Funderingar om sinsod

Ja pedofil är en som vill ha outvecklade barn .
Personligen väljer jag en ung läcker kvinna före en skrynklig kärring .
Har en bekant här i Thailand som har varit inpotent .
Men frisknade till och ville ha sex men han sa att alla jag känner har kvinnor som inte vill ha sex även lika med hans 50 åriga fru .
Frågan är ju här om att gifta sig ..

nästan ingen vet att kvinnorna slutar mycket tidigare vilja ha sex .
( jag ville bara varna dom som tänker på skaffa nya kvinnor ) .

Pedofil är en som utnyttjar mindreåriga.
Hur ser samhället på en tjej med en farfar som äkta man? Kan i och för sig svara också, alltså ner och hon kommer aldrig ha en familj med normala vänner.
Har aldrig sett ett äkta par med en så stor ålderskillnad där den yngre inte är i ett beroendeställning.
Du dör ju snart men hon har ett helt liv kvar.

Känner ni ingen empati som tänker
Personligen är det ju helheten som avgjorde min flytt till Thailand .
Men samtidigt ville jag ju hjälpa min fru .
Inte dra med henne till 7 månaders vinter .
Mitt mål var då för drygt 3 år sedan att hjälpa en fattig Thailänska till ett hyfsat liv och även bygga hus till henne .
Ville avsluta mitt liv med att hjälpa en fattig .
Nu har jag lyckats med mina planer hon har tagit körkort så jag har alltid privatchaufför .
Hon kör mycket bra så jag njuter av våra resor.
Hade ju tanken på ett härligt liv själv det blir bara bättre eftersom tiden går .

Verkar ju som du fick fly undan uppvaktningen av vackra kåta damer i Sverige

Undrar om du finns på riktigt, tror inte det.

Jag använder dina egna ord. Du skriver en hel del smörja. Punkt.

Det er ikke første gangen at utlendinger har reagert på denne måten når jeg har forsøkt å gi dem litt nyttig informasjon om Thailand. Etter snart 17 år i landet, 6 av dem i en lutfattig landsby i Isaan, så tror jeg nok at jeg vet litt mer en noen som har knapt nok har satt sin fot i landet. Men det er i bunn og grunn lett tilgjengelig informasjon som jeg kommer med. Informasjon som man finner på mange advokatfirmaer sine sider på nettet.

Hvorfor noen utlendinger reagerer på denne måten tror jeg har noe å gjøre med at dem tar denne informasjonen personlig. For hva jeg egentlig gjør er høyst trolig å "angripe" den informasjonen deres kone har gitt dem om Thailand. En informasjon som jeg tror stort sett er konstruert på en sådan måte at utlendingen har blitt en "vandrende minibank" og betaler ALLE regninger som huslån, husleie og strøm i eget hjemland samtidig som han sender penger jevnlig til hennes familie i Thailand basert på hennes uttalelser om at det er kultur og tradisjon i Thailand at dette er hva ektemenn gjør. Og når så denne utlendingen spør andre utlendinger som er i den samme situasjonen så blir selvfølgelig svaret det samme. Jeg tror at det er blitt skapt en "thailandsk kultur" som KUN eksisterer blant utlendinger som er gift med thailandske kvinner.

Mitt mål var då för drygt 3 år sedan att hjälpa en fattig Thailänska till ett hyfsat liv och även bygga hus till henne .
Nu har jag lyckats med mina planer hon har tagit körkort så jag har alltid privatchaufför .
Hade ju tanken på ett härligt liv själv det blir bara bättre eftersom tiden går .

Jag har väl aldrig haft några större problem med damer, varken i Sverige eller Thailand.

Jag har väl för så vitt inga ädla planer på att hjälpa fattiga i Thailand heller....då det finns folk som behöver mer hjälp än dessa.

Nu har jag väl iofs redan byggt hus, fixat körkort åt folk och är inne på bil nummer 3, så jag har säkert hjälpt en och annan fattig. Jag var väl strax över 30 när huset stod färdigt så jag har redan gjort mitt och lite till.
Nu har jag dock inte ansett detta som någon ädel handling och absolut inte haft det som något mål.

Äh, nu plingar det i luren.
Har inte tid att skriva mer

Hur ser samhället på en tjej med en farfar som äkta man? Kan i och för sig svara också, alltså ner och hon kommer aldrig ha en familj med normala vänner.
Har aldrig sett ett äkta par med en så stor ålderskillnad där den yngre inte är i ett beroendeställning.

Vi har inte facit över hur länge jag ska leva .
Men en sak vet jag säkert och det är att min fru skaffar en ny karl om jag dör närmaste åren .
Själv har jag en del planer så jag vill leva några år till för att förverkliga dom .

Det verkar som om gubbarna här på sidan glömt bort varför dom kom till Thailand
Inte fn var det för att kn.lla , jag hed eredan en tjetjej när jag kom hit, bor här för värmen (klimateta skull ) i stort sett det enda som är bättre än Sverige, sitter ju st nu och funderrar på varf-ör folk här inte kan uppföra sig och uppfostra sina barn , alla skriker i käften på varandra ,ett djävla liv på både barn och vuxna ...

Vi har inte facit över hur länge jag ska leva .
Men en sak vet jag säkert och det är att min fru skaffar en ny karl om jag dör närmaste åren .
Själv har jag en del planer så jag vill leva några år till för att förverkliga dom .
Måste vara kul att veta att ens fru trånar efter ku. så mycket så man själv vet att man i stort sett ersätts med omedelbar verkan vid händelse av frånfälle , verkligen trevlig känsla måste det vara ...

Eller är det slantar hon trånar efter ......

Ja nog har vi olika syn på äktenskap, jag gifter mig inte för att hjälpa någon. jag gifter mig för jag älskar någon och hon älskar mig. Att det bliv med en kvinna från Thailand var nog slumpen.

Alla är vi olika.

Ja nu var det inte så att jag drog upp sex vid första breven utan försökte seriöst att få kontakt .
Men en del såg jag att det inte var någon ide lägga ner krut på det var från början i mina ögon hopplösa fall .

Vad jag nu hela tiden har pratat om är att yngre vill ju naturligtvis ha mera sex .
Även jag som var gammal redan då ville dom ha mer kontakt med . än dom äldre kvinnorna ville

Hur många av dessa 30.000 brudarna har du träffat irl?
Typ 5st max?
Resten har du alltså frågat via chatt om dom vill pöka med dig och du tar för givet att alla som säger nej gör det för att dom inte gillar sex?

Trodde någon att en ung Thailänska sitter och sörjer flera år en gammal gubbe .
Vi är kära i varann om någon trodde något annat .
Men det finns visst någon här som tror att pengar inte spelar någon roll för Thailänska kvinnor .
Jag blir otroligt förvånad över deras naiva tänk .
Tillåt mig småle

Ca 25 har jag träffat .
Nästan alla har jag naturligtvis inte frågat om dom ville ha sex .
Dom flesta gångerna ville dom ingenting .
Men har nog ätit tillsammans med alla jag träffat .
Eftersom jag betalade maten så ville dom träffas .
En var tokig i mig så jag rymde medan hon sov (alla regler har undantag )

Det er ikke første gangen at utlendinger har reagert på denne måten når jeg har forsøkt å gi dem litt nyttig informasjon om Thailand. Etter snart 17 år i landet, 6 av dem i en lutfattig landsby i Isaan, så tror jeg nok at jeg vet litt mer en noen som har knapt nok har satt sin fot i landet. Men det er i bunn og grunn lett tilgjengelig informasjon som jeg kommer med. Informasjon som man finner på mange advokatfirmaer sine sider på nettet.

Hvorfor noen utlendinger reagerer på denne måten tror jeg har noe å gjøre med at dem tar denne informasjonen personlig. For hva jeg egentlig gjør er høyst trolig å "angripe" den informasjonen deres kone har gitt dem om Thailand. En informasjon som jeg tror stort sett er konstruert på en sådan måte at utlendingen har blitt en "vandrende minibank" og betaler ALLE regninger som huslån, husleie og strøm i eget hjemland samtidig som han sender penger jevnlig til hennes familie i Thailand basert på hennes uttalelser om at det er kultur og tradisjon i Thailand at dette er hva ektemenn gjør. Og når så denne utlendingen spør andre utlendinger som er i den samme situasjonen så blir selvfølgelig svaret det samme. Jeg tror at det er blitt skapt en "thailandsk kultur" som KUN eksisterer blant utlendinger som er gift med thailandske kvinner.

Din "nyttiga" information låter mest som fördomar, du har lärt dig förvånansvärt lite om Thailand på alla de år du bott här

Kan tala om att dom unga jag skrev till var i slutet på den tid jag satt och skrev så det var inte många jag skrev till .
Text är borttagen här. Vi ska komma ihåg att detta kan läsas av barn, sådan text är synnerligen olämplig.

Känner att jag inte mår så bra att ha kontakt med Svenskar så jag tackar för mig

Senast redigerad av en moderator:
Din "nyttiga" information låter mest som fördomar, du har lärt dig förvånansvärt lite om Thailand på alla de år du bott här

Jeg kan godt forstå at man ikke ønsker å betvile eller sette spørsmålstegn ved utsagn fra en kvinne som man elsker og verdsetter meget høyt. Og kanskje sannheten skaper vanskeligheter for den enkelte utlendings samliv så det er mer praktisk å benekte eventuelle fakta. Men jeg tror at det finnes mange utlendinger som bør betvile og sette spørsmålstegn. For det kan godt være at det finnes økonomiske motiver for mange av kvinnens utsagn.

