Gott Nytt 2018

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Snart är det slut på 2017 och 2018 väntar runt hörnet. Vad månde bliva av det året? Spännande lär det bli i flera avseenden med spänningar globalt och valår i Sverige (Obs att detta inte är en politisk tråd). Om det blir en thailandsresa till sommaren för vår del återstår att se, det beslutet tar vi senare.

Med detta önskas alla Gott Nytt År! :wai:

Global ekonomisk katastrof, terrorn ökar, F land i EU attackeras, och därifrån sprider sig våldet/kriget, själv ser jag inte framemot 2018, och ja Berralund, spännande blir det....

Global ekonomisk katastrof, terrorn ökar, F land i EU attackeras, och därifrån sprider sig våldet/kriget, själv ser jag inte framemot 2018, och ja Berralund, spännande blir det....
Usch kanske skulle flytta upp till svärföräldrarna och slå av tv:n och internet och förbli lyckligt ovetandes.

Ja, elände har jag inte sett röken av.
Bara röken av allt eldande här.
Trots det en gott nytt år.
Och må ni ha ett härligt investerings år 2018 själv ska jag ta det lungt på den sidan:rolleyes::xmas_smiley:
Förresten vad tror ni om bitcoin är det något att satsa på:cool::D:xmas_smiley:

Senast ändrad:
Jag vill också önska samtliga här på TS (även de avstängda;)) Ett riktigt Gott Nytt -18.:wai:
Blir nog bra när vi tar guld i Jvm, lite senare i vår blir det riktigt bra när HV-71 försvarar sitt guld.;)
Sen är planen att vi ska åka till Thailand när skolan har sommarlov, dessförinnan ska Ut förlängas.
Det andra som jag inte kan påverka skiter jag fullständigt i.:) Lev väl forumvänner.:wai:

Jag vill också önska samtliga här på TS (även de avstängda;)) Ett riktigt Gott Nytt -18.:wai:
Blir nog bra när vi tar guld i Jvm, lite senare i vår blir det riktigt bra när HV-71 försvarar sitt guld.;)
Sen är planen att vi ska åka till Thailand när skolan har sommarlov, dessförinnan ska Ut förlängas.
Det andra som jag inte kan påverka skiter jag fullständigt i.:) Lev väl forumvänner.:wai:

Får hålla med där alltså med att önska alla ett gott slut å GOTT NYTT år ! men iår blir det Luleå som tar hem GULDET bara så du vet.

Gott Nytt År forummedlemmar (och även er som inte är det ännu).
Trots de första inläggens dystra sanningar så måste jag säga att här o nu i Isaan (iaf där jag befinner mig) så är energin o glädjen på max. Folket överkompenserar den sorg som var förra året (på ett positivt sätt).
Ibland måste man ta dagen som den kommer. Bara att insupa den trevliga atmosfären och njuta. Imorgon ska jag ut på vägarna i ca 2,5 timme för att spendera nyår med ett par vänner. Jag lovar att köra försiktigt så jag inte hamnar i statistiken;)

Jag önskar er alla en god hälsa, rikedomar, överflöd av kärlek och att ni når de personliga målen ni satt upp.
Fånga dagen och var tacksamma för det ni har idag oavsett vad det är.

Sista dagen blir i rullatorbyn Hua Hin, kanske besöker vi ett ”svenskt” tillhåll i kväll med buffé och levande musik för 350thb/pers men blev lite tveksam när flera i bekantskapskretsen tyckte det var för dyrt och ville hellre sitta vid stenborden och dricka stora LEO för 60b istället för 60b för de små på ”lokal” denna nyårsafton.
Vi får se, roligare att umgås med vänner men det är inget måste.
Annars är det mesta likt sig men jag tyckte det var mer ryssar nere på stranden nu än förra året.

Slänger in lite färska bilder från pensionärernas Mecca.

Gott nytt år på er alla och hoppas ert nya år blir lika bra som var mitt 2017.
Jag är som en konjak som mognar och utvecklas till det bättre med tiden.
Tid kan inte sparas, bara användas.

IMG_0358.JPG
IMG_0360.JPG
IMG_0362.JPG
IMG_0372.JPG
fullsizeoutput_efd.jpeg
fullsizeoutput_efe.jpeg
fullsizeoutput_eff.jpeg

Sista dagen blir i rullatorbyn Hua Hin, kanske besöker vi ett ”svenskt” tillhåll i kväll med buffé och levande musik för 350thb/pers men blev lite tveksam när flera i bekantskapskretsen tyckte det var för dyrt och ville hellre sitta vid stenborden och dricka stora LEO för 60b istället för 60b för de små på ”lokal” denna nyårsafton.
Vi får se, roligare att umgås med vänner men det är inget måste.
Annars är det mesta likt sig men jag tyckte det var mer ryssar nere på stranden nu än förra året.

Slänger in lite färska bilder från pensionärernas Mecca.

Gott nytt år på er alla och hoppas ert nya år blir lika bra som var mitt 2017.
Jag är som en konjak som mognar och utvecklas till det bättre med tiden.
Tid kan inte sparas, bara användas.

IMG_0358.JPG
IMG_0360.JPG
IMG_0362.JPG
IMG_0372.JPG
fullsizeoutput_efd.jpeg
fullsizeoutput_efe.jpeg
fullsizeoutput_eff.jpeg
Ja jag är inte överraskat att dom tycker 350 tb mycket pengar i den rullatorbyn.
Hela 350 tb för mycket 5555:eek:

Ja jag är inte överraskat att dom tycker 350 tb mycket pengar i den rullatorbyn.
Men å andra sidan medföljer rullatorer gratis och med buffé kan dom ju frossa så mycket dom vill. ;)

Här hemma har vi köpt traditionell nyårsmat, hummer och oxfilé. Men fyrverkerierna hoppar vi över, varför slänga pengar upp i rök på det otyget? Nej hellre då lite extra på mat och godis till barnen, vi kan ju alltid kolla i fönstret på andras om det nu blir så mycket. Man har varnat för ev regn. :(

Har man vant sig med den långa prisnivån som råder ovanför järnvägen i HH blir 350b som en månadsräkning ;)
Men å andra sidan behöver ingen farang jobba för att överleva där :):):):)
Tyvärr är inte en rullator gratis, men avsaknaden av skatt och försäkring gör det hanterbart i budgeten.
Vissa har tur och kan få ärva en inkörd rullator också.

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
947
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp