Chefen på immigration svänger lite och säger ”We Need Tourists Money”.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Kanske ser vissa detta som en tidig julklapp ifrån Immigrations chef ”Big Oud”, han har nu beordrat sin personal att inte vara för strikta mot turisterna och det tidigare slagordet ”bad gutes out“ ersätts nu med ”please come back to Thailand we need you”.

Thai immigration say ‘WE NEED TOURIST’S MONEY’
by Mark KellyDecember 10, 2019


The Thailand immigration has told his department not to be too strict on tourists and scare them away from returning to Thailand.
He has asked for his men and women to show some humanity.

And he has stated plainly that Thailand needs the tourists’ money.
Lt-Gen Sompong – also known as Big Oud – was on a visit to his team in Mae Hong Son in northern Thailand. He took some life-saving presents including Mama noodles but it was his words that will reverberate around the tourism sector.
His statements seemed to be a softening of the “bad guys out” rhetoric replacing it with a “please come back to Thailand we need you” message.
He told his minions not to be over-zealous.
Follow the government’s directives and abide by the law and due process, but don’t be too strict and scare away the tourists and other foreign visitors, he warned
He pointed out that immigration have a job to do as police but immigration officers should not be a hindrance and should show professionalism with humanity and compassion.
The tourists bring in a lot of money, he noted, and we need it


Mvh isan lover
 
Hej

Kanske ser vissa detta som en tidig julklapp ifrån Immigrations chef ”Big Oud”, han har nu beordrat sin personal att inte vara för strikta mot turisterna och det tidigare slagordet ”bad gutes out“ ersätts nu med ”please come back to Thailand we need you”.

Thai immigration say ‘WE NEED TOURIST’S MONEY’
by Mark KellyDecember 10, 2019


The Thailand immigration has told his department not to be too strict on tourists and scare them away from returning to Thailand.
He has asked for his men and women to show some humanity.

And he has stated plainly that Thailand needs the tourists’ money.
Lt-Gen Sompong – also known as Big Oud – was on a visit to his team in Mae Hong Son in northern Thailand. He took some life-saving presents including Mama noodles but it was his words that will reverberate around the tourism sector.
His statements seemed to be a softening of the “bad guys out” rhetoric replacing it with a “please come back to Thailand we need you” message.
He told his minions not to be over-zealous.
Follow the government’s directives and abide by the law and due process, but don’t be too strict and scare away the tourists and other foreign visitors, he warned
He pointed out that immigration have a job to do as police but immigration officers should not be a hindrance and should show professionalism with humanity and compassion.
The tourists bring in a lot of money, he noted, and we need it


Mvh isan lover
Ungefär som Svenska regeringen , handla först tänka sen , att vara naiva är uppenbarligen inte signifikant för Svenska myndigheter , Ja , jag såg nu att det saknas verkligen turister i HH , BKK , samt Kho Samui, även kompisar som just nu i skrivandes stund är i Udon Th. säger att det är tomt överallt , de enda som verkar hitta till Udon är Indier ,, Väl bekomme IL , Du gillar ju mångfald 55:beer:
 
Ungefär som Svenska regeringen , handla först tänka sen , att vara naiva är uppenbarligen inte signifikant för Svenska myndigheter , Ja , jag såg nu att det saknas verkligen turister i HH , BKK , samt Kho Samui, även kompisar som just nu i skrivandes stund är i Udon Th. säger att det är tomt överallt , de enda som verkar hitta till Udon är Indier ,, Väl bekomme IL , Du gillar ju mångfald 55:beer:

Bra för näringen i Udon, de verkar ju öppna lädret i motsats till svenskarna ;-)

/ SatanG
 
Påstår du det , alla Thai jag känner i Turistorterna påstår att Indier är de snålaste av alla

Nä det är inte jag som påstår det utan Bangkok post som jag länkade till.
"Average spending for Indian tourists is 10,000 baht per person per day, compared with 5,000 baht for Chinese visitors. "

Hehe när jag hängde mycket i barerna så sa alla sötnosar att just svenskar var bäst "Leely good men, not same same thai. Thai men no good" :)

/ SatanG
 
Nä det är inte jag som påstår det utan Bangkok post som jag länkade till.
"Average spending for Indian tourists is 10,000 baht per person per day, compared with 5,000 baht for Chinese visitors. "

Hehe när jag hängde mycket i barerna så sa alla sötnosar att just svenskar var bäst "Leely good men, not same same thai. Thai men no good" :)

/ SatanG
Undrar varför de då står på Coconut Beach utanför MC Donalds i Pattis och försöker få ner priserna till 500 thbt , har hört det surret utanför MC Donalds mer än en gång , skitförbannade luder skriker åt dem att dra dit pepparn växer Haha,
Men de skriver ju vad som helst i pressen , Snåla som fn är de påstår de Thai jag känner , Men bra om det är så i Udon ,, kanon för IL som som sagt gillar detta med mångfald i alla former
 
Nä det är inte jag som påstår det utan Bangkok post som jag länkade till.
"Average spending for Indian tourists is 10,000 baht per person per day, compared with 5,000 baht for Chinese visitors. "

Hehe när jag hängde mycket i barerna så sa alla sötnosar att just svenskar var bäst "Leely good men, not same same thai. Thai men no good" :)

/ SatanG

10,000 baht per person och dag är väl vad en del här drar iväg på frukosten? ;)

Vore det inte för oss andra som skramlar hela dagen för en nudelsoppa framåt kvällen hade svenskar legat i topp :p
 
10,000 baht per person och dag är väl vad en del här drar iväg på frukosten? ;)

Vore det inte för oss andra som skramlar hela dagen för en nudelsoppa framåt kvällen hade svenskar legat i topp :p
Jag har legat på ca 5000 thbt /dag under en vecka i BKK annars runt 3000/dag under min månad där nere , tror det är ganska normalt för Svensken
 
Just "Kääk" måste väl annars vara de mest avskydda utlänningarna i Thailand. Du som hänger mycket i Isaan måste väl hört deras talesätt:
Kaa kääk gonn, ka ngoo telang
Om man möter en kobra och en indier, slå ihjäl indiern först :)

/ SatanG
Ja, det stämmer bra , de är väldigt illa ansedda på barer mm ..Kääk är inte ett något positiv och Kääk dam om Indier är ännu värre
 
10,000 baht per person och dag är väl vad en del här drar iväg på frukosten? ;)

Vore det inte för oss andra som skramlar hela dagen för en nudelsoppa framåt kvällen hade svenskar legat i topp :p

Jag räknar mig själv till nudelsoppagruppen, tycker jag spenderar väldigt lite pengar. Blir väl kanske automatiskt så då man mest bara är lekledare åt kidsen och inte hinner med att spendera något.
Sen är jag ju dessutom snållänning :)

/ SatanG
 
Ja, det stämmer bra , de är väldigt illa ansedda på barer mm ..Kääk är inte ett något positiv och Kääk dam om Indier är ännu värre

Tycker thailändarna kallar araber för kääk också följt av diverse mindre trevliga uttryck. Katöyvän som hälsade på i Göteborg hade kommentarer dagarna långa här med diverse ord jag egentligen inte behövde lära mig på thai...
 
120k på 33 dagar , ganska mycket anser jag , inte har jag varit snål mot mig själv inte , I BKK kostade sista indiska middan 920 thbt , Var väl de två små Singha som var dyra då , Svindyr stad BKK , Samma middag med samma typ av bröd , bättre ris (ej Plain rice ) på Kho Samui kostade mig nappt 300 thbt ..
 
 

Liknande trådar

P
Svar
26
Visningar
3 K
P
 
Tillbaka
Topp