Odla med ThaiSnack

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Myror! Jag hade invasion av dom micro-små myrorna, dom fanns i sovrummet, vardagsrummet och i köket. Så vad göra, leta rätt på deras bo och lägga myrr? Nej, i Thailand har man möjlighet att köpa myr-mat med fördröjd 24-timmars död som påföljd... Det kostar 30B för två doser a 4 gram. Jag använde drygt en halv påse. Det skall sedan blandas med något som myrjävlarna e riktigt gla i, typ socker eller som jag tog ett par droppar söt chilisås, spä ut med ett par droppas vatten och rör om. Placera blandningen i olika delar av huset där myrorna håller till och vänta tills nästa morgon så är dom sedan borta. Här är bild på hur förpackningen ser ut och den typ av shop som det säljs. :thumbsup:

10460784_905940912791876_3817464941516958694_n.jpg


10628429_905941139458520_2133644294904716254_n.jpg
 
Hehehehehe! Tack, för tipset Krister. :wai:

Nu ska dessa små dj-vlar dö!
Jaja! i det här läget är man ju inte någon större buddhist i tankarna, men efter hur jag såg ut på benen och händer efter förra resan så har jag inga som helst känslor över hur eliminera de små kräken, jag har bara inte vetat hur man ska få bort dem..

Jo-Be

message635339570072030000out.jpg


message635339569772100000out.jpg
 
Hehehehehe! Tack, för tipset Krister. :wai:

Nu ska dessa små dj-vlar dö!
Jaja! i det här läget är man ju inte någon större buddhist i tankarna, men efter hur jag såg ut på benen och händer efter förra resan så har jag inga som helst känslor över hur eliminera de små kräken, jag har bara inte vetat hur man ska få bort dem..

Jo-Be
aaaaaah, fyyyy den nåde! :eek::eek::eek::eek:
 
Allt är inte myggbett och tror som Jo-Be att detta är myrbett.
Så såg mina ben ut i början i norr svärmor sa inte myggor utan det är myror.
Farsans ben såg såna ut sist han var här kompis kom och sa det där är inte mygg det är en nästintill osynlig småmyra antagligen blir du biten nattetid när du sover vilket även var min erfarenhet.
sprayade farsans säng med insektsdödande inga mer bett under semestern.
 
Allt är inte myggbett och tror som Jo-Be att detta är myrbett.
Så såg mina ben ut i början i norr svärmor sa inte myggor utan det är myror.
Farsans ben såg såna ut sist han var här kompis kom och sa det där är inte mygg det är en nästintill osynlig småmyra antagligen blir du biten nattetid när du sover vilket även var min erfarenhet.
sprayade farsans säng med insektsdödande inga mer bett under semestern.

Stämmer Jonas!
De flesta betten kom nattetid, visst har vi myggen också, men de är lätta att röka ut ur huset, myrorna däremot är svårare att bli av med de hittar alltid en annan väg till offret även fast man har försökt att få bort dem..
 
Tips från mig är spruta insektssprej en gång i veckan över sängen så blev jag av med mina sådana bett. Du vet den vanliga sprayen man köper på 7/11 mott mygg etc.
 
Myror! Jag hade invasion av dom micro-små myrorna, dom fanns i sovrummet, vardagsrummet och i köket. Så vad göra, leta rätt på deras bo och lägga myrr? Nej, i Thailand har man möjlighet att köpa myr-mat med fördröjd 24-timmars död som påföljd... Det kostar 30B för två doser a 4 gram. Jag använde drygt en halv påse. Det skall sedan blandas med något som myrjävlarna e riktigt gla i, typ socker eller som jag tog ett par droppar söt chilisås, spä ut med ett par droppas vatten och rör om. Placera blandningen i olika delar av huset där myrorna håller till och vänta tills nästa morgon så är dom sedan borta. Här är bild på hur förpackningen ser ut och den typ av shop som det säljs. :thumbsup:

Vet inte om det är nåt som är i Pattaya nu aldrig haft problem med dessa småmyror, nästintill microscopisct små haft också mängder av dom runt köket aldrig haft det problemet innan. Gick skura genom allt med mr muscle förrgår hitta några nästen.
Slängde all Isaan mat jag kunde hitta kryddor socker som inte var i slutna i luftäta burkar.
Sprejade stark dieseluktande spray i skrymslen idag såg jag igen.
Aldrig sett den myran så påstridig här nere innan och 3dje gngn jag bor här just under denna period i Pattaya.
 
