Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Övervåld? Sköter sig inte folk får dom väl finna sig i att bli bryskt behandlad. Typiskt svenskt att gnälla på överheten. Den som ger sig in i leken får leken tåla heter det ju...
Övervåld? Sköter sig inte folk får dom väl finna sig i att bli bryskt behandlad. Typiskt svenskt att gnälla på överheten. Den som ger sig in i leken får leken tåla heter det ju...
Och mitt Malmö börjar vakna till där nere i allsvenskan. Måndag är det dags att bekänna färg på riktigt igen - Leksand borta. Jag hoppas verkligen att dalmasarna får ordentligt med stryk. 8)
Innerst inne har jag nog givit upp också, det är en skam att man inte kan få till det. Igår var det ju direkt pinsamt. Nej jag ger upp och lägger ner all ev hockeyverksamhet fr o m nu!!
Ja en sak är alldeles säker - Malmö är ta mig tusan patetiska, supernollor!!
Pengarna har blivit en alltför stor del av idrotten. I Malmös fall så har, eller hade man åtminstone en fin ungdomsverksamhet. Men vad ger denna totala felsatsning för signaler till ungdomarna? Inga positiva i alla fall.
För något år sedan när man befann sig på randen till konkurs så stack de så kallade stjärnorna med svansen mellan benen till andra klubbar. Vad blev kvar? Jo "Babyhawks", ungdomar som hade hjärta för klubben och satsade allt för att visa att dom dög.
Vad har vi nu? Ett gäng överbetalda nippertippor som inte spelar för laget utan bara för att visa upp sig egen inbillade förträfflighet.
Vad kan man då göra? Jo skit i Hugo Stenbecks pengar och gå tillbaks till Babyhawks. Då först tror jag att vi får ett lag som spelar med hjärta för klubben och inte bara har dollartecken i ögonen. Behåll ett fåtal äldre spelare typ Jesper Mattsson som fortfarande försöker in i det längsta, sådana behövs som "fadersfigurer".
I kväll blir det svårt att hålla på något lag, hoppas det blir en bra figth,
Södertälje - Malmö
Södertälje möter Malmö i Hockeyallsvenskan.
Södertälje ligger på åttonde plats och laget föll mot Leksand med 2-4 senast.
Malmö ligger på sjätte plats och de besegrade ledande Örebro med 2-1 senast.
Detta blir säsongen fjärde möte och två av de tidigare mötena denna säsong har gått till straffar.
Svårt att sia om utgången. Båda lagen har allt att vinna. Naturligtvis hoppas jag att Malmö vinner, det blir spännande i kväll.
På onsdag skall jag och en kompis gå och se Malmö - Mora i Arenan. Malmö firar 40-årsjubileum, alla biljetter säljs för 40:- så jag hoppas att många kommer och ser när dalmasarna får stryk.
Nej, det blir för sent på kvällen, kommer nog inte hem förrän 22-23 tiden. Dom skall i skolan dagen efter. Det får bli nästa år när det är familjearrangemang på en lördag- eller söndagseftermiddag.
Nej, det blir för sent på kvällen, kommer nog inte hem förrän 22-23 tiden. Dom skall i skolan dagen efter. Det får bli nästa år när det är familjearrangemang på en lördag- eller söndagseftermiddag.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.