Flyga säkert inrikes i Thailand

 
A

Anonym

Gäst
BANGKOK: -- It is a picture that nervous flyers would rather not see outside their aircraft window. A shredded tire on the aircraft that is already well into its journey.



The picture was taken by a passenger on a Nok Air flight from Don Muang, Bangkok, to Nan province in the north yesterday, reported Sanook.



After thirty minutes the pilot of flight DD8826 that left Bangkok at 4.55pm decided to go back to Don Muang where the 81 passengers landed safely.



Airport director Petch Chancharoen said that the takeoff had been normal and that the pilot had made a request to return after half an hour for safety reasons.



Both the airport and the airline are investigating and the matter has been reported to aviation authorities, he said, adding that it definitely was not something lying on the runway that caused the tire to be damaged.



All passengers were transferred to another flight and were on their way by 6.30pm.

NOK Air.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Inget som avskräcker mig i varje fall. Ett sådant missöde kan säkert drabba vilket flygbolag som helst.

Nu har jag aldrig flugit med Nok Air eftersom vi alltid flyger till Suvarnabhumi. Då blir det Thai Smile, har inte upplevt något konstigt där.
 
Nok air har vi flugit många gånger mellan Bangkok och Udon. Mycket bra bolag och bra service.
 
Som sagt har alltid flygit med Nok och det har aldrig varit några problem. Brukar oftast flyga mellan Bangkok och Udon men även till Phuket. Nok Air är mycket prisvärda.
 
Nää ,dom är skitbra ,kunde inte landa utan nära krascha in i flygledartornet på Don Muang när det var lite brandrök ,, landa på flygfyr kan de i alla fall inte ... Klantarslen ,, massor med missöden med inrikesflyget i Thailand .. Men bra för Er att ni förmodligen inte vet så mycket om flyg i allmännhet , de flesta tycker ju om bolaget bara man får sin virre och god mat så är det kanon.:).... Lycka till ..
 
En wirre på inrikesflyget ? Den vill jag gärna ha :police:

Misstänker att dubbelhjul på landningsställen har ett syfte ... :rolleyes:
.
 
Nää ,dom är skitbra ,kunde inte landa utan nära krascha in i flygledartornet på Don Muang när det var lite brandrök ,, landa på flygfyr kan de i alla fall inte ... Klantarslen ,, massor med missöden med inrikesflyget i Thailand .. Men bra för Er att ni förmodligen inte vet så mycket om flyg i allmännhet , de flesta tycker ju om bolaget bara man får sin virre och god mat så är det kanon.:).... Lycka till ..
Samma sak som dina fina modellflygplan eller? ? ;)
 
Mina RC plan kräver även de pre-check before flying /takeoff, annar går det illa , Flyger på samma villkor som en fullsskala , för övrigt så har en ganska flygmekanikerutbildning och några års jobb på SAS Lintaverken kan nog inte riktigt förlika mig med den bilden som jag la in från början ,,
Hoppas att dina faryg har bättre säkerhet än de Thailändska inrikesflyget , det tror jag du har ... betydligt bättre ...
 
Mina RC plan kräver även de pre-check before flying /takeoff, annar går det illa , Flyger på samma villkor som en fullsskala , för övrigt så har en ganska flygmekanikerutbildning och några års jobb på SAS Lintaverken kan nog inte riktigt förlika mig med den bilden som jag la in från början ,,
Hoppas att dina faryg har bättre säkerhet än de Thailändska inrikesflyget , det tror jag du har ... betydligt bättre ...
En ödmjuk fråga?
Finns det något du inte utbildat dig i;)
 
 

Liknande trådar

P
Svar
22
Visningar
3 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp