Du gamla du fria

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.

Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Tja!

För den texten är du värd en karma, det är inte alla som erkänner sina egna fel.
Innan sa du att Sverige är inget att ha och nu i din sista textrad som du har fetmarkerat säger du ju något helt annat.

:thumbsup:

I juletid slaktas många grisar, tråkigt men sant så finns det även slakterier som slaktar havretuggare, för att inte tala om all svartslakt, tänker närmast på några 10-tal kor som påstods blivit stulna i Sörmland..........

Är det bonden som saknar båset??

Trollet skrev det är inte alla som erkänner sina egna fel, var och en finner den plats som genererar den bästa utsikten, när dimman kommer, söker man en ny plats, hittar man ingen, återgår man till den som gav bäst utsikt!

lyco

Tja!

image.jpg

"Ubon " sa:
I juletid slaktas många grisar, tråkigt men sant så finns det även slakterier som slaktar havretuggare, för att inte tala om all svartslakt, tänker närmast på några 10-tal kor som påstods blivit stulna i Sörmland..........

Det har utretts, Invandrade Halalkrigare som ansag familjen hade mer ratt till dessa an bonden som agde kossorna..Kommer fran saker kalla inom polisvasendet ,dock likforb,,inte pk .. ;D

"cumulus " sa:
Kanske 4 månader i Sverige, och resten i Thailand vore perfekt...

Varför lever du inte efter vad du vill, bestämmer du inte själv eller saknar du pengar för att uppfylla din dröm?

Hopp hopp

"cumulus " sa:
Kanske 4 månader i Sverige, och resten i Thailand vore perfekt...
Ja ingen dum ide. Eller 6 månader i Thailand och 6 månader i Sverige. Kan ju tyvär inte vara heltid dä som vissa andra rika kan vara

Ja för det där med ( du gamla du fria Sweden ) det ger jag inte mycket för nu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
14
Visningar
4 K
R

Tillbaka
Topp