Gammel og ingvalid i Thailand

Laxen blivit relativ dyr , Men den er ikke dyr ,for en Thai .
Min svägerska brukar köpa med sig lax ifrån Sverige för att ge till sin familj i Thailand när hon åker dit. Pga priset är billigare i Sverige än i Thailand.

Men denna gången kommer hon bara ta med 1-3 stycken pga priset har stigit rejält mot dom andra åren.

Min svägerska brukar köpa med sig lax ifrån Sverige för att ge till sin familj i Thailand när hon åker dit. Pga priset är billigare i Sverige än i Thailand.

Men denna gången kommer hon bara ta med 1-3 stycken pga priset har stigit rejält mot dom andra åren.
Norsk laks er billigare i Thailand en i Norge og Sverige .

laks.webp

Når jeg og kjerringen har vert i Pattaya , tar vi baht-bussen hjem til Bangsaen ,der er dei hvite bussane . Det er så og si bare damer på bussen ,som jobber i Pattaya . Dei fleste bor noen KM utanfor Pattaya . Her er det mye billigare å bu . Då vi kommer på bussen ,går praten om oss . Dei vil veta av kjerringen , hvorleis er det å være gift med en farang . Og kjerringen oversetter til engelsk hva dei spor om , så jeg får vera med i samtalen . Så er det alderen på meg og kjerringen dei vil veta , og dei forteller hvor gammel dei er sjol . Ingen ville tru alderen på meg , dei tippa jeg var 10 år yngre , Alle damerna var mye yngre en kjerringen , med flere såg eldre ut . Kjerringen min får stadig komentarer , att ho ser 10 år yngre ut . Her er eitt bilde fra Bangkok ,og jeg har krykka ved boret ,på grun av lammelse i foten som kom for en 4 år siden . Og jeg tipper bilde er ca 3 år gammelt . Så kjerringen var 64 år på bilde . Se foto ser kjerringen gammel ut

P1100797.webp

P1110422.webp

Det var roligare på 90 talet och första 10 åren av 2000 talet när man i stort sett kunde välja och vraka bland damerna i barerna.

BTT
Nå må jeg sporra Tuk Tuk , Tor du gå på en bath-buss nokter og velja og vraka damer der , så spor jeg Tuk Tuk hva er galt med arbeidende kvinner , har dei for mye klær på seg .?????

P1100797.webp

Jeg har hort utrykket flere ganger i Thailand , dei kan velga og vraka av bardamerna , Men prov deg utfor barområdet nokter ,med å velge deg ei dame . Her i Pattaya er det mange faranger som har liten erfaring med damer uten for barområdet ,og prata med ei dame å være nokter , går de ann . Jeg ser ein bil parkert ved trottoaren ,der det siter flere damer . Jeg går bort til dei med eitt smil og noen venlige ord , Her er det bare litt florting , men det har ingen ting med sex å gjore ,

P4120146.webp

P4120144.webp

P4120145.webp

Vilken fantastisk barmhärtig samarit som bara vill ta hand om en äldre, dement, skandinav. Det skulle lätt kunna bli en hyllningsartikel i Aftonbladet.

Inte för att jag vill förstora en fin story, men har hon aldrig tänkt på att det finns 100,000-tals äldre thailändare som inte har en familj som tar hand om dem eller har råd med ett bra ålderdomshem? Som förtvinar på ett golv i Isaan eller ett ålderdomshem med en skötare per 100 patienter i Bangkok?

Något säger mig att hennes enorma godhet skulle göra större nytta där.
Det er flere gamlehjem i Bangkok som hjelper dei utan familie . Det eina var det bilde av gamlehjemmet i Bangkok Post , Det var eitt stort fabrikklokale som dei har laga til ein sovesal for thailendere uten familie .Her fikk dei ei seng som dei kunne såva om natten , eit måltid om dagen og gratis lege ved behov . Hva meir trenger dei ???? Hva gjor Norge for uteliggere om vinteren ??????

Det er flere gamlehjem i Bangkok som hjelper dei utan familie . Det eina var det bilde av gamlehjemmet i Bangkok Post , Det var eitt stort fabrikklokale som dei har laga til ein sovesal for thailendere uten familie .Her fikk dei ei seng som dei kunne såva om natten , eit måltid om dagen og gratis lege ved behov . Hva meir trenger dei ???? Hva gjor Norge for uteliggere om vinteren ??????

Vad gör thailandför uteliggarna?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp