidigt jag bokar och vilken beläggning dom har. Det kan vara svårt att få ett rum i sista stund. Väldigt populärt hotel.
Enligt min mening det absolut bästa (baserat på priset) hotellet i närheten av flygplatsen. Poolen gör sitt till som antingen säsongens första eller sista dopp:)

https://www.booking.com/hotel/th/bs...b4985dd43d2901f4;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl
 
Vet inte var det ligger men kan rekommendera varmt ett hotel nära flygplatsen -BS Residence Suvarnabumi. Var du bokar bryr jag mig inte om;) men här är en länk så du kan se bilder och priser. Gissade på att din sista natt var 8:e-9:e?
Fri taxi (hotellets minibuss) till flygplatsen.
Jag uppgraderar rummen till "pool view". Frächa och fina. Priserna varierar mellan 900-1.500B beroende på hur tidigt jag bokar och vilken beläggning dom har. Det kan vara svårt att få ett rum i sista stund. Väldigt populärt hotel.
Enligt min mening det absolut bästa (baserat på priset) hotellet i närheten av flygplatsen. Poolen gör sitt till som antingen säsongens första eller sista dopp:)

https://www.booking.com/hotel/th/bs-residence-suvarnabhumi.sv.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNYBGjdAYgBAZgBJbgBB8gBDdgBAegBAfgBC5ICAXmoAgM;sid=479486d4489d97b1ccf777e4a6dbb2bb;all_sr_blocks=17644801_88872033_0_2_0;bshb=3;checkin=2018-02-08;checkout=2018-02-09;dest_id=-3250493;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;hapos=1;highlighted_blocks=17644801_88872033_0_2_0;hpos=1;room1=A,A,;sb_price_type=total;srepoch=1517836843;srfid=af96962e9dd3742fe972eed4fa31712a72d4fc07X1;srpvid=b4985dd43d2901f4;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl
Instämmer till 100%
 
Instämmer till 100%

Kanske borde jag inte nämna det eftersom du och alla andra bokar så det står härliga till. Detta trissar upp priserna och gör att det kan vara svårt att få ett rum där 555

Finns en trevlig massage om man går ner till huvudgatan o tar till vänster. 2 gator längre ner (efter marknaderna) på vänster sida. 20-30m mer på soien så ligger den där på höger sida.
Mycket trevliga damer med latinamerikanska former som jobbar där:)
 
Kanske borde jag inte nämna det eftersom du och alla andra bokar så det står härliga till. Detta trissar upp priserna och gör att det kan vara svårt att få ett rum där 555

Finns en trevlig massage om man går ner till huvudgatan o tar till vänster. 2 gator längre ner (efter marknaderna) på vänster sida. 20-30m mer på soien så ligger den där på höger sida.
Mycket trevliga damer med latinamerikanska former som jobbar där:)
Jag gillar inte massage så mig lockar det inte ;)
Bodde på det hotellet för 6 år sen och vart nöjd.
 
Jag gillar inte massage så mig lockar det inte ;)
Bodde på det hotellet för 6 år sen och vart nöjd.

6 år sedan, wow. Jag hittade det 2016 555 Varför har du inte sagt ngt innan;)
Har varit på otal andra men inget var som detta. Ska inte lovorda det för mycket;)

Nä, nu får jag dyka ner i böckernas värld igen.
Har klarat alla höstterminens tenor så man får vara nöjd:)
 
Ser fint ut, är ju bra om man inte vill in i centrala BKK och shoppa loss. Visst kan man bo där och pendla in till BKK. Finns det någon bra kvällsmarknad i närheten där man kan göra sina obligatoriska inköp hem?
 
Skall stanna tre nätter så jag tar nog logi lite mer centralt i On Nut

Vet inte din läggning vad gäller mat, men om jag inte minns fel så finns det massor av Japanska restauranger i krokarna. Kan vara så att det är ngn station norrut men är osäker.
Spelade ingen roll vilken av dessa Japanska restaurangerna man gick in på, maten var magisk (om man nu gillar rå fisk vill säga).

Njut väl de sista dagarna!
 
 

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
G
Svar
10
Visningar
3 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp