När tror ni man kan flyga till thailand 2020

Som exempel på hur paniken sprider sig i Australien bland politiker. De har fult upp med att försvara sin lookdown.

Rubriken från en artikel idag i den största och mest väl ansedda nyhetsrapporteringen i Australien.

Sweden's coronavirus plan failed to stop the virus, and a vaccine may not be enough to 'rescue' them, experts warn

Australiensare kan fortfarande inte resa fritt i sitt land de är även förbjudna att lämna Australien.
Betänk de är endast 25 miljoner invånare i ett så stort land.

Hämtat från samma artikel idag:
For comparison, there have been 27,854 cases and 907 deaths in Australia, which has a population of 25 million.

Gräns kontrollerna inom landet är att likna med hur det var i Europa. Innan fri rörlighet kontroller med pass och vapen är synliga vid gränskontrollerna. Skillnad i Australien är att nästan ingen får resa.
Å andra sidan är ju landet till stor del uppbyggt på människor med kriminell bakgrund de var ju deporterade ditt kanske är det så att det sitter i generna.
Då Australiens ursäkta till vissdel är att svenskar lyssnar på rekommendationer.
Men jag märkte eller kände aldrig av att de var sämre på att följa lagar utan snarare tvärtom. Trivdes bra där och tyckte människorna var mest som alla andra jag stött på.

Kanske skulle vara intressant att göra forskning på detta då det verkar var gemensamt för både Australien och New Zeeland är det genetiskt de klarar inte följa rekommendationer utan är ohjälpligt kriminella.

Blir glad om vi kan åka överhuvudtaget, utan karantän under 2021:(
Frugan misströstar, bättre vi säljer. Kan ju ändå inte åka säger hon:rolleyes:

Angående sälja börjar jag känna likadant. Vet inte vad frugan känner. Vi har inte diskuterat det. Sälja blir ju med förlust och huset kostar inte mycket när det står så där finner man nog svaret. Jag är mest orolig för underhållet. Litar inte på att en thai får det ansvaret. När Långeman levde bad jag honom åka förbi och titta till huset efter några dagars kraftigt regn. Honom hade jag litat på att kvalitetssäkra underhållet men att lämna det helt i händerna på en thai kommer inte att hända.

Jag kan åka dit om du vill..
Är inget extrajobb, kan ta en tur dit efter jag släppt ungen på skolan.
Inte fixa trädgården men se hur det ser ut och fota för dig.

Super schyst och jag tackar verkligen för erbjudandet men inte behöver du åka dit. Dessutom en bra bit för dig att åka. Jag skall försöka få grannen att knäppa några bilder. Borde dom klara, hoppas jag :)

Thailand vill inte ha lågbudget turister så du får nog fortsätta att drömma.

Vad räknas inom lågbudget? räkningen hem brukar ligga på mellan 40-65 tusen svenska hotell inräknat annars bara aktiviter livsmedel hygien mat osv.Tycker ej det är lågbudget men kanske.. Har aldrig tänkt på hur mycket andra spenderar.

Hej

Med tanke på att experterna nu säger att vi kommer att få leva med coronaviruset även efter det att man börjar vaccinera befolkningen så vet man ju ingenting egentligen, lägger man sen till att man ännu inte vet hur länge vaccinationskyddet kommer att vara verksamt, osäkerheten om vad som händer om viruset muterar och vad händer om inte tillräckligt många vaccinerar sig o.s.v, i bästa fall kan man nog flyga till Thailand någon gång under 2021 men många tror ju att det kommer att ta flera år till innan läget blir normalt igen.

Mvh isan lover
Tack! ja att inte veta exakt månad och år,Känns tufft.Men får väll investera i svergie sålänge Man sparar ju in pengar som egentligen skulle vara till resa

Tack! ja att inte veta exakt månad och år,Känns tufft.Men får väll investera i svergie sålänge Man sparar ju in pengar som egentligen skulle vara till resa

Hej

Ja det här känns inte roligt alls, själv kör jag på hemma och får gjort sånt som jag inte hade hunnit med annars, har huggit upp ved för 3-4 år, byggt till ladugården 50 kvm, just nu håller jag på och bygger och isolerar några rum i ladugården.

Mvh isan lover

Hej

Något som oroar nu när man inte kommer till byn i år är att det ska komma in termiter, möss eller råttor någonstans, dom kan ju förstöra enormt mycket på kort tid, vi har ju råkat ut för detta en gång tidigare genom åren, då var det råttor som hade gnagt sönder en ventil och på så sätt kommit in i badrum och en förrådsdel i huset, då fick vi byta alla elkablar i den delen av huset, sen var det mycket annat som vi fick kast eftersom dom hade gnagt på det.

Termiter är också något som oroar, vi har ju ett trähus på tomten samt en Sala i trä, släkten ska ju hålla koll på detta men ibland är ett angrepp svårt att upptäcka, dom kan ju ta sig in via marken eller dolt bakom möbler, paneler och annat där man inte upptäcker dom direkt.

Mvh isan lover

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
P
Svar
22