Flyg BKK - Khon Kaen

 
Hur får jag ett boardingpass till Khonkaen flyget ,, ??? Om jag går till inrikes direkt , passerar jag inte vanliga Immigrationen då , har aldrig flugit från suwan , så lite konfúnderad :rolleyes:
 
Du måste in igenom immigration innan du kan cheka in till kkc än iaf, inchekningen ligger längst in på inrikes
Ok ungefär som jag trodde , hinner jag så gör jag , annars en bulle till Don Mueang , då hinner jag med flyget som går 11,00 uppe 12,00 i stället för 14 00 ,om jag väntar på Suwan
 
Du måste in igenom immigration innan du kan cheka in till kkc än iaf, inchekningen ligger längst in på inrikes
Kan ju checka in på internet som med alla flyg och printa ut ditt boardingpass hemma eller få det skickat till tel och bara gå till bagage avläming.
 
Ska man byta på Suvvan till inrikes brukar man få ta bagaget genom tullen och checka in själv bagaget en gång till.
Exakt, jag har bytt till Udon Thani flyget många gånger. 1,5 timme låter knappt, jag hade inte chansat. Du måste passera immigration, hämta ut baggaget och checka in igen. Det kan vara ganska långa sträckor att gå beroende på gate. Nej, åk till Don Mueang istället är mitt råd.
 
Exakt, jag har bytt till Udon Thani flyget många gånger. 1,5 timme låter knappt, jag hade inte chansat. Du måste passera immigration, hämta ut baggaget och checka in igen. Det kan vara ganska långa sträckor att gå beroende på gate. Nej, åk till Don Mueang istället är mitt råd.
Inrikes check in stänger 30 minuter innan dessutom för att hinna lasta bagaget.
 
Exakt, jag har bytt till Udon Thani flyget många gånger. 1,5 timme låter knappt, jag hade inte chansat. Du måste passera immigration, hämta ut baggaget och checka in igen. Det kan vara ganska långa sträckor att gå beroende på gate. Nej, åk till Don Mueang istället är mitt råd.
Ska man byta på Suvvan till inrikes brukar man få ta bagaget genom tullen och checka in själv bagaget en gång till.
Kan du inte checka in på nätet och bara lämna väskorna vid bagage drop, det är ju viserligen vid checkin men dom brukar ha 2 köer en för dom som har checkat in redan på nätet och skall lämna väskan (den brukar det vara mindre folk vid) och sen kö för folk som inte checkat in, den långa kön.
Eller har dom inte det på dom inrikes?
 
Kan du inte checka in på nätet och bara lämna väskorna vid bagage drop, det är ju viserligen vid checkin men dom brukar ha 2 köer en för dom som har checkat in redan på nätet och skall lämna väskan (den brukar det vara mindre folk vid) och sen kö för folk som inte checkat in, den långa kön.
Eller har dom inte det på dom inrikes?
Vet jag inte om dom har men det är väldigt tajt med tiden ändå. Fortfarande köer mm som måste passeras.
 
Det blir en bulle till Don Mueang ,då hinner jag bra före 10,55 , borde inte heller vara trafikköer den tiden :thumbsup:
 
Kan du inte checka in på nätet och bara lämna väskorna vid bagage drop, det är ju viserligen vid checkin men dom brukar ha 2 köer en för dom som har checkat in redan på nätet och skall lämna väskan (den brukar det vara mindre folk vid) och sen kö för folk som inte checkat in, den långa kön.
Eller har dom inte det på dom inrikes?

Har rest en del inrikes från Suvan och visst skippar man den långa kön och går till bagage drop. Så helt rätt, Jonas. Dessutom, hade du rest med Thai hela vägen så gör de allt för att du skall hinna med. Fått hjälp från bagage claim och hela vägen till inrikesgaten när det var risk för missat flyg.
 
Jag skall flyga den rutten den 17e nästa månad ,, går ett flyg kl 9 från Suwan ,, problemet är att jag landar 7,30
och är tveksam att jag hinner med det flyget , sen nästa är 13,00 , vad fn gör jag på Suwan i drygt tre timmar ???
Kanske bättre då att ta sig till Don Muang omjag ser att det skiter sig med 9 flyget , går ett kl11 därifrån vad jag kan se .Funderar på det bästa

Finns det gym på Suvan, då kan du lätt bränna 3 timmar !
 
