Hockeysäsongen 2025-2026

Tror det kommer att stå mellan Björklöven och AIK som verkar vara på väg uppåt i tabellen.

AIK startade lite knackigt även förra säsongen tills Roger Melin tog över sen bar det ju ända till finalen.

Man slog ju ut Karlskoga i semin.

AIK är ett starkt forecheckande lag som är tunga att möta och som pressar ut motståndarna mot sargen och låser fast dom.

Dom enda som jag kan se luckra upp AIK genom snabb skridskoåkning är Björklöven, Kalmar och i viss mån om det funkar Karlskoga.

BTT

Kalmar har Södertälje hemma i kväll, tror det kan bli lite svårt då Kalmar brukar att ha lite svårt mot dem och de är på väg uppåt i tabellen.

Kalmar har Södertälje hemma i kväll, tror det kan bli lite svårt då Kalmar brukar att ha lite svårt mot dem och de är på väg uppåt i tabellen.
Vi får hoppas, det är alltid kul med lag som överraskar positivt, hoppas att SSK åker på stryk.

Själv ser jag fram emot morgondagen när Redhawks äntrar Tegera Arena i Leksand, dock med skräckblandad förtjusning. Det är alltid svårt att spela i maslandet, uppslutningen är ju total för hemmalaget. Men jag hoppas att vår starka form håller i sig och att ytterligare 3 poäng bokförs på kontot.

Vi får hoppas, det är alltid kul med lag som överraskar positivt, hoppas att SSK åker på stryk.

Själv ser jag fram emot morgondagen när Redhawks äntrar Tegera Arena i Leksand, dock med skräckblandad förtjusning. Det är alltid svårt att spela i maslandet, uppslutningen är ju total för hemmalaget. Men jag hoppas att vår starka form håller i sig och att ytterligare 3 poäng bokförs på kontot.

Leksand spelar dessutom lite med kniven på strupen. Dom kommer att kämpa som furier för snart går tåget för dom.

BTT

Det blev torsk idag mot Luleå men vi får ta med oss kämpainsatsen i tredje perioden där en upphämtning kom. Förlusten var ett faktum när matchen punkterades med mål i tom kasse med en dryg minut kvar.

Nu tar vi julledigt och åker till Växjö på annandagen.

Bra självförtroende eller tror han att det är första April :)

Det är aldrig fel att vara optimist, märkligare saker har hänt i hockeyvärlden. Och jämför med fotbollen, hade någon tippat att Mjällby skulle vinna Allsvenskan så överlägset före säsongsstart skulle denne blivit idiotförklarad direkt. Serieseger i hockey är en sak, att gå segrande ur ett slutspel en annan. Tro på det!

Det är aldrig fel att vara optimist, märkligare saker har hänt i hockeyvärlden. Och jämför med fotbollen, hade någon tippat att Mjällby skulle vinna Allsvenskan så överlägset före säsongsstart skulle denne blivit idiotförklarad direkt. Serieseger i hockey är en sak, att gå segrande ur ett slutspel en annan. Tro på det!
Malmö 11poäng på 5 matcher Dif 3 poäng, undrar om dom får bra betalt för spelarna i Junior VM.

Som det ser ut nu finns det 5 troliga kandidater till att ta steget upp i finrummet.

Björklöven
Modo
Kalmar
Karlskoga (med viss reservation)
AIK

jag ser inga andra lag som ska kunna blanda sig i det.

Södertälje tippades innan seriestarten som en stark kandidat men hittils har det mesta gått åt helvete för dom.

BTT

Om man nu ska sammanfatta säsongen i SHL efter 28 matcher så ju dom största besvikelserna Brynäs och Luleå som man trodde lätt skulle ligga på slutspelsplats nu.
Den största överraskningen får man väl ändå betrakta Malmö som. Jag hade ju tippat att dom skulle få slåss om kontraktet denna säsong.
Djurgården får väl ochså betraktas som en överraskning.
Att leksand och HV lär få slåss om att undvika allsvenskan känns ganska väntat. Även om jag hade trott att Leksand skulle ligga högre upp i tabellen. I övrigt så har ju Frölunda, Rögle, Skellefteå och Växjö motsvarat förväntningarna.
Nu återstår 24 matcher innan slutspelet och vi får väl se om Malmö orkar klamra sig fast vid slutspelet och om HV och Leksand kan hitta en annan form.

BTT

Om man nu ska sammanfatta säsongen i SHL efter 28 matcher så ju dom största besvikelserna Brynäs och Luleå som man trodde lätt skulle ligga på slutspelsplats nu.
Den största överraskningen får man väl ändå betrakta Malmö som. Jag hade ju tippat att dom skulle få slåss om kontraktet denna säsong.
Djurgården får väl ochså betraktas som en överraskning.
Att leksand och HV lär få slåss om att undvika allsvenskan känns ganska väntat. Även om jag hade trott att Leksand skulle ligga högre upp i tabellen. I övrigt så har ju Frölunda, Rögle, Skellefteå och Växjö motsvarat förväntningarna.
Nu återstår 24 matcher innan slutspelet och vi får väl se om Malmö orkar klamra sig fast vid slutspelet och om HV och Leksand kan hitta en annan form.

BTT

Luleå och HV har väl två raka segrar vardera? Tror det är alldeles för tidigt att räkna ut iaf. HV som färdigt för kval. Känns som om maskineriet hackar betänkligt för såväl Djurgården som Timrå, tabellen håller på att tryckas ihop för mitten- och bottenlagen.

Luleå och HV har väl två raka segrar vardera? Tror det är alldeles för tidigt att räkna ut iaf. HV som färdigt för kval. Känns som om maskineriet hackar betänkligt för såväl Djurgården som Timrå, tabellen håller på att tryckas ihop för mitten- och bottenlagen.

HV har en seger och en oavgjord i Göteborg vilket ju är bra och Luleå har mycket riktigt två raka segrar men oavsett så tycker jag att Luleå borde ligga högre upp.
Leksand däremot är nog redan i playoffout om inget mirakel sker.

BTT

HV har en seger och en oavgjord i Göteborg vilket ju är bra och Luleå har mycket riktigt två raka segrar men oavsett så tycker jag att Luleå borde ligga högre upp.
Leksand däremot är nog redan i playoffout om inget mirakel sker.

BTT
Luleå tror jag kommer att klara en slutspelsplats efter bl a Linus Omarks intåg. Bulan har fått ordning på det sjunkande skeppet.
Leksand tror jag också får spela playout men mot vilka vill jag låta vara osagt, det finns några kandidater. Frölunda ser så stabila ut att jag tippar att dom tar hem både serien och slutspelet.

Sverige krossade finnarna idag.
Obesegrade ;)

20251224_182049.webp

Messenger_creation_9A976D45-7677-4B74-AE67-7918C19401AE.webp

Messenger_creation_AD58A3B2-BB54-4465-908D-713AFE65DCC1.webp

Det blev en riktigt trevlig hockeyeftermiddag trots tilltagande förkylning. 2-5 i Växjö värmde gott liksom 3 nya poäng på kontot. På söndag väntar ett riktigt eldprov när Frölunda kommer på besök i Arenan, det blir riktigt tufft.

Tillbaka
Topp