En stor vattenpark för 40 miljoner USD ska byggas på Phuket.

Hej

Själv betalade jag inga turistpriser förra vintern heller, vare sig i Udon Thani, Nong Khai eller Phonphisai, inte ens när vi åkte på tur till havet och besökte platser Pattaya, Koh Larn och Bang Saray heller.

Tror inte att det blir annorlunda i år heller.

Mvh isan lover
Vilka nationalparker besökte i på respektive ställe?

Vilka nationalparker besökte i på respektive ställe?

Hej

Det handlar inte bara om nationalparker, det är mängder av ställen som kör med dubbel prissättning, allt ifrån vattenparker som tråden handlar om men även zoo, museum, akvarium, båtturer, transporter, strandstolar, marknader, mat och dryck o.s.v kan ha dubbel prissättning med högre priser för utlänningar, ibland helt öppet med angivna priser och ibland dolt, själv accepterar jag inte detta i något fall.

Mvh isan lover

Jag har med alltid fått Thaipris med mitt körkort förutom på en nationalpark i Chiang Mai.
På vattenparkerna här Yamarama och Cartoon network betalar jag med Thaipris.
Fast det var väl sist 2017 i år har jag inte varit på nåt ställe med dubbel prissättning för stör mig på dom ställena.
Aquariumet inne på Siam köpcentret i Bangkok fick jag Thaipris och skiljde sig nästan 1000 baht där om jag inte minns fel, typ turist 1100 och Thai 100.

Hej

Det handlar inte bara om nationalparker, det är mängder av ställen som kör med dubbel prissättning, allt ifrån vattenparker som tråden handlar om men även zoo, museum, akvarium, båtturer, transporter, strandstolar, marknader, mat och dryck o.s.v kan ha dubbel prissättning med högre priser för utlänningar, ibland helt öppet med angivna priser och ibland dolt, själv accepterar jag inte detta i något fall.

Mvh isan lover
Då har inte jag heller drabbats av turistpriser i Udon, Korat, Hua Hin, Bangkok och övriga platser i Thailand jag besökt.
Det är bara i nationalparker, statliga zoo som har den lagstiftningen med thai-farangpriser.
Om privata vattenparker, båtturer, transporter mat och dryck har thai/farangpriser är det privat företagsamhet som jag dock inte behövt betala.
Den privata Floating Market i Hua Hin kör med farangpriser men dom har sällan några faranger heller.

Farangpriser har jag betalt i Erawan, Pa La-U, Taad Toon och Korat Zoo.

Då har inte jag heller drabbats av turistpriser i Udon, Korat, Hua Hin, Bangkok och övriga platser i Thailand jag besökt.
Det är bara i nationalparker, statliga zoo som har den lagstiftningen med thai-farangpriser.
Om privata vattenparker, båtturer, transporter mat och dryck har thai/farangpriser är det privat företagsamhet som jag dock inte behövt betala.
Den privata Floating Market i Hua Hin kör med farangpriser men dom har sällan några faranger heller.

Farangpriser har jag betalt i Erawan, Pa La-U, Taad Toon och Korat Zoo.
Hur många private inrättningar som helst som kör med dubbel prisättning.
Prisättningen på Thai använder dom de Thailändska siffrorna som motsvara våra 1-9, så kan inte farangen läsa Thaisiffror eller har Thai med sig är det stor risk att han omedvetet betalar farangpris.
Vattenparkerna på denna sidan har tom dubbelprisättning på hemsidan där man kan förboka biljett, och där får fastboende farang boka till Thaipris om man kan visa upp tex.

Hur många private inrättningar som helst som kör med dubbel prisättning.
Prisättningen på Thai använder dom de Thailändska siffrorna som motsvara våra 1-9, så kan inte farangen läsa Thaisiffror eller har Thai med sig är det stor risk att han omedvetet betalar farangpris.
Vattenparkerna på denna sidan har tom dubbelprisättning på hemsidan där man kan förboka biljett, och där får fastboende farang boka till Thaipris om man kan visa upp tex.
Jag vet att det finns massor av privata inrättningar som kör med thai/farangpriser men dom slipper mig som kund.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp