A
Anonym
Gäst
Var samma på sirikit i Rayong , 6 tusen + medicin , så inget konstigt alla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
I hans fall han skriver om den på FB så gäller det hjärtinfarkt.BKK hsp i Pattaya och Phuket är kända över hela världen för att salta sina räkningar.
För något år sedan fick många försäkringsbolag nog, och meddelade att dom kommer inte att fortsätta betala dom kostnader som var påhittade.
Lät väldigt dyrt för att träffa läkare?Bkk hsp på koh chang ville ha 6k bara för att träffa doktorn. Js tyckte det va saftigt men morsan höll på att svimma så vi betala. Va ju oroliga det va ngt värre ät vätskebrist.
Vad är det med dig? Har du inte fått komma till på länge?Har du inget annat att GÖRA än att slänga "s----t" på alla som skriver på forumet, så gå hellre till Budda och bikta dig.
Har man inte pensionsparat eller placerat införtjänad lön i nåt som ger avkastning så är nog inte livet så kul som pensionär. Det är ju upp till var och en hur man använder sina pengar men jag har lite svårt att förstå bitterheten och försöka få det som att allt är flyktingarnas fel. Är man klok och sparar inför pension ett helt arbetsliv borde man rimligtvis klara sig bra.
Jag filat på en budget som ser ut såhär som jag tänkt hålla framöver.
Det ger ett litet sparande åt frugan och ungen med.
Det är i bath.
Hyra: 28.000.
Avbetalning bil: 13.000.
El, vatten, tv, internet: 4000.
Sjukvårdsförsäkring: 3000
Månadssparande. 75.000
Pensionssparande: 40000.
Sparande Pim: 8000.
Sparande Big: 2000.
Övriga utgifter och nöjen 75.000.
I månaden.
Den borde ge oss ett hyfsat sparande och ändå kunna leva hyfsat bra och råd att hitta på lite.
Den budgeten hade jag inte kunnat hålla i Sverige, sådär är en fördel för mig som utskriven.
Vuxna barn? Var väl inget mer än 2000 bath i den budgeten som gick till barn?Skönt att frugan har vuxna barn , den budgeten var inget för mig , får bara hoppas att lönerna för ditt yrke håller i sig
Vuxna barn? Var väl inget mer än 2000 bath i den budgeten som gick till barn?
Största delen i budgeten var sparande.
Tyckte det var en bra budget där 50% gick till sparande, vissa väljer att bränna hela månadsinkomsten på en månad.
Jonas , vad jag menar är att den budgeten är lååångt utom räckhåll för mig , 20000 thbt till barnen är inte mycket , men i mitt fall halva pensionen som är kvar när jag betalat mitt boende i Sverige . Och mina sparslantar kan jag inte röra ,eller skall inte röra då de kan behövas i framtiden samt som backup när jag åker till Thailand , tänker inte ta någon svindyr försäkring här utan har en sudd i reserv som kan föras över om jag blir sjuk därnere ..Vuxna barn? Var väl inget mer än 2000 bath i den budgeten som gick till barn?
Största delen i budgeten var sparande.
Tyckte det var en bra budget där 50% gick till sparande, vissa väljer att bränna hela månadsinkomsten på en månad.
Nu la du till en 0 för mycket, 2.000 bath i månaden skrev jag i sparande för ungen, det skall låsas på ett konto som skall användas den dagen han flyger ut ur boet.Jonas , vad jag menar är att den budgeten är lååångt utom räckhåll för mig , 20000 thbt till barnen är inte mycket , men i mitt fall halva pensionen som är kvar när jag betalat mitt boende i Sverige . Och mina sparslantar kan jag inte röra ,eller skall inte röra då de kan behövas i framtiden samt som backup när jag åker till Thailand , tänker inte ta någon svindyr försäkring här utan har en sudd i reserv som kan föras över om jag blir sjuk därnere ..
Har man inte pensionsparat eller placerat införtjänad lön i nåt som ger avkastning så är nog inte livet så kul som pensionär. Det är ju upp till var och en hur man använder sina pengar men jag har lite svårt att förstå bitterheten och försöka få det som att allt är flyktingarnas fel. Är man klok och sparar inför pension ett helt arbetsliv borde man rimligtvis klara sig bra.
Du snackar som du har förstånd till.Klok och sparat inför pension?Vitsen med våra skithöga skatter var väl att folk skulle slippa det.Välfärden vet du som du och dina //\\kompisar införde.För övrigt är du säkert en myglande förtidspensionär och //\\.Har man inte pensionsparat eller placerat införtjänad lön i nåt som ger avkastning så är nog inte livet så kul som pensionär. Det är ju upp till var och en hur man använder sina pengar men jag har lite svårt att förstå bitterheten och försöka få det som att allt är flyktingarnas fel. Är man klok och sparar inför pension ett helt arbetsliv borde man rimligtvis klara sig bra.
Normalbudget är väl en sak men har man mer än 40k i månaden skall man inte använda dom då, hur kan man sätta vad som är normal budget? Jag hyr hus, betalar skolgång, försäkringar, bil, mat och kläder för oss 3 m.m.Håller med Phonta. 40,000 är en bra normal budget
Det handlar ju faktiskt endast att rätta mun efter matsäck , har jag mer så förbrukar jag alt investerar..Normalbudget är väl en sak men har man mer än 40k i månaden skall man inte använda dom då, hur kan man sätta vad som är normal budget? Jag hyr hus, betalar skolgång, försäkringar, bil, mat och kläder för oss 3 m.m.
Kommer inte så långt på 40k bath på det, eller skall man sänka sin levnadstandard för man flyttat utomlands?