Linetrivos funderingar om allt i thailand

• Trådstartare Trådstartare linetrivo
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

linetrivo

Gäst
Hej.
Jag startar igång denna tråd för att testa lite och känna mej för hur det är att vara skribent här på alvar, lite info om mej kommer väl lite då o då här på tråden men jag kan väl säga att jag är en Lantbrukar kille från slätten mellan Vara o Skara.
Jag är 49 årig kille född i tvillingarnas tecken. Jag har naturligtvis en Thailänsk fru som är 31 år gammal. Har sett att det har förekommit diskusioner om ålder här, ler. Snart firar jag ett års jubileum här på forumet och halkade in här när jag sökte något på Chaiyaphum och där var det nån länk till detta forum som Legolas skrev här i och jag började läsa o läsa och jag kunde inte sluta jag var fast och på den vägen är det, jag har inte skrivit så mycket på forumet för att jag tycker mest om att läsa än att skriva.

Men detta kanske vi ska ändra på nu ???

Jo men visst. Klart att du ska skriva och lägga fram dina funderinhgar och slutsatser.
Alltid spännande med nya erfarenheter.
Med tanke på trådens titel så kan den ju bli hur lång som helst.
kör hårt :nod:
Rolf

Det skall bli intressant att läsa om dina erfarenheter! Jag själv är västgöte född i Skara och tillbringade mina första år där även om det inte var på "slätta".

Kul att du vill börja vara med i diskussionerna här Linetrivo. Ju fler som är med och delar med sig av sina erfarenheter desto bättre. :wai:

Förresten av ren nyfikenhet: Vad betyder ditt nick Linetrivo?? ???

Va kul att även du börjat skriva, skulle vara kul att höra din syn på landbruk i Sverige resp Thailand (gärna Isaan, då det skiljer ganska mycket mellan att vara bonde i södra Thailand mot i Isaan, av vad jag sett). :thumbsup:

Chaimai kapitel 2 .

Tack för ett vänligt bemötande av en lite blyg skribent.

Hur i hela friden får man tanken att välja ett sådant "nick" som "rivoliet"
Vi får gå tillbaka till slutet av 80 talet då jag köpte min första dator och började knappa in data på datorn.
Vi kan om Ni vill gå tillbaka till 1982 då jag kom i kontakt med ABC80 en gammal go Nostalgi dator mmmm, ler.
Började gå en kurs i data i närliggande ort här sedan gick jag en fortsättning på denna och sedan började jag som programmerare hos min lärarev i dennes företag på Varaslätten.
Efter detta var det en period utan dator till jag köpte min egna dator 1986 tror jag och fick i gång internet och började att kolla Aftonbladet som inte är det som är i dag , ler.
Här på internet träffade jag på en Applikation från Italien en chatt app.
Kanske ska söka namnet på denna chatt. senare.
Jag loggade in som typ "putte" och som nu kollade alla som skrev denna sida ett tag.
Det var personer mest från Stockholm kännde jag men det förekom pers ifrån hela landet på chatten , jag tänker till baka på den tiden med positiva tankar.
Efter ett tag ville jag byta nick och försökte med räven men det var en annan som hade detta nick så det gick inte man fick snickra ihop nåt bättre nick så jag gick in i snickarboden och ut kommer jag med ett nick som heter "linet" för att jag odlade lin på mina åkrar.
Räven blev där rivo och där sammanfaller detta fina "Linetrivo"
Återkommer.

Linetrivo

"linetrivo " sa:
Chaimai kapitel 2 .

Tack för ett vänligt bemötande av en lite blyg skribent.

Hur i hela friden får man tanken att välja ett sådant "nick" som "rivoliet"
Vi får gå tillbaka till slutet av 80 talet då jag köpte min första dator och började knappa in data på datorn.
Vi kan om Ni vill gå tillbaka till 1982 då jag kom i kontakt med ABC80 en gammal go Nostalgi dator mmmm, ler.
Började gå en kurs i data i närliggande ort här sedan gick jag en fortsättning på denna och sedan började jag som programmerare hos min lärarev i dennes företag på Varaslätten.
Efter detta var det en period utan dator till jag köpte min egna dator 1986 tror jag och fick i gång internet och började att kolla Aftonbladet som inte är det som är i dag , ler.
Här på internet träffade jag på en Applikation från Italien en chatt app.
Kanske ska söka namnet på denna chatt. senare.
Jag loggade in som typ "putte" och som nu kollade alla som skrev denna sida ett tag.
Det var personer mest från Stockholm kännde jag men det förekom pers ifrån hela landet på chatten , jag tänker till baka på den tiden med positiva tankar.
Efter ett tag ville jag byta nick och försökte med räven men det var en annan som hade detta nick så det gick inte man fick snickra ihop nåt bättre nick så jag gick in i snickarboden och ut kommer jag med ett nick som heter "linet" för att jag odlade lin på mina åkrar.
Räven blev där rivo och där sammanfaller detta fina "Linetrivo"
Återkommer.

Linetrivo

Hehe,

Det var ju inte så långsökt. Det borde mna ju ha kunnat gissa sig fram till :)

Du fick väl inte igång internet 1986? Kanske vad lite tidigt, tror Aftonbladet kom 1994 eller 1995 på nätet.

Kul att du börjar skriva igen, du var programmerare ett tag och så är du bonde men du odlar inte lin nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

V
Svar
31
Visningar
2 K
anonymous
A
S
Svar