Det jeg har skrevet på denne tråden er IKKE bare noe jeg kjenner til. Dette er helt vanlig kunnskap om Thailand man nesten kan "plukke opp" i en hver reisehåndbok om Thailand. Og NOEN FÅ tastetrykk på pc-tastaturet er alt som skal til for å få en bekreftelse på hva jeg har skrevet. Dersom dette er vanskelig informasjon å tilegne seg så er jeg ikke det minste forundret over at mange thailandske kvinner sier at det er lettere å lure penger ut av en utlending enn det er å stjele søtsaker fra en unge.

Senast redigerad av en moderator:

Skenet bedrar.:laugh:

Kan tala om att dom unga jag skrev till var i slutet på den tid jag satt och skrev så det var inte många jag skrev till .
men 2 var hem till mig och vi hade sköna stunder i sängen .
Den ena 22 den andra 19 år .
Känner att jag inte mår så bra att ha kontakt med Svenskar så jag tackar för mig
Nää, sanningen kan bli påträngande ..555

Jag kan ju egentligen inte påstå att jag vet så mycket om Thaikvinnor , har ju egentligen bara erfarenhet av en , den första jag träffade i Sverige och förälskade mig i , jag var då 55 och hon 36 , nu är jag 66 och hon snart 48 , så visst har sett och hört en del men det mesta är ju stenbordsskrönor ....:)

Jag kan ju egentligen inte påstå att jag vet så mycket om Thaikvinnor , har ju egentligen bara erfarenhet av en , den första jag träffade i Sverige och förälskade mig i , jag var då 55 och hon 36 , nu är jag 66 och hon snart 48 , så visst har sett och hört en del men det mesta är ju stenbordsskrönor ....:)
Fn om andra här är närmast pedofiler så måste jag ha en dragning åt nekrofilism ....:)

Jeg kan godt forstå at man ikke ønsker å betvile eller sette spørsmålstegn ved utsagn fra en kvinne som man elsker og verdsetter meget høyt. Og kanskje sannheten skaper vanskeligheter for den enkelte utlendings samliv så det er mer praktisk å benekte eventuelle fakta. Men jeg tror at det finnes mange utlendinger som bør betvile og sette spørsmålstegn. For det kan godt være at det finnes økonomiske motiver for mange av kvinnens utsagn.

Det jeg har skrevet på denne tråden er IKKE bare noe jeg kjenner til. Dette er helt vanlig kunnskap om Thailand man nesten kan "plukke opp" i en hver reisehåndbok om Thailand. Og NOEN FÅ tastetrykk på pc-tastaturet er alt som skal til for å få en bekreftelse på hva jeg har skrevet. Dersom dette er vanskelig informasjon å tilegne seg så er jeg ikke det minste forundret over at mange thailandske kvinner sier at det er lettere å lure penger ut av en utlending enn det er å stjele søtsaker fra en unge.
Du verkar så bitter! Din uppfattning om Thailand låter som de stories som går på olika forum att alla kvinnor jobbar på barer och blåser faranger. Du verkar också tro att alla är fattiga risbönder.
Detta trots att du har så lång erfarenhet av Thailand.
Jag har inte berättat om hur länge jag bott här eftersom det inte spelar någon roll när du missat allt om hur samhället fungerar här, hur kulturen är i vissa delar av Thailand och i vissa familjer.
Om man gifter sig med thailändsk kvinna, eller blir sambo med en thailändsk kvinna så anser både jag och min fru att man får försöka mötas på halva vägen. Man får acceptera kulturen och seder när man flyttar hit, precis som hon fick göra när vi bodde i Sverige.
Och nej hon har inte arbetat på någon bar. Och nej jag har inte betalat nån sinsod. Hennes mamma sa jag behöver inga pengar, ni behöver dem bättre.. detta var många år sedan.
Hennes föräldrar odlar liksom andra i byn inte bara ris. Vill påstå att ingen i byn är fattig. De har fina hus och pickuper. Men många lever ett enkelt sparsamt liv. Jag har sett några av svärföräldrarnas bankböcker och de har mer pengar än vad jag har på banken.
Vi har aldrig skickat en enda satang till dem. De har tillräckligt med inkomst från sitt jordbruk.
Övriga i familjen är egna företagare och en av mina svågrar tjänar duktigt med pengar på sin jordbruksrelaterade verksamhet i Isaan. Men de bor ganska enkelt trots årliga miljoninkomster.
För övrigt skrattade min fru gott åt dina inlägg. Hennes kommentar var att du inte vet nånting. Men vad vet jag, jag är ju ingen expert, bara en man som lever i verkligheten. Ha det fint vid stenbordet i Norge. Tjingeling!! [emoji3]

Liknande trådar

V
Svar
31
Visningar
3 K
anonymous
A
S
Svar
16
Visningar