Flyg BKK - Khon Kaen

Diskussion i 'Thailändskt reseforum' startad av Ko Lanta, 30 januari 2016.

1. Phonta

Phonta Forumveteran Guldmedlem

Enligt vad jag hort sa finns 2 olika utgangar / koer till IM ,man skall tydligen fortsatta forbi den gorsta uppfarten till I M ,nagon ergarehet av detta

2. JKON

JKON Aktiv medlem

Vad har hänt med åäö?

Till frågan ja gå förbi första det är lång kö, brukar det då inte vara på den andra! Ca 150 meter längre bort!

3. JKON

JKON Aktiv medlem

Växlar du fortfarande cash, varför inte flytta pengarna till ett thaikonto och ta ut pengarna i ATM i Thailand! Länge sen jag växlade nu!

4. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Kanske vi möts på Arlanda, åker Norwegian 7.05 från landvetter;)

Kycklingen gillar detta.
  5. Phonta

6. Micke.T

12.00 sitter jag på lunch med 2 direkörer jag skall läsa lusen av;)
    Flyger hem 17.45 om jag skällt färdigt:D;)

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Phonta

Da lar vi knappast ses ,17,45 skall jag vara over Ryssland :D

Micke.T gillar detta.
  9. Micke.T

Blir en annan gång;)

10. JKON

JKON Aktiv medlem

Köp en banan till honom om han sitter och väntar när du är på väg hem ... tyvärr sitter väl han på en annan terminal ...

Phonta gillar detta.
  11. Phonta

Precis sa ar det ,jag pa 5an du pa 2an gissar jag pa

12. Yngern

Yngern Medlem

Jepp växlar cash, går över mer och mer till det från kort/överföring. Är en motvalls käring. Men det finns fler sätt det vet jag:wai:

Ang. den andra immi-kön, från vilket håll kommer man om ska fortsätta 150 m?
    Senaste ggr har jag landat så jag fått gå och till slut svänga höger uppför backen där kön börjar, men tidigare kom jag från andra hållet så fick svänga vänster i stället...

13. kurant

kurant Forumräv

Ja det handlar om vid vilken gate man landar, finns en karta över flygplatsen på nätet.
    B och C eller E,F och G kommer man från olika håll.

14. Phonta

Om man kikar pa kartan sa ser det ut som att domestic depart. ar pa level 4 ,ar det korrekt? Ni som flugit darifran inom landet

15. JKON

JKON Aktiv medlem

När man kommit till första går man förbi den till den andra, kan knappast spela roll vilket håll man kommer från :)

Titta på kartan så förstår du. Kartan för plan 2 gäller, ana kontrollen är vid gate D2 och andra vid D6.

Följ skyltarna är det mycket folk vid första fortsätter du 150 meter till rakt fram.

Här är kartan http://www.suvarnabhumiairport.com/en/124-suvarnabhumi-airport-map

Last edited: 12 januari 2018
    Phonta och Jonas gillar detta.
  16. Sparks

Sparks Medlem

Phonta gillar detta.
  17. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Incheckningen är ju på samma men du åker ju sen ner med rulltrappa så kan säkert stämma med 4an om det är suvan du menar

Phonta gillar detta.
  18. Yngern

Yngern Medlem

Då var saken utredd, gick förbi den första uppfarten till den andra men det var nog ung. lika mycket kö. Inte farligt, planet landade ca 25 min före utsatta tiden 07.35. Från nerslag till immi-kön tog det typ 25 min som vanligt, sen själva kön bara 20 min så klockan 07.50 var man igenom. 07.57 var jag uppe på Smile's biljettkontor på våning 4½ men det var utsålt till 9-flyget. Hade hunnit fint då icke-checka-in-väska-disken var bemannad, utan kö.

Fast i fredags var 9-flyget nästan 3 timmar försenat, hölls kvar pga branden på Khon Kaens flygplats så det skulle slippa omdirigeras till Udon utan kunde landa i KK när dom fått igång flygplatsen provisoriskt.
    Själv kom jag ju med 13-planet, som blev 30 min sent. Alla resenärer bussades direkt från planen till flygplatsens tillfartsväg några 100m bort, var fullt med resande vid vägkanten. Hur det gick sen för allt folket där vet jag inte:)

Mackfaktorn gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?