Grab Taxi.

PanPan

Forumveteran
Grab Taxi var det som gällde här i Georgetown.
Förjäkla smidigt taxisystem.
Grab Taxi finns ju även i Thailand, någon som testat det där och har erfarehet att dela med sig av, fungerar det lika smidigt som här?

Ja det finns men har inte testat dom själv.

/ SatanG
I Pattaya nu skall alla godkända moppetaxi ha gul nummerplåt, och dom skall även ha försäkring, är det samma i Bangkok?
Hörde på radio att man skulle kolla nummerplåtarna from nu om man skulle ta moppetaxi i Pattaya för att vara säker på att godkänd och försäkrad.

I Pattaya nu skall alla godkända moppetaxi ha gul nummerplåt, och dom skall även ha försäkring, är det samma i Bangkok?
Hörde på radio att man skulle kolla nummerplåtarna from nu om man skulle ta moppetaxi i Pattaya för att vara säker på att godkänd och försäkrad.

Ingen aning men låter som en bra ide. Själv åker jag sällan taxi och en färre gånger med moppetaxi iaf i bkk.

/ SatanG

Grab har jag använt mycket i Thailand. Utanför Bangkok också billigare då ingen taxi köra på meter.

Är ju som Uber.

Har testa en mc en gång.

Visst är det svårt att få någon i rusning i Bangkok men uppfattar det nästan lättare än få en vanlig bulle att köra meter dessa tider.

I HH är Grab superbra.

Provat i CM. Funkade kanon, men tyckte det tog lite för lång tid. Man är ju hungrig när man beställer. 50min senare när maten kom var jag mer eller mindre döende... o_O

Man beställer ju från 3 olika ställen samtidigt så hinner alltid någon fram i tid och då har man även lite att tugga på efter att den akuta hungern har lagt sig ;)

En liten gardering med några cheeseburgare från McDonalds fungerar som förrätt eller utfyllnad efter maten :)

Man beställer ju från 3 olika ställen samtidigt så hinner alltid någon fram i tid och då har man även lite att tugga på efter att den akuta hungern har lagt sig ;)

En liten gardering med några cheeseburgare från McDonalds fungerar som förrätt eller utfyllnad efter maten :)
E ju därför man bor så det är max 5 min gångavstånd till svenskt, thailändskt, italienskt, hamburgare mm å 7/11 precis runt hörnet :p

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
4 K
kjell.t
K
A
Svar
4
Visningar