Har vi något att lära av thailändska kockar ??

För 30 000 år sen ? Var hittar man dom lertavlorna ? Äldsta språket, kilskrift, som var en slags bildskrift utvecklades i Mesopotamien för ca: 5000 år sen !! 555
Nu börjar du om igen.

Släpp taget om den vite mannens historiebeskrivning.

40.000 år före kilskriften finns bevis för nedtecknade historiska berättelser i både Indonesien och Filippinerna.
Några är bevarade i nyss upptäckta grottor men annars är det muntliga överföringar i generationer.

Samtida fynd finns i Australien.
Mycket har gått förlorat och nya bevis upptäcks ibland.

Screenshot_2024-03-26-16-32-11-220-edit_com.chrome.beta.jpg

Nu börjar du om igen.

40.000 år före kilskriften finns bevis för nedtecknade historiska berättelser i både Indonesien och Filippinerna.
Några är bevarade i nyss upptäckta grottor men annars är det muntliga överföringar i generationer.

Jag har sett en slow cooker avbildad på en klippa i Mesopotamien

Förhistoriska människor och bosättningar hade givetvis ett språk av någon form.
Mycket längre tillbaka än vad bibeln redovisar.

Screenshot_2024-03-26-16-45-13-650-edit_com.chrome.beta.jpg

Ät dina komler och brunost
Mobba Norge for norske oster er litt barnslig av sverige som har ein av verdens dårligste kvalitet på Ost . Norge lager verdens beste oster , Det beviser Norge og alle medaljene vi har i mesterskapet i verdens beste ost .

Nu börjar du om igen.

Hehe, jag vet ingen som säger att en fyraåring som lärt sig rita en huvudfoting kan läsa o skriva.

Kanske i Filippinerna då, för 62 000 år sedan.

Ananas har en kraftig og syrlig smak , for å ikke kjenna den , må du ha i masse Chili i middagen .
Hej

Efter att man har sköljt av köttet smakar det faktiskt inte någon ananas överhuvudtaget, kryddar gör man sen eter smak, inte ens med bara salt och peppar kan man känna av någon smak av ananasen.

Mvh isan lover

Mobba Norge for norske oster er litt barnslig av sverige som har ein av verdens dårligste kvalitet på Ost . Norge lager verdens beste oster , Det beviser Norge og alle medaljene vi har i mesterskapet i verdens beste ost .

Norge har dålig kvalitet på folk. Du är en perfekt galjonsfigur

Nu börjar du om igen.

Att likna en enkel grottmålning av ett vårtsvin gjord på en bergvägg med en beskrivning av tillredning av en maträtt gjord på en lertavla är lite väl magstarkt kan jag tycka. Muntliga överföringar generationer emellan från 70 000 år tillbaka, jo jag tackar. Visa exempel på åtminstone en lertavla från den tiden som styrker vad du säger så lägger jag ner på en gång.

Senast ändrad:
Att likna en enkel grottmålning av ett vårtsvin gjord på en bergvägg med en beskrivning av tillredning av en maträtt gjord på en lertavla är lite väl magstarkt kan jag tycka.

Men om det var en bild på en slow cooker vid sidan av vårtsvinet där man även avbildat en soluppgång och en solnedgång, så känns det som ett ordentligt recept.

Att likna en enkel grottmålning av ett vårtsvin gjord på en bergvägg med en beskrivning av tillredning av en maträtt gjord på en lertavla är lite väl magstarkt kan jag tycka. Muntliga överföringar generationer emellan från 70 000 år tillbaka, jo jag tackar.
Bättre än dina kilskrifter över människors kommunikation, berättelser och språk i nästan modern tid.
Jag kan posta 200.000 sidor om vetenskap och mänsklig historia om du vill som alternativ.

Den nya Bibeln är också bara en version av muntlig tradition och berättelser.

Kom igen nu eller återgå till dina kära klimatfrågor.

Bättre än dina kilskrifter över människors kommunikation, berättelser och språk i nästan modern tid.
Jag kan posta 200.000 sidor om vetenskap och mänsklig historia om du vill som alternativ.

Jisses vad du tar i ! Jag skrev väl att det räcker med ett exempel, alltså en trovärdig länk som styrker det du påstått men det var väl för mycket begärt ? För övrigt tror jag inte att du behöver ge mig lektioner om människans historia här på vår planet. Det är ett ämne som intresserar mig väldigt mycket och som jag ägnat mycket tid år att titta på TV-program och läsa artiklar om.

Men her i denne tråden . er det nesten ingen svenske som viste hva en slow coker var for noe . Som du skriv : Slow Coker har man använt sedan hedenhos tid , men hvor du får kottet mort var det ingen på forumet som viste . Og hvor mange svenske kjerringer som kan lage en middag , toppen 20 % , nesten alle svensker kjopte dagens middag , og barna spiste på skolen . Så i dei svenske hjem var det nesten ingen som laga eller spiste middag .
Spjället är vidöppet och jäkla korsdrag :laugh2:

Norge har dålig kvalitet på folk. Du är en perfekt galjonsfigur
Norge har arbeid til alle , og stort overskudd på handelsbalansen , og fabrikker rundt heile verden . Svenskene kommer til Norge og tar alle dritt-jobbene normen ikke vil ha . Som vasking - hotell - butikk - og annet lavtlonsarbeid som norbaggene ikke vil ha ,

Norge har arbeid til alle , og stort overskudd på handelsbalansen , og fabrikker rundt heile verden . Svenskene kommer til Norge og tar alle dritt-jobbene normen ikke vil ha . Som vasking - hotell - butikk - og annet lavtlonsarbeid som norbaggene ikke vil ha ,

Det finns säkert en del svenskar som tar låglönejobb. Det finns svenskar som tar låglönejobb även i Sverige.
Däremot så tar vi även välbetalda jobb.

Hur gick det för dig själv i ditt förlovade hemland?
Du fick fly till Sverige, men inte ens där klarade du av att överleva.

Du verkar ha någon mental skada

Liknande trådar

D
Svar
2
Visningar
3 K
A
A
Svar
7
Visningar