Det gäller att vara om sig och kring sig om man skall få något i sig.Och du vet ju allt, och mer därtill, om alla på forumet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Det gäller att vara om sig och kring sig om man skall få något i sig.Och du vet ju allt, och mer därtill, om alla på forumet.
Det skulle du bra gärna vilja veta.55555Var går gränsen för att vara fattigpensionär?
Man bör givetvis räkna på vad är bäst utifrån egna förutsättningar.
I mitt fall är det klart lönsamt med sink så jag betraktar mig inte som en fattigpensionär. Men du vet ju uppenbarligen bättre hur det nu kan komma sig.
I Sverige räknas de som har mindre än 11800 kr per månad att leva på som fattigpensionärer. EU normen är 11000 kr.Det skulle du bra gärna vilja veta.55555
Jo , men om du tänker till lite så är vi som nu pensionerar oss lite för gamla för att ha "tänkt" på detta för två sekel sedan ..... O jag vetat att vi skulle få kriminella politiker så skulle jag absolut smitit från alla skatter och lagt allt på hög ,exempelvis Jersey öarna .. Nu är det så att vi som nu pensionerar oss får leva på skitpensioner , mest för att det vuxit fram en massa idioter som röstar med arselet i stället för det som sitter mellan axlarna . När regeringen vänder etniska Svenskar ryggen och kallar de som klagar för rasister så kan de ju räkna med en växande SD skara . Förmodligen 35-40% 2018 och då blir det ett helv liv skall du se .. Skulle inte förvåna mig om Sossarna innan dess kommer att försöka förbjuda Sverigedemokraterna som parti , tror de börjar fatta vartåt det barkar nu och ser sina positioner allvarligt hotade ..
På Facebook sidan svenskar i pattaya kan man läsa om en man som behandlats på Bangkok Hospital för 300 000 Thb och nu vill låna pengar för att betala sjukhusräkningen.Beror ju lite på hur man ser detta med försäkringarna , Om jag nu stannar från November till och med Juni så kostar det mig 10500 svkr att vara fullförsäkrad genom Länsförsäkringar (fungerar bara som inskriven i Sverige )
Om jag i stället Ser till att ha en mille thbt på Thaikontot så behöver jag ju inte lägga de 10500svkr på försäkring --
Blir jag inte sjuk och inte behöver använda min reserv till detta så har jag ju sparat de 10500 svkr .. Men om jag får en infarkt så vill jag ju hamna på ett bra sjukhus tillex BKK Hospital , då räcker ingen skitsumma på banken , minst en mille Thbt lär det gå på , då ångrar jag säkert att jag inte tecknade Länsförsäkringars för 10500 svkr ..
Ett val jag står för nu när vi skall bo där under 8 månader .. Vill fö inte ha en mille Thbt på kontot , då det är skit att föra tillbaka slantarna , iofs så kan man vid behov föra över från Svenska banken .. Och dör man så dör man ju
Så då är sjukhuset rökt på sina kostnader , det är ju detta som idag gör att bra ofta börjat sjukhus vägrar Farang utan försäkring komplicerad vård.. Frågan är vad som händer om en Alien får en stroke eller infarkt och inte har medel , nån som vet ?? Låter man densamme ligga och dö på gatan ...?
De snackar om att de kör Sds politik , men inget händer och det ser snart Svenne banan , då svänger det igen ..Alla partier låter ju numer som SD utom vänsterpelle och gröna tanten, så kanske SD får lägga in en högre växel i så fall om de vill vara med och leka
Du kan ju bidra eftersom du anser att du har det gott ställt som pensionär. Du ser som vanligt ner på dem som inte har valt frugans hemby som hemort.På Facebook sidan svenskar i pattaya kan man läsa om en man som behandlats på Bangkok Hospital för 300 000 Thb och nu vill låna pengar för att betala sjukhusräkningen.
Brukar jag bojkotta de ställena isf., finns annat att kolla/gå på.Håller med där, tycker jäkligt illa om sådant, det skall vara samma pris för alla, men så är det i alla sådana länder Indien också!
Ibland har frugan lyckats prata bort farangpriser. Men lyckas det inte får dom inga pengar alls, antingen väntar jag ute i ren protest eller så vänder hela familjen. Någon måtta får det vara, jag vägrar att acceptera sådana dumheter.Brukar jag bojkotta de ställena isf., finns annat att kolla/gå på.
Du kan ju bidra eftersom du anser att du har det gott ställt som pensionär. Du ser som vanligt ner på dem som inte har valt frugans hemby som hemort.
På Facebook sidan svenskar i pattaya kan man läsa om en man som behandlats på Bangkok Hospital för 300 000 Thb och nu vill låna pengar för att betala sjukhusräkningen.
Har snackat med Länsförsäkringar om detta , de betalar men löpande under kontroll av journaler .BKK hsp i Pattaya och Phuket är kända över hela världen för att salta sina räkningar.
För något år sedan fick många försäkringsbolag nog, och meddelade att dom kommer inte att fortsätta betala dom kostnader som var påhittade.
Hon kommer från Petchabun och vi bor i Pattaya och Chaochengsao, så fel av dig.Du kan ju bidra eftersom du anser att du har det gott ställt som pensionär. Du ser som vanligt ner på dem som inte har valt frugans hemby som hemort.