Kan du inte checka in på nätet och bara lämna väskorna vid bagage drop, det är ju viserligen vid checkin men dom brukar ha 2 köer en för dom som har checkat in redan på nätet och skall lämna väskan (den brukar det vara mindre folk vid) och sen kö för folk som inte checkat in, den långa kön.
Eller har dom inte det på dom inrikes?
Det finns, men bagagetaggarna måste ändå skrivs ut, men det är oftast mindre kö vid bagagedrop förstås.
 
1.5 timma på sig mellan flygen på Suvarnhabum eller mindre än 3 timmar på sig att åka från Suvarnhabum till Don Muang, checka in och ta sig till flyget.
Ja jag vet ju vad jag hade gjort 55555.
 
1.5 timma på sig mellan flygen på Suvarnhabum eller mindre än 3 timmar på sig att åka från Suvarnhabum till Don Muang, checka in och ta sig till flyget.
Ja jag vet ju vad jag hade gjort 55555.
Beror val pa nar du landar ,inte en du styr over flygtiderna Jonas
 
Beror val pa nar du landar ,inte en du styr over flygtiderna Jonas
Jag räkna ju på när du landar.
Du säger ju att du landar 07:30, 1.5 timma då till nästa flyg på Suvarnhabumi som gick klockan 09 säger du..
Klockan 11 ifrån don Muang.
3.5 timma från flyget landar tills det går på Don Muang.
Jag har flugit ifrån Don Muang och åkt flera gånger på vägen till Don Muang för att veta att det kan vara en jäkla traffik på den vägen, sist satt vi runt 2 timmar i kö.
Don Muang har varit skriverier om långa köer det sista vid incheckning, långt att gå till gate.

Tar du 30 minuter på dig att checka ut på Suvarnhabumi om du har tur med köer, så har du 3 timmar på dig att ta dig till Don Muang, checka in och ta dig till flygplanet.

Tar du 30 minuter på dig att checka ut så har du 1 timma på dig att ta dig till planet på Suvarnhabumi, det tar dig 5 minuter att gå upp till incheckningen inrikes från du kommit ut, inrikesterminalen är inte så stor så ingen lång prommenad där inne.

Jag hade tagit 13:00 flyget ifrån suvarnhabumi, tagit det lugnt vid ut och incheckning, gått och ätit en brunch, kollat lite på nätet.............
Hhelvettes flygplatsen Don muang undviker jag så långt som möjligt....
 
Det ar sa jag borjar fundera , 13,00 bor bli ok ,da har jag gott om tid ,kan fixa lite av varje , bara hoppas pa att det mesta har ordnat sig me Norwegian forseningar nu till tisdag ,
 
Lite tråkigt att dom tidigarelagt 10.15 planet till 9.00, har nu flugit 4ggr med Norwegian- ank runt 07-07.30 och varje gg har det varit lagom att ta 10.15 till Khon Kaen. Kön till immigration har alltid gått ända ner för sluttningen vilket tydligen är en lååång kö? Sen hunnit ner och växla men inget mer. Check-in kön hos Thaismile har nog tagit en 15-20 min, och dom stänger visst 45 min innan avgång. Så nu måste jag alltså ställa mig i Check-in kön på övre plan absolut senast en timme innan avgång dvs kl 8, förutsätter att planet fr sverige landar helst före utsatt tid och ingen kö alls vid immi, och heller inget incheckat bagage att tänka på. Och dessutom gå och gräma mig över att inte hinna växla om jag tycker kursen är bra, uppe i obygden är det ju typ 15 öre sämre kurs än nere vid tågen på flygplatsen.
Har alltid bokat klart redan i sverige, tar ju en stund det också.
Att flyga från Don Muang verkar inget för mig, jag gillar ju att maxa handbagaget och bolagen som flyger därifrån är snålare med både mått och vikt än Thaismile som tillåter samma mått som Norwegian.
 
Senast ändrad:
 

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar
7 K
P
A
Svar
7
Visningar
3 K
bungalow
B
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
G
Svar
14
Visningar
2 K
A
A
Svar
8
Visningar
2 K
Anonym
A
S
Svar
1
Visningar
906
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
kjell.t
K
 
Tillbaka
Topp