Funderingar kring AirBnB

Ja det var inte vad som gäller för ett uppehållstillstånd för marriage, nu pratar du om retirement.
Lite mera krav på marriage och inte lika enkelt.
Jag skall ha foton hemifrån som visar huset vi bor i bakgrunden, jag skall ha familjebilder, jag skall ha en representant från området där vi bor som bekräftar att vi bor ihop i huset och lever tillsammans, vi skall visa upp ägarpapper på bostad vi bor i och vi kan räkna med hembesök från immigration för att se att vi bor ihop och lever ihop som en familj.
Så man har inte rätt att flytta när man har marriage visa?
Jag tror att det handlar hur man väger sina ord bara.

Nja kontentan bör väl bli färre hyresobjekt på marknaden och det brukar ju inte få prisena att sjunka.
Nu menar jag ju inte att hyrerna kommer att gå ner, utan om man är tvingad att sälja om inga spekulanter finns som vill hyra ,på grund av att hamna i en situation som Jonas

Nu menar jag ju inte att hyrerna kommer att gå ner, utan om man är tvingad att sälja om inga spekulanter finns som vill hyra ,på grund av att hamna i en situation som Jonas
Det märkliga här är ju eg att det är en falang som hyr ut Jonas hus, hur kan falangen äga huset?
Det måste ju finnas Thai med i bilden som kan stå för hyreskontraktet.

Enda sättet för falang att äga ett hus är ju via ett bolag som har aktiv verksamhet och är väl därför som man kräver workpermit. Dom flesta som äger sina hus via bolag gör ju det via bolag som inte har en aktiv verksamhet och då är ju hela grejen olaglig.

Det märkliga här är ju eg att det är en falang som hyr ut Jonas hus, hur kan falangen äga huset?
Det måste ju finnas Thai med i bilden som kan stå för hyreskontraktet.

Enda sättet för falang att äga ett hus är ju via ett bolag som har aktiv verksamhet och är väl därför som man kräver workpermit. Dom flesta som äger sina hus via bolag gör ju det via bolag som inte har en aktiv verksamhet och då är ju hela grejen olaglig.

Men huset kan man väl äga som utlänning? Problemet är väl marken och den kanske är leasad.

Ja du Nmax tr0r du har fel där... Har alltid hört att det inga hinder föreligger, för en falang att äga huset, medans marken då som Nam falang säger, icke kan ägas av falangen...

Jo så kan det givetvis vara.
Leasar han marken har han ju besittningsrätten och är den som hyr ut.
Jag orkade inte bry mig mer efter svaret från immigration.
Jag ville bara göra det lättast möjliga och målet var Savvanakhet och Non imm O, men jag tänkte kolla hos immigration först, var en ide som kom upp i Fredags, målet var Savannakhet innan.
Börja med ägarbevis och papper mellan nya zeeland där ägaren sitter och mailande gjorde att jag valde att sätta mig i bilen som var ursprungsplanen och nu är jag i Savannakhet.
För mig är detta inga större problem jag har nu fått smaka på den omtalade beerlao vid mekongfloden och är en erfarehet rikare och besökt ännu ett land.

Köper han via bolag kanske han måste ha wp för att ljust hyra ut, vad vet jag.

Leasar han marken har han ju besittningsrätten och är den som hyr ut.
Jag orkade inte bry mig mer efter svaret från immigration.
Jag ville bara göra det lättast möjliga och målet var Savvanakhet och Non imm O, men jag tänkte kolla hos immigration först, var en ide som kom upp i Fredags, målet var Savannakhet innan.
Börja med ägarbevis och papper mellan nya zeeland där ägaren sitter och mailande gjorde att jag valde att sätta mig i bilen som var ursprungsplanen och nu är jag i Savannakhet.
För mig är detta inga större problem jag har nu fått smaka på den omtalade beerlao vid mekongfloden och är en erfarehet rikare och besökt ännu ett land.

Köper han via bolag kanske han måste ha wp för att ljust hyra ut, vad vet jag.
Vad tyckte du om Beer Lao? Drt var väl utan is? :)

Liknande trådar

S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
A
Svar
13
Visningar