Odla chili i Sverige, mitt projekt

Idag köpte jag 2 kg bananer för 35 baht. För första gången i mitt liv har jag hittat bananfrön i bananerna. Då är jag ändå ingen ungdom längre. Visste inte ens att det fanns bananfrön. Stora som svartpeppar ungefär. Så nu ska jag torka och plantera hemma. Någon som provat?

Nä, har aldrig provat att plantera bananfrön, hoppas du får ett bananträden i slutänden

Senast ändrad:
Själv var jag och hämtade lite snigel gift på posten och passade även på att göra en snigelfälla som man har öl i. Ska se vilket som är bäst efter sesongen.

image.jpeg
image.jpeg

Snigelfälla med öl testade jag för några år sedan men blev mest äckligt att se.

Håll mig informerad om resultaten. Själv plockar vi och lägger i salt ... blir en skön sörja ...

Snigelfälla med öl testade jag för några år sedan men blev mest äckligt att se.

Håll mig informerad om resultaten. Själv plockar vi och lägger i salt ... blir en skön sörja ...
Det ska jag göra, har aldrig provat det förrut

Senast redigerad av en moderator:
Såg även att man kunde spraya kaffe på växterna och sniglarna och att man även kunde ta några dl koncentrerad spolarvätska i en dunk, då dog sniglarna på direkten av alkoholen

Såg även att man kunde spraya kaffe på växterna och sniglarna och att man även kunde ta några dl koncentrerad spolarvätska i en dunk, då dog sniglarna på direkten av alkoholen
Skulle kaffe göra att sniglarna inte var intresserad? Spolarvätska vid grönsakerna undviker jag nog.

Blir chillin som odlas i Sverige lika stark som den som kommer från Thailand?

Pratade förresten med gumman idag och chili plantorna som vi köpte när jag var nere har börjat sprida sig lite på längden, då det är någon kortväxande art. Det är en spridande art som man kan ha i flera år. Ska se om jag kan få någon bild på den.

Liknande trådar

B
Svar
9
Visningar
4 K
Surinräven
S

Tillbaka
Topp