Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Idag köpte jag 2 kg bananer för 35 baht. För första gången i mitt liv har jag hittat bananfrön i bananerna. Då är jag ändå ingen ungdom längre. Visste inte ens att det fanns bananfrön. Stora som svartpeppar ungefär. Så nu ska jag torka och plantera hemma. Någon som provat?
Själv var jag och hämtade lite snigel gift på posten och passade även på att göra en snigelfälla som man har öl i. Ska se vilket som är bäst efter sesongen.
Såg även att man kunde spraya kaffe på växterna och sniglarna och att man även kunde ta några dl koncentrerad spolarvätska i en dunk, då dog sniglarna på direkten av alkoholen
Såg även att man kunde spraya kaffe på växterna och sniglarna och att man även kunde ta några dl koncentrerad spolarvätska i en dunk, då dog sniglarna på direkten av alkoholen
Pratade förresten med gumman idag och chili plantorna som vi köpte när jag var nere har börjat sprida sig lite på längden, då det är någon kortväxande art. Det är en spridande art som man kan ha i flera år. Ska se om jag kan få någon bild på den.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.