Vet inte om det är nåt som är i Pattaya nu aldrig haft problem med dessa småmyror, nästintill microscopisct små haft också mängder av dom runt köket aldrig haft det problemet innan. Gick skura genom allt med mr muscle förrgår hitta några nästen.
Slängde all Isaan mat jag kunde hitta kryddor socker som inte var i slutna i luftäta burkar.
Sprejade stark dieseluktande spray i skrymslen idag såg jag igen.
Aldrig sett den myran så påstridig här nere innan och 3dje gngn jag bor här just under denna period i Pattaya.


Myror älskar sött och socker, ställ socker i kylskåpet....
 
K
Myror älskar sött och socker, ställ socker i kylskåpet....

kan lika gjärna göra som jag köpa luftäta burkar här ett foto burk phala burken kostar 8-14 bath här hos kinesen, samma man kan gå till köpa IKEA tallrikar av för 9 bath.
slipper du både stank och insekter.
Ja fann ju roten till de onda svärmor var ju här och stod både öppna sockerpåsar här och där samt annat otyg från Isaans matrike.
Nu var jag och köpte mer av dessa slutna burkar idag så imorrn skall allt vad är påsväg slutet med gummiband bort.
20150210_232925.jpg
20150210_233520.jpg
 
Förvarar alltid torrmat jag vet insekter har intresse av i sådana burkar.
Jag brukar vara väldigt insektsfri i mina boenden.
även norr, hade mitt eget skåp där hade ja mina burkar renaste och insektsfriaste i hela hyddan.
 
Fy för den lede, första bilden ser ju ut som en äkta palaa, oooh my Buddha!

Häll ut spadet på marken och myrorna dör garanterat!
 
Ok, det verkar som om ni alla mer eller mindra har myror hemma, är ni thai eller farang? Gå nu å köp det myrgiftet nu o bli av med skiten, hemma står allt framme på bänken, och inte en jävla myra så långt ögat når.
 
Fy för den lede, första bilden ser ju ut som en äkta palaa, oooh my Buddha!

Häll ut spadet på marken och myrorna dör garanterat!

Kan jag lova och förvarades i plastpåse innan i skafferiet där jag hitta största myransamlingen så vet inte om det är så dödande.
Som trög gammal fiskare så har jag aldrig märkt av att pala luktar.
men så är man ju van hivat upp trålen Torsdag eftermiddag. Hänger ju alltid skitfisk kvar. Det som luktar ljuvligt en måndagsmorgon tidigt Aug att stå där och köra ut trålen.
 
Ok, det verkar som om ni alla mer eller mindra har myror hemma, är ni thai eller farang? Gå nu å köp det myrgiftet nu o bli av med skiten, hemma står allt framme på bänken, och inte en jävla myra så långt ögat når.
Var i Pattaya köpte du ditt medel?? Krister
Bara ställer frågan om jag inte skulle hitta det någonstans i Baan Beung(vilket inte borde vara svårt att hitta även här), då får man väl ta bilen och komma ner dit och göra inköpet..
 
@Jo-Be du kollar bara efter en liknande affär som säljar plast och diverse andra grejer... Jag köpte det bara 100 m utanför där jag bor så den typen av affär är jättevanlig. Du kan även fråga efter eller visa bild på din telefon, och dom kommer förklara var det finns. Jag bor i Lagoon Village i Pattaya Tai, (Tepprasit soi 8), och detta var mitt emot matmarknaden.
10460784_905940912791876_3817464941516958694_n.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

B
Svar
9
Visningar
4 K
Surinräven
S
M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp