Flyg BKK - Khon Kaen

Enligt vad jag hort sa finns 2 olika utgangar / koer till IM ,man skall tydligen fortsatta forbi den gorsta uppfarten till I M ,nagon ergarehet av detta

Enligt vad jag hort sa finns 2 olika utgangar / koer till IM ,man skall tydligen fortsatta forbi den gorsta uppfarten till I M ,nagon ergarehet av detta
Vad har hänt med åäö?

Till frågan ja gå förbi första det är lång kö, brukar det då inte vara på den andra! Ca 150 meter längre bort!

Lite tråkigt att dom tidigarelagt 10.15 planet till 9.00, har nu flugit 4ggr med Norwegian- ank runt 07-07.30 och varje gg har det varit lagom att ta 10.15 till Khon Kaen. Kön till immigration har alltid gått ända ner för sluttningen vilket tydligen är en lååång kö? Sen hunnit ner och växla men inget mer. Check-in kön hos Thaismile har nog tagit en 15-20 min, och dom stänger visst 45 min innan avgång. Så nu måste jag alltså ställa mig i Check-in kön på övre plan absolut senast en timme innan avgång dvs kl 8, förutsätter att planet fr sverige landar helst före utsatt tid och ingen kö alls vid immi, och heller inget incheckat bagage att tänka på. Och dessutom gå och gräma mig över att inte hinna växla om jag tycker kursen är bra, uppe i obygden är det ju typ 15 öre sämre kurs än nere vid tågen på flygplatsen.
Har alltid bokat klart redan i sverige, tar ju en stund det också.
Att flyga från Don Muang verkar inget för mig, jag gillar ju att maxa handbagaget och bolagen som flyger därifrån är snålare med både mått och vikt än Thaismile som tillåter samma mått som Norwegian.
Växlar du fortfarande cash, varför inte flytta pengarna till ett thaikonto och ta ut pengarna i ATM i Thailand! Länge sen jag växlade nu!

12.00 sitter jag på lunch med 2 direkörer jag skall läsa lusen av;)
Flyger hem 17.45 om jag skällt färdigt:D;)

Växlar du fortfarande cash, varför inte flytta pengarna till ett thaikonto och ta ut pengarna i ATM i Thailand! Länge sen jag växlade nu!
Jepp växlar cash, går över mer och mer till det från kort/överföring. Är en motvalls käring. Men det finns fler sätt det vet jag:wai:

Ang. den andra immi-kön, från vilket håll kommer man om ska fortsätta 150 m?
Senaste ggr har jag landat så jag fått gå och till slut svänga höger uppför backen där kön börjar, men tidigare kom jag från andra hållet så fick svänga vänster i stället...

Senast redigerad av en moderator:
Jepp växlar cash, går över mer och mer till det från kort/överföring. Är en motvalls käring. Men det finns fler sätt det vet jag:wai:

Senaste ggr har jag landat så jag fått gå och till slut svänga höger uppför backen där kön börjar, men tidigare kom jag från andra hållet så fick svänga vänster i stället...
Ja det handlar om vid vilken gate man landar, finns en karta över flygplatsen på nätet.
B och C eller E,F och G kommer man från olika håll.

Om man kikar pa kartan sa ser det ut som att domestic depart. ar pa level 4 ,ar det korrekt? Ni som flugit darifran inom landet

När man kommit till första går man förbi den till den andra, kan knappast spela roll vilket håll man kommer från :)

Titta på kartan så förstår du. Kartan för plan 2 gäller, ana kontrollen är vid gate D2 och andra vid D6.

Följ skyltarna är det mycket folk vid första fortsätter du 150 meter till rakt fram.

Här är kartan http://www.suvarnabhumiairport.com/en/124-suvarnabhumi-airport-map

Senast redigerad av en moderator:
Då var saken utredd, gick förbi den första uppfarten till den andra men det var nog ung. lika mycket kö. Inte farligt, planet landade ca 25 min före utsatta tiden 07.35. Från nerslag till immi-kön tog det typ 25 min som vanligt, sen själva kön bara 20 min så klockan 07.50 var man igenom. 07.57 var jag uppe på Smile's biljettkontor på våning 4½ men det var utsålt till 9-flyget. Hade hunnit fint då icke-checka-in-väska-disken var bemannad, utan kö.

Fast i fredags var 9-flyget nästan 3 timmar försenat, hölls kvar pga branden på Khon Kaens flygplats så det skulle slippa omdirigeras till Udon utan kunde landa i KK när dom fått igång flygplatsen provisoriskt.
Själv kom jag ju med 13-planet, som blev 30 min sent. Alla resenärer bussades direkt från planen till flygplatsens tillfartsväg några 100m bort, var fullt med resande vid vägkanten. Hur det gick sen för allt folket där vet jag inte:)

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar