Holländare ”lurad” på 5 miljoner baht.

Hej

Mer om fallet med Holländaren som säger sig ha blivit lurad på miljoner baht, han driver nu faller vidare, ska bli spännande att följa det här.

Mvh isan lover

Den där holländaren Peter verkar ju vara en konstig typ.

Har kontakt med en tjej via nätet på samma gång som han bor ihop med en annan thailändska?

Verkar ju helt normalt.

BTT

Den där holländaren Peter verkar ju vara en konstig typ.

Har kontakt med en tjej via nätet på samma gång som han bor ihop med en annan thailändska?

Verkar ju helt normalt.

BTT
Hej

Ja det är mycket som är märkligt här, men det ska bli intressant att se hur myndigheterna väljer att hantera det här?

Mvh isan lover

Och skickar 5 miljoner upp på det till en nästan okänd nätbekant.
Hej

Summan är ju onormalt stor men att män skickar pengar till kvinnor i Thailand och andra länder som dom knappt känner och får kontakt med via nätet är nog inte så där väldigt ovanligt, det är ju en del i fattigare länder som lever på såna här ”bidrag” ifrån ”sponsorer”, dejting på nätet är väl nästan något av en industri numera.

Mvh isan lover

Hej

Summan är ju onormalt stor men att män skickar pengar till kvinnor i Thailand och andra länder som dom knappt känner och får kontakt med via nätet är nog inte så där väldigt ovanligt, det är ju en del i fattigare länder som lever på såna här ”bidrag” ifrån ”sponsorer”, dejting på nätet är väl nästan något av en industri numera.

Mvh isan lover
Jo men nu handlar det inte om några 1000 lappar utan 5 miljoner, är väl en jäkla skillnad och inte någon fattig bartjej heller utan en högt uppsatt tjänstekvinna som det står i artikeln.

" As this official holds a high rank, Kanthas said he contacted Sakon Nakhon governor but he said this was a personal matter thus he could not intervene."

Jo men nu handlar det inte om några 1000 lappar utan 5 miljoner, är väl en jäkla skillnad och inte någon fattig bartjej heller utan en högt uppsatt tjänstekvinna som det står i artikeln.

" As this official holds a high rank, Kanthas said he contacted Sakon Nakhon governor but he said this was a personal matter thus he could not intervene."
Hej

Det var det jag avsåg när jag skrev att ”summan är ju onormalt stor” och det gör fallet lite unikt, likaså att kvinnan är en högt uppsatt statlig tjänsteman gör fallet annorlunda, just därför ska det bli extra intressant att se hur myndigheterna väljer att hantera det här.

Mvh isan lover

Möjligt, men eftersom han känner till är det hans ensak och inget att lägga sig i.
Aldrig förstått vissa människors stora intresse att diskutera andra och deras liv eller förhållande etc.
Hamnar jag med någon och han börjar prata om andra personer och deras liv då är jag off, sådana kafferepspersoner orkar jag inte med, en av huvudanledningen jag inte gillar bo på en Ö, största nöjet där för folk vara att prata om grannen typ.
Jasså?! Klart man diskuterar sina vänners liv, ofta pga av att man bryr sig eller känner sig glad när det går bra för dom. Du brukar ju diskutera @Krister liv ganska öppet på forumet.

Jasså?! Klart man diskuterar sina vänners liv, ofta pga av att man bryr sig eller känner sig glad när det går bra för dom. Du brukar ju diskutera @Krister liv ganska öppet på forumet.
Men inget han inte skriver här själv förutom det han skriver här känner jag inget till om hans liv idag, vi har träffats typ 10 min en gång dom senaste 8 åren så vi är inte vänner på det sättet att vi umgås längre, han var förbi och kolla på condon en gång förra året.
Jag kommenterar det han lägger ut här något annat om hans liv känner jag inte till idag än det han skriver.
Pratar och diskuterar inte bakom ryggen på någon...

Men inget han inte skriver här själv förutom det han skriver här känner jag inget till om hans liv idag, vi har träffats typ 10 min en gång dom senaste 8 åren så vi är inte vänner på det sättet att vi umgås längre, han var förbi och kolla på condon en gång förra året.
Jag kommenterar det han lägger ut här något annat om hans liv känner jag inte till idag än det han skriver.
Pratar och diskuterar inte bakom ryggen på någon...
Man behöver väl inte prata bakom ryggen på någon bara för att man bryr sig om en kompis? Fast kanske inte var det du menade i första inlägget som jag kommenterade?

Hej

Det var det jag avsåg när jag skrev att ”summan är ju onormalt stor” och det gör fallet lite unikt, likaså att kvinnan är en högt uppsatt statlig tjänsteman gör fallet annorlunda, just därför ska det bli extra intressant att se hur myndigheterna väljer att hantera det här.

Mvh isan lover

Pengarna skulle väl användas till att köpa hus och mark?

Då kanske han tyckte att en högt uppsatt statlig tjänsteman är mer betrodd än ex en bartjej?

Men oavsett så bedragare finns ju inom alla samhällsskikt.

BTT

Hej

Mer om fallet med Holländaren som säger sig ha blivit lurad på miljoner baht, han driver nu faller vidare, ska bli spännande att följa det här.

Mvh isan lover
Han lär bli av med ett par miljoner till

Bara en spekulation: det kan ju vara så att det bara finns bevis för att han skickat 4 miljoner baht. Det finns 1000 andra sätt att få farangen att skicka pengar, utan att det syns på bedragarens konto, exempelvis att man använder släkt och vänner som mottagare.

Det intressanta är att de två personerna har träffats. Det framgår inte hur pass lång denna träffen var. Det kan ha varit 1 dag och det kan lika gärna varit 2 månader.

Jag gissar på att det i alla fall varit mer än 1 dag som de har träffats, rimligtvis under ett par veckors tid.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
4 K
B

Tillbaka
Topp