Chefen på immigration svänger lite och säger ”We Need Tourists Money”.

120k på 33 dagar , ganska mycket anser jag , inte har jag varit snål mot mig själv inte , I BKK kostade sista indiska middan 920 thbt , Var väl de två små Singha som var dyra då , Svindyr stad BKK , Samma middag med samma typ av bröd , bättre ris (ej Plain rice ) på Kho Samui kostade mig nappt 300 thbt ..

Bkk är nu med på top-50 listan över världens dyraste städer.

/ SatanG

Hehe big spender där, leker du rik :)
Mer än vad jag spenderar, frugan däremot spenderar ganska bra men det beror nog mest på att jag har hennes kreditkort :)

/ SatanG

Frugans kort ger alltid bäst pris när man handlar ;)

Mitt kontoutdrag ser alltid förnuftigt ut medans tjejens är ett virrvarr av slöseri och onödiga inköp :p Fattar inte vad hon ska med nya tv-spel, godis och biobiljetter till hela tiden :p

Undrar varför de då står på Coconut Beach utanför MC Donalds i Pattis och försöker få ner priserna till 500 thbt , har hört det surret utanför MC Donalds mer än en gång , skitförbannade luder skriker åt dem att dra dit pepparn växer Haha,
Men de skriver ju vad som helst i pressen , Snåla som fn är de påstår de Thai jag känner , Men bra om det är så i Udon ,, kanon för IL som som sagt gillar detta med mångfald i alla former
Olika länders innevånare spenderförmåga avgörs i barerna och av hororna???

Prova andra ställen och miljöer

Men så var det ju inte alls härom dagen när Joker var ute och snackade dynga :rolleyes:
Tror dom flesta anser att Thailand och Bangkok blivit dyrare.
Det handlar då till största del pga bahten blivit så stark.
Du verkar dock inte förstå undersökningarna, det handlar inte om inhemsk jämförelse som du gör och priser på barfines.
Det är internationell jämförelse precis som i andra tråden och det är ju självklart Thailand har blivit mycket dyrare för expats när baht stärkts så.
Bangkok var väl på plats 47 och Chiangmai på 52 eller va det var internationellt.

Jag har legat på ca 5000 thbt /dag under en vecka i BKK annars runt 3000/dag under min månad där nere , tror det är ganska normalt för Svensken

Hej

Själv klarar jag mig mer än väl på 500 bath om dagen i byn, men på resande fot tillkommer ju en hel del extra kostnader för boende och mat m.m, så då kan ju kostnaderna dra iväg en hel del.

Mvh isan lover

Jag höll väl med dig om att priserna gått upp ordentligt i Bangkok?
Går dock att komma undan rätt bra om man äger sitt boende, vet vart man ska ta vägen samt kör lugnt med nattlivet.

/ SatanG
Blir det billigare att äta ute samt åka Tuk Tuk eller Mc taxi om jag visar upp en Tabien Ban , hade jag ingen aning om :thumbsup:

Tror dom flesta anser att Thailand och Bangkok blivit dyrare.
Det handlar då till största del pga bahten blivit så stark.
Du verkar dock inte förstå undersökningarna, det handlar inte om inhemsk jämförelse som du gör och priser på barfines.
Det är internationell jämförelse precis som i andra tråden och det är ju självklart Thailand har blivit mycket dyrare för expats när baht stärkts så.
Bangkok var väl på plats 47 och Chiangmai på 52 eller va det var internationellt.

Mer komplicerat än så är det inte; Bangkok är givetvis väldigt mycket dyrare än den thailändska landsbygden och de mindre populära turistorterna men jämfört med de flesta andra världsmetropolerna, där yrkesverksamma expats bor, så är Bangkok fortfarande relativt billigt.

Jag är ofta i Japan, Korea och Taiwan och att storstäderna där är betydligt mycket dyrare än Bangkok kan nog alla förstå, då de trots allt är i-länder med en levnadsnivå som Västeuropa. Jag är dock allra mest i Kina och många blir förundrade när jag säger att storstäder som Shanghai, Peking och Guangzhou (Canton) ligger väl i nivå med Stockholm gällande hotell, mat och öl. Ska man bo där som expat och dra på sig hyra och internationell skola så hamnar du på närmare en miljon kronor om året för en familj, vilket är en bra bit högre än Bangkok.

Hej

Det räcker till mig och pojken, vad frugan spenderar varierar nog mer än det gör för mig.

Jag tankar salengen, köper några öl, köper glass åt pojken och så käkar vi oftast någonstans i byn mer eller mindre dagligen och då räcker 500 mer än väl.

Mvh isan lover
Det stämmer bra , det lever frugan och ja på lätt en dag

Jag har legat på ca 5000 thbt /dag under en vecka i BKK annars runt 3000/dag under min månad där nere , tror det är ganska normalt för Svensken
Hur lyckas man slösa bort så mycket pengar per dag då du enligt många inlägg lägger 5-800b på boende.
Du festar inte hårt, betalar inte barfine eller nyttjar kvinnor
Även om du äter för 200b/mål borde 1500b räcka med råge.

Blir det billigare att äta ute samt åka Tuk Tuk eller Mc taxi om jag visar upp en Tabien Ban , hade jag ingen aning om :thumbsup:

Just transportsektorn är hårt reglerad i Bkk så där kan du åka för samma pris som locals. Envisas man med att häcka runt Nana på nätterna blir det dock svårare/dyrare men du får väl ta din egna moppe likväl som jag tar bilen.
Husboken rekar jag att du lämnar hemma, finns ingen som blir impad av den ändå.
Ikea har billig körv och parkering för moppen, Have fun! :)

/ SatanG

Liknande trådar

P
Svar
26
Visningar
3 K
P

Tillbaka
Topp