Hockeysäsongen 2025-2026

Blev en ny derbyvinst för Kalmar borta mot Nybro i Liljas Arena nu med 4-2, den fjärde derbymatchen på raken med kalmarseger och med den förträffliga målskillnaden 21-2 :) :upanddown:

Kalmar ligger kvar på tredje plats 3 poäng efter Karlskoga som spelat 2 matcher fler än Kalmar.

Det är det jag har skrivit att hotet mot Björklövens SHL plats kommer inte från Modo eller Karlskoga eller AIK utan Kalmar blir nog den svåraste nöten att knäcka.

BTT

Blev en ny seger för Kalmar i "Hatten" igår då de tvålade dit Almtuna med 6-1 och även gick förbi Karlskoga i tabellen så nu ligger Kalmar 2´a.

Intressant möte på Onsdag då Karlskoga kommer till Kalmar.

Kalmar avfärdade Karlskoga med 5-4 efter att ha lett med både 4-1 och 5-2 så det blev lite nervöst på slutet.

Jag stängde av tvn efter 5-2 målet men Kalmar dominerade i två perioder mot ett handlingsförlamat Karlskoga. Två grova misstag skänkte Kalmar två billiga mål men annars var segern helt rättvis.
Men nu ska man komma ihåg att Karlskoga kan spela bättre än man visade mot Kalmar i denna match så skulle lagen mötas i slutspelet så blir det en helt annan affär.

BTT

Jag stängde av tvn efter 5-2 målet men Kalmar dominerade i två perioder mot ett handlingsförlamat Karlskoga. Två grova misstag skänkte Kalmar två billiga mål men annars var segern helt rättvis.
Men nu ska man komma ihåg att Karlskoga kan spela bättre än man visade mot Kalmar i denna match så skulle lagen mötas i slutspelet så blir det en helt annan affär.

BTT
Ja det är ju alltid en ny match.

Får väl se hur det går på Fredag mot Modo hemma som är det enda lag som Kalmar förlorat mot i "Hatten" efter förlängning.

En mycket mycket liten möjlighet kanske men än tror jag Björklöven är för bra för Kalmar.

Björklöven är för bra för alla lag i serien. Dom har spetsat till försvaret som läckte förra säsongen. Mål gör dom alltid. Dom enda som jag egentligen kan se besegra Björklöven i bäst av sju är ett formtoppat Modo. Kalmar och Karlskoga kan vinna enstaka matcher mot Björklöven men i bäst av sju vinner oftast klass över motivation och vilja.
Att möta ett lag som stänger igen där bak och sen har ett antal vassa målskyttar är rena mardrömmen. Även om man kan dominera en match så klipper dom där måltjuvarna till för eller senare och då gäller det att kunna göra mål. Kalmar kan det. Karlskoga är sämre på den biten.

BTT

Ja det är ju alltid en ny match.

Får väl se hur det går på Fredag mot Modo hemma som är det enda lag som Kalmar förlorat mot i "Hatten" efter förlängning.
Efter mycket möda stort besvär och lite tur så blev det seger för Kalmar över Modo med 2-1, denna gång efter förlängning.

Kalmar har ännu denna säsong inte blivit utan poäng i någon hemmamatch vilket är rätt så bra.

Efter mycket möda stort besvär och lite tur så blev det seger för Kalmar över Modo med 2-1, denna gång efter förlängning.

Kalmar har ännu denna säsong inte blivit utan poäng i någon hemmamatch vilket är rätt så bra.

Modo går att besegra även i ett slutspel. Frågan är om Björklöven är lika lättflirtade?

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp