Utlänningar skyldiga Thailändska sjukhus 300 miljoner baht bara för år 2018.

F

inns nog betydligt farligare magbakterier i detta land , butoli, salmonella , mfl riktigt otrevliga som kräver antibiotika

Hej

Man brukar sätta en spruta i skinkan i värsta fall, själv har jag fått göra detta en gång på snart 35 års resor till Thailand, men den gången åt jag något som jag blev varnad för och får skylla mig själv, men normalt mår magen nog bättre i Thailand än i Sverige, mer grönsaker och frukt, samt mindre fet mat.

Mvh isan lover

Samma här , jag har en mycket bra reseförsäkring 60 dagar genom hemförsäkringen , skall inte behövas något annat

Hej

Jag hoppas också att det blir så, men jag känner mig långt ifrån säker, är övertygad om att det finns Thailändska bolag som skulle vilja tvinga på alla utlänningar just sin försäkring och uppvaktar dom regimen vet man inte vad som händer, lite pengar på rätt konto kan ju avgöra saken till deras fördel.

Mvh isan lover

Hej

Misstänker dock att det kan bli både svårt och tidsödande för Thailändska myndigheter att kontrollera om dom försäkringsbevis som människor ifrån hela världen skulle komma med vid inresan, många skulle säkerligen förfalska eller köpa sig ett intyg utan täckning o.s.v.

Så själv skulle jag tro att det slutar med krav på en försäkring som Thailand tillhandahåller.

Mvh isan lover
Ren katastrof i så fall :(

Ren katastrof i så fall :(

Det blir nog mer än så, min bedömning är att alla ska ha en försäkring, går att köpa i en automat vid ankomst, och att försäkringen ska vara i ett thailändskt bolag, alltså gäller inga försäkringar i andra länders försäkringsbolag, titta nu, det klagas på att skulden till sjukhus är 300 mille Bath, och myndigheterna har en prognos om 40 miljoner besökare, nu har jag den gamla matematiken, låt säga att påslaget om en försäkring är 100 Bath, nu tar vi detta ggr. 40 miljoner besökare, då kommer jag fram till, kan detta bli 4 miljarder? konstigt, det klagas på en skuld på 300 Bath, och nu gäller frågan, vad kommer försäkringen att gälla för? skrapsår och ett plåster?

Och skulle avgiften bli 200 Bath, jaha, då har vi en dubbel inkomst till, nu får Ni fundera själva...

Och varför ska andra betala för dom inte betalar sin egen försäkring? detta är ett sätt för landet Thailand att dra in pengar till den statliga kassan...

Betala din försäkring, eller out..jag har ingen lust att betala andras försäkring...med ett överpris.

Alla över 70 år som inte kan erhålla en försäkring är idioter enligt dig.:thumbsdown::thumbsdown:
Nej det var inte den gruppen jag hade i åtanke utan de som kan men är för snåla att ha en försäkring när de åker på semester utomlands och sedan smiter från sjukhusräkningen. Som jag tro att de allra flesta är är under 70 år.

Alla över 70 år som inte kan erhålla en försäkring är idioter enligt dig.:thumbsdown::thumbsdown:

Under ganska många år så har det varit allmänt känt att man inte kan teckna en ny försäkring över en viss ålder så de som gnäller över att de inte kan teckna en försäkring över en viss ålder har helt enkelt varit snåla tidigare i livet.

Under ganska många år så har det varit allmänt känt att man inte kan teckna en ny försäkring över en viss ålder så de som gnäller över att de inte kan teckna en försäkring över en viss ålder har helt enkelt varit snåla tidigare i livet.

Jag läser vad Du skriver, men jag delar inte din uppfattning....

Hur tänker du nu då ?? Jag har alltid haft en försäkring , på vilket sätt förenklar det för mig om ett år då jag fyller 70? Kan du förklara det för mig , samt varför jag varit snål ?? Intressant må jag säga , snål eller inte på verkar inte nämligen möjligheten att teckna en försäkring efter 70 bast fyllda :reta:

Hur tänker du nu då ?? Jag har alltid haft en försäkring , på vilket sätt förenklar det för mig om ett år då jag fyller 70? Kan du förklara det för mig , samt varför jag varit snål ?? Intressant må jag säga , snål eller inte på verkar inte nämligen möjligheten att teckna en försäkring efter 70 bast fyllda :reta:

Om du alltid har haft en försäkring så vad är problemet???

Om du alltid har haft en försäkring så vad är problemet???
Inte många försäkringsbolag som har livstidsförsäkring, här nere vet jag ett och det är Aetna (fd BUPA) men då skall du ha tecknat den innan du fyllde 40 eller om det var 50.
Det jag fann när jag tecknade som hade längst efter det var AIA men det gällde bara till 80.
Inte så många som tänkt på att flytta till Thailand innan 40 och tecknat det.
Jag teckna min BUPA när jag var 37 så jag kan ha den livet ut men kommer bli svindyr i slutet när den verkligen behövs.

Inte många försäkringsbolag som har livstidsförsäkring, här nere vet jag ett och det är Aetna (fd BUPA) men då skall du ha tecknat den innan du fyllde 40 eller om det var 50.
Det jag fann när jag tecknade som hade längst efter det var AIA men det gällde bara till 80.
Inte så många som tänkt på att flytta till Thailand innan 40 och tecknat det.
Jag teckna min BUPA när jag var 37 så jag kan ha den livet ut men kommer bli svindyr i slutet när den verkligen behövs.

Jag fick info om att tecknar jag AIA innan 60 så är det ok.
Vi ska även kolla med en släkting till sambon som jobbar på ett försäkringsbolag vad de har för regler.

Jag fick info om att tecknar jag AIA innan 60 så är det ok.
Vi ska även kolla med en släkting till sambon som jobbar på ett försäkringsbolag vad de har för regler.
Ok.
När jag kolla AIA för 8 år sen så var deras max 80 år, därför jag valde BUPA för dom ända som erbjöd livstid.
Dock kan du teckna fram till 65 om du tecknat efter livstidsgränsen men efter 65 var det stopp.
Jag är inte up to date vad som gäller idag då jag redan har en.

Ok.
När jag kolla AIA för 8 år sen så var deras max 80 år, därför jag valde BUPA för dom ända som erbjöd livstid.
Dock kan du teckna fram till 65 om du tecknat efter livstidsgränsen men efter 65 var det stopp.
Jag är inte up to date vad som gäller idag då jag redan har en.

Är det Bupa som kan tecknas fram till 65?

Är det Bupa som kan tecknas fram till 65?
Om du inte har gjort det innan 40 eller om det var 50 ja, har du gjort det innan så kan du ha den livet ut sålänge du inte bryter den.
AIA är ju ingen ren sjukvårdsförsäkring, utan mer en sparförsäkring som täcker viss sjukvård.
Om dom inte blivit bättre så är det väldigt dålig info på AIA på Eng var du igentligen får.
BUPA som nu heter AETNA har allt tydligt på Eng.
Jag kommer inte ihåg vilken gräns AIA hade för att få teckna fram till 80.

Men som sagt min info är gammal.

BUPA har bra hemsida på Eng och inte vart några problem att få info där.

AIA eng info var extremt dålig och hemsidan gav inget rent svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp