Dags att uppdatera lite här då.
Ska se om jag minns hur tusan man gjorde för att få en bild och text tillsammans annars får det bli flera inlägg på rad.
Sådär driver jag upp mina chilis från frön. I olika zippåsar.
En bild på Naga Morich frön som legat en vecka exakt.
En dålig närbild nedan.
nästa är Thai Superchili som den heter enligt sidan jag köpte fröna från. Tror inte det är det riktiga namnet men jaja.
Nästa bild är på den vanliga Thaichilin man brukar köpa torkad på 500G påsar på dom flesta asiatbutiker.
Liten jämförelse på hur dom grott från frön på en veckas tid.
Ju starkare chili desto längre tid att gro.
Och nu tar vi två av mina Bhut Jolokia som är ca 1 månad gamla och precis omplanterade.
Vet inte vad men känns som det växer oerhört sakta denna vinter om jag jämför tidigare år. Kan bero på att jag kör med betydligt fler starka chilis detta år och att dom växer mycket långsammare. Detta är bara bilder på en liten del av vad jag driver upp.
Kommer mer när jag tar itu med resten.
Tyvärr har jag bara mobilen så bilderna blir inte dom bästa men det är bättre än inget.
Har ca 40 zippåsar detta år med olika chilisorter som jag väntar på ska gro. Så detta år blir lite extremt till och med för mig så vi får se om jag pallar med att sköta det + att jag fick fast jobb den första Februari. Så får försöka kombinera hobby med jobb.
Av dom frön som gror så kommer jag att välja och spara ca 50% av dom plantor som är starkast och varje påse har mellan 6-20 frön beroende på sort och hur många som gror.