Khon Kaen i topp.

 
Har svårt att inse att Khon Kaen skulle vara mer intressant, en i närmast skittråkig stad, Udon däremot är betydligt mer livlig och intressant som jag ser det
Om du inte förstår engelska ordet affordable har du en poäng.

I artikeln får också Udon höga betyg på att vara en prisvärd turiststad.

Snittpriset på boende är låga även där enligt Agoda.
 
Det är väl hotell anslutna till Agoda som jämförs. De billigaste hotellen hittar man inte på Agoda. T.ex i närheten där jag bor vet jag om 2 resorter som kostar 180 respektive 200 baht/natten. Båda har aircon, platt-tv och varmvatten. Fina, rena rum också.
 
Det är väl hotell anslutna till Agoda som jämförs. De billigaste hotellen hittar man inte på Agoda. T.ex i närheten där jag bor vet jag om 2 resorter som kostar 180 respektive 200 baht/natten. Båda har aircon, platt-tv och varmvatten. Fina, rena rum också.
Det var väldigt billigt, Resorterna här tar samma pris för tre timmar.
Annars 350 eller 500 per natt.
De priserna som du redovisar får man väl svårt att få det att gå ihop, såvida man inte har en 30 rum med en beläggning på 80%.
 
Det är väl hotell anslutna till Agoda som jämförs. De billigaste hotellen hittar man inte på Agoda. T.ex i närheten där jag bor vet jag om 2 resorter som kostar 180 respektive 200 baht/natten. Båda har aircon, platt-tv och varmvatten. Fina, rena rum också.
Billigare boende finns överallt så statistiken blir ändå rättvis..

Varför är alltid lägsta pris viktigast för svennar?
 
Billigare boende finns överallt så statistiken blir ändå rättvis..

Varför är alltid lägsta pris viktigast för svennar?
Hej

Jag tror att många svenskar föredrar relativt billiga boenden på sin semester eftersom dom oftast bara sover där, övrig vaken tid spenderar dom mestadels på stranden, restauranger, shoppingcenter och utflykter till olika attraktioner o.s.v,att då hyra ett dyrt rum som står tomt för dubbla, tredubbla priset eller mer tycker nog många är lite onödigt.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag tror att många svenskar föredrar relativt billiga boenden på sin semester eftersom dom oftast bara sover där, övrig vaken tid spenderar dom mestadels på stranden, restauranger, shoppingcenter och utflykter till olika attraktioner o.s.v,att då hyra ett dyrt rum som står tomt för dubbla, tredubbla priset eller mer tycker nog många är lite onödigt.

Mvh isan lover
Ja svenskar har ett rykte och omdöme att vara de som spenderar minst pengar under sina semestrar i Asien.
Gäller boende, restauranger, ge dricks mm.

Lite av en sport att äta och bo billigare än andra.
 
Ja svenskar har ett rykte och omdöme att vara de som spenderar minst pengar under sina semestrar i Asien.
Gäller boende, restauranger, ge dricks mm.

Lite av en sport att äta och bo billigare än andra.
Hej

Åtminstone är det nog delvis så i Thailand som har varit ett turistland som har attraherat nordbor i 50-60 år nu, dom som återkommer år efter år och stannar längre än vanliga charterturister har ju lärt sig hur det fungerar, vad rätt pris är för en vara eller tjänst, vart man ska gå om man vill bo och äta bra och billigt o.s.v.

Så genom att undvika dom största turistfällorna och ha skaffat sig en viss erfarenhet så behöver man knappast spendera lika mycket som mindre erfarna utlänningar ifrån länder där man är något av nybörjare på Thailand som resmål för att äta och bo bra.

Mvh isan lover
 
Hej

Åtminstone är det nog delvis så i Thailand som har varit ett turistland som har attraherat nordbor i 50-60 år nu, dom som återkommer år efter år och stannar längre än vanliga charterturister har ju lärt sig hur det fungerar, vad rätt pris är för en vara eller tjänst, vart man ska gå om man vill bo och äta bra och billigt o.s.v.

Så genom att undvika dom största turistfällorna och ha skaffat sig en viss erfarenhet så behöver man knappast spendera lika mycket som mindre erfarna utlänningar ifrån länder där man är något av nybörjare på Thailand som resmål för att äta och bo bra.

Mvh isan lover
Ja och Khon Kaen är mest prisvärt i Thailand.
Ger mest valuta för pengarna.

Mina erfarenheter är att thai spenderar mer än faranger på både boende och på restauranger.
Det handlar nog mest om status och show.
 
Ja och Khon Kaen är mest prisvärt i Thailand.
Ger mest valuta för pengarna.

Mina erfarenheter är att thai spenderar mer än faranger på både boende och på restauranger.
Det handlar nog mest om status och show.
Hej

Ja här rör vi oss uppenbarligen lite olika bekantskapskretsar, min erfarenhet är att dom flesta Thailändare jag träffar försörjer en hel familj i en vecka på ungefär samma pengar som en falang lägger på en måltid.

Mvh isan lover
 
Om man åker på semester till Ex Thailand varför ska man bet mer än man behöver för att ha det bra
Hej

Helt rätt, har aldrig heller förstått vitsen med ”kukmätartävlingar” som går ut på att äga dyraste bilen, ha finaste huset, äta dyraste maten, bo på finaste hotellet o.s.v, enligt mig tyder ett sånt beteende och behov på komplex och psykisk problematik.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
G
Svar
10
Visningar
3 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp