Hotell i Khon kaen city

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

Dr A

Gäst
Tänkte någon kanske kunde tipsa om nåt okay hotell i Khon kaen city som är där då och då, gillar inte bo på höghushotell men har väl inte så stora krav annars mer än insektsfritt. :wai:
 
Hej

Jag är ofta där , finns bra billiga hotell.
Om du åker in till höger strax innan central Plaza , om du Kommer på väg 2 från BKK (ta höger in innan Central Plaza)
Fortsätt under "triumfbågen " över järnvägen ,fortsätt sedan rakt fram i kommande rondell .efter ca femtio meter håll uppsikt till höger ,en grön skylt med namnet
#Panthipa residence".Där kan du/ni bo för ca 600 thbt natten i bottenvåning eller i vån upp. Grymt fina rum och lagom mjuka sängar .. Precis bakom finns Pullman , Kosa grillen , stort butikscenter mmm . En tuk tuk tar er till central eller till Fairy för 50 thbt ..

Kör på detta , kan garantera nöjd kund :D , finns annars fler i området men detta är bäst ...

MVH Phonta
 
VAL BEKOMME,

HA det so gott ,Khon Kaen borjar bli en stor stad, dessutom trevlig tycker jag

vill ni ta en ol sa uppe vid Kosa finns en bra bar ,heter My Bar,en Australiensare vid namn Norman
driver den ihop min sin fru, bra bar med bra kunder,dvs inget problem...

;D
 
"Phonta " sa:
Hej

Jag är ofta där , finns bra billiga hotell.
Om du åker in till höger strax innan central Plaza , om du Kommer på väg 2 från BKK (ta höger in innan Central Plaza)
Fortsätt under "triumfbågen " över järnvägen ,fortsätt sedan rakt fram i kommande rondell .efter ca femtio meter håll uppsikt till höger ,en grön skylt med namnet
#Panthipa residence".Där kan du/ni bo för ca 600 thbt natten i bottenvåning eller i vån upp. Grymt fina rum och lagom mjuka sängar .. Precis bakom finns Pullman , Kosa grillen , stort butikscenter mmm . En tuk tuk tar er till central eller till Fairy för 50 thbt ..

Kör på detta , kan garantera nöjd kund :D , finns annars fler i området men detta är bäst ...

MVH Phonta
Har försökt pm:a dig Phonta...har du något telefonnummer till hotellet?
Med vänlig hälsning
Anders
 
Kan rekommendera detta mitt i smeten nära Kosa Hotell


Phantipha Residence tel 043-222 201 / 085-681-3949

Rena fina rum i ett tvåvåningshotell, runt 600 thbt Natten för riktigt fina rum
 
Någon som känner till om man kan käka en riktigt god "Steak" med falang tillbehör i Khon Kaen. Om så, gärna namn och adress om ni har det förstås.

tack för hjälpen...
 
Vad skall du till Isaan att göra, kanske du aldrig kommer tillbaks till havet blir fast där uppe ;) Jag flög dit för ett par månader sen det var billigt och kan rekomenderas istället för bilturen.
Flyget går från Suvarnabhumi.
 
Jag fastna ute i obygden, ja det vore nåt du ;D
Har funderat på att ta flyget, men det tar ju sin lilla tid det också och jag har ju en bekväm bil, fördelen är att jag kan dra när jag känner för det ;)
Vi ska hälsa på tjejens familj, dvs systrar och en bror för päronen e borta sen länge. Hon har en syrra som bor i Frankrike som hon inte sett på 5 år som kommer med sin falang, han kan tydligen inte snacka engelska så det bli nog kul, vem fn vill tjöta med en fransman.. ;D Men iaf så spelar mannen till systern som bor i khon kaen golf så ett par dagar ska jag väl stå ut om det inte regnar för mycket. Dom bor ju i ett nytt hus mitt i city. Planen är max 4 nätter sen måste jag hem å jobba, gott å alltid kunna skylla på den ;)
 
Eftersom flyget går från suvarnabhumi slipper man ju krångla sig in i Bangkoktrafiken, kostade 1300 bath tror jag, går flera fly om dagen i Khon Kaen gick det snabbt med utcheckningen, var fina inrikesflyg.
Men sant det är ju lite väntetid incheckningar, utcheckningar köra till och från flygplats etc. Så jag gör ju samma sak när jag skall till Kho Tao tar taxi.
 
jag köpte en resa nu från Sub. till Khonkaen den 20e denna månad 1500 thbt var priset , helt ok måste jag säga ,330 kr tror jag det blev :thumbsup:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G
P
Svar
38
Visningar
6 K
Hans Svensson
H
G
Svar
14
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
kjell.t
K
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
I
Svar
6
Visningar
3 K
ingo17
I
A
Svar
6
Visningar
2 K
A
A
Svar
32
Visningar
13 K
broder Tuk Tuk
B
 
Tillbaka
Topp