Chefen på immigration svänger lite och säger ”We Need Tourists Money”.

 
Pattaya är närmast och visst ser man många. Tycker det är roligt att många indier och kineser gillar Pattaya annars hade det varit hel dött.
Inte så många på the dark side än.
Fast hade en Kinesiska som hyrde grannarnas stuga nån månad i förra villagen.
Hon var dock lite udda hon hängde med oss västerlänningar ut och festa och käka en kväll.
Så finns nog annat än charter Kineser med.
 
Man betalar ju inte för sexet, man betalar ju för att dom ska gå på morgonen :)

/ SatanG

Det sa jag till en militant råfeminist för en del år sedan. Jag var uttråkad och av någon anledning ville hon gå på en dejt med mig och mitt i allt rabblande om patriarkat och annat så tog hon upp att det var förjävligt med män som betalade för sex. Jag svarade "Man betalar ju inte för sexet, man betalar för att dom ska gå på morgonen".

Jag hade mycket kvar av den kvällen efter att dejten var över ;)
 
Hej
Ja kääk i alla dess former är väl ett jävla pack! Vad jag lärt mig av thailändare i Sverige så är även araber eller blattar kääk.
Kanske dåligt ordval av mig, men jag ser inte ned på någon speciell... de är alla LIKA värdelösa i mina ögon.
Jag tror indier är ogillade också på grund av de sköter en del av låneverksamheten i thailand.
Men Wat Kaek på Thanon Silom är jäkligt vackert och en del indisk mat är mkt god och en del indiska tjejer är väldigt snygga.
Blev uppraggad av en halvindisk tjej för några år sedan i BKK. Träffade henne några gånger, uppenbarligen riktigt bortskämd av familjen och riktigt galen i bingen....
Mvh
 
Undrar varför de då står på Coconut Beach utanför MC Donalds i Pattis och försöker få ner priserna till 500 thbt , har hört det surret utanför MC Donalds mer än en gång , skitförbannade luder skriker åt dem att dra dit pepparn växer Haha,
Men de skriver ju vad som helst i pressen , Snåla som fn är de påstår de Thai jag känner , Men bra om det är så i Udon ,, kanon för IL som som sagt gillar detta med mångfald i alla former
Kan undra vad flickorna tänkte när jag förklarade att de skulle betala mig.
 
Hej

Med risk för att späda på rasismen så kan jag berätta att man i Isaan kallar Indier för det ”smutsiga folket” och folk med afrikansk hudfärg kallas ”kaffe människor”, att folk med afrikanskt ursprung kallas ”kaffe människor” beror naturligtvis på hudfärgen, men jag har frågat om indierna och där är förklaringen att Thailändarna tycker att dom har dålig hygien, man blir magsjuk av deras mat, sen så lever och bor ju många där på en nivå som man bara ser i Thailands slum.

Mvh isan lover
 
Hej

Med risk för att späda på rasismen så kan jag berätta att man i Isaan kallar Indier för det ”smutsiga folket” och folk med afrikansk hudfärg kallas ”kaffe människor”, att folk med afrikanskt ursprung kallas ”kaffe människor” beror naturligtvis på hudfärgen, men jag har frågat om indierna och där är förklaringen att Thailändarna tycker att dom har dålig hygien, man blir magsjuk av deras mat, sen så lever och bor ju många där på en nivå som man bara ser i Thailands slum.

Mvh isan lover
Jag blir imponerad av kunskapen folket i Isaan har om indier och hur dom bor i Indien.
Vanliga Issanbor jag mött har noll koll på geografi och världens ände är "Thailand Border"
Finns inget utanför... ;) o_O
 
Aldrig hört just dessa uttryck , men en utbredd dålig syn på Indier samt Afrikaner är ju väl känt , okunnighet anser jag , en nyduschad Indier eller Afrikan är nog lika ren som en annan . Men luktar annorlunda gör de bla pga kryddor i deras mat som Thai inte använder . Uttryck som Nigåå eller Kääk damm hör jag ofta i våra områden , Men kaffe , näää faktiskt aldrig hört. Sen hur många beter sig är väl en annan sak ,
 
Jag blir imponerad av kunskapen folket i Isaan har om indier och hur dom bor i Indien.
Vanliga Issanbor jag mött har noll koll på geografi och världens ände är "Thailand Border"
Finns inget utanför... ;) o_O

Hej

Själv tror jag att det till stor del grundas på vad dom sett på TV, det som visas är ju inte sällan en misär och fattigdom som knappt existerar längre i dagens Thailand, sen har nog alla dom tjejer ifrån barerna och andra som jobbar på turistorter bidragit till bilden av dessa, en annan variant är att det skulle ha med deras hudfärg att göra som en del Thailändare uppger att dom tycker ser ”smutsig” ut, jämför man indier och Thailändare så skiljer dom sig ganska mycket åt i färg och hy på något vis, lite svårt att förklara men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

Mvh isan lover
 
Aldrig hört just dessa uttryck , men en utbredd dålig syn på Indier samt Afrikaner är ju väl känt , okunnighet anser jag , en nyduschad Indier eller Afrikan är nog lika ren som en annan . Men luktar annorlunda gör de bla pga kryddor i deras mat som Thai inte använder . Uttryck som Nigåå eller Kääk damm hör jag ofta i våra områden , Men kaffe , näää faktiskt aldrig hört. Sen hur många beter sig är väl en annan sak ,

Hej

Det var konstigt, själv hörde jag just detta ord användas flitigt redan vid mitt första besök i Thailand 1985, ordet användes då av bartjejerna, sen har jag hört detta ord ”kafä” om färgade i Isaan under alla år fram tills nu

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

P
Svar
26
Visningar
3 K
P
 
Tillbaka
Topp