Hockeysäsongen 2025-2026

Frölunda körde över Rögle i Ängelholm så det stod härliga till. Ängelhomarna var tvåa på i stort sett varenda puck. Kunde ha blivit 10-2 till Frölunda istället om inte laget missat en massa målchanser.
Det blir nog tufft att rubba Frölunda om SM guldet.

BTT

Frölunda körde över Rögle i Ängelholm så det stod härliga till. Ängelhomarna var tvåa på i stort sett varenda puck. Kunde ha blivit 10-2 till Frölunda istället om inte laget missat en massa målchanser.
Det blir nog tufft att rubba Frölunda om SM guldet.

BTT
Jag får hoppas att Frölunda körde slut på sig igår så att vi kan slå dom imorgon. Men det blir väldigt svårt trots att dom saknar Ivar Stenberg som gör det riktigt bra i J-VM.

Jag får hoppas att Frölunda körde slut på sig igår så att vi kan slå dom imorgon. Men det blir väldigt svårt trots att dom saknar Ivar Stenberg som gör det riktigt bra i J-VM.

Är inte så säker på det. Frölunda vann enkelt utan att förta sig nämnvärt.

Men skulle tro att Malmö har större chans att lugga Frölunda på poäng.

Rögle var ovanligt bleka och stillastående.

BTT

Så lyckades vi mot alla odds lugga Frölunda på en poäng efter straffar. Det skall villigt erkännas att bonuspoängen till göteborgarna var helt rättvis, det skulle förvåna mig om detta skickliga lag inte står som svenska mästare till våren.

Och Redhawks segertåg fortsätter! Nu fick Färjestad stryk med 2-1, vi ligger 9 poäng före dom i tabellen nu, fortsatt på femte plats.

Såg matchen, bra spel av Malmö. Är det du man alltid hör med basig stämma i klacken? Det finns en snubbe där som sticker ut minst sagt. De som ser sändningarna från Malmö Arena vet nog vad jag menar. :)

Nej, inte jag. Avnjuter numera bataljerna i soffan framför TV:n.

Tvn är egentligen bättre. Man ser hela rinken perfekt med repriser på alla mål och målchanser. Man slipper ta sig till och från arenan och man kommer snabbt åt både mat och toalett om så behövs.
Sen slipper man gapiga typer omkring sig.
Det enda som går förlorat är ju stämningen på arenan men riktigt bra tryck blir det ju inte på fotbolls och hockeymatcher i Sverige förutom på arenorna i Stockholm när AIK, Djurgården och Hammarby spelar plus Malmö FF och IFK Göteborg på Ullevi.

BTT

Tvn är egentligen bättre. Man ser hela rinken perfekt med repriser på alla mål och målchanser. Man slipper ta sig till och från arenan och man kommer snabbt åt både mat och toalett om så behövs.
Sen slipper man gapiga typer omkring sig.
Det enda som går förlorat är ju stämningen på arenan men riktigt bra tryck blir det ju inte på fotbolls och hockeymatcher i Sverige förutom på arenorna i Stockholm när AIK, Djurgården och Hammarby spelar plus Malmö FF och IFK Göteborg på Ullevi.

BTT
Jodå, det kan allt bli rejält tryck, speciellt när det är mycket folk som nu. Stämningen och gemenskapen med andra runtomkring när man har en fast plats saknar jag mycket. Men man måste prioritera och då duger soffan alldeles utmärkt.

Det samma med Kalmar, igår mot Almtuna förlust med 0-1 efter straffar men vann skotten med 45-25. I förra hemma matchen mot Björklöven förlust med 2-3 men van skotten med 42-20.
Ibland är det bara som förgjort, puckuslingen skall bara inte in. Kanske duktig motståndarmålvakt kombinerat med att det sätter sig i skallen på spelarna. Men det brukar alltid lossna, förr eller senare.

Ikväll har vi sista hemmamatchen på ett tag när Brynäs kommer på besök. Sedan ockuperar handbollen Arenan ett tag framöver så många bortamatcher väntar. Jag tror givetvis på seger men ödmjukhet och noggrannhet är på sin plats.

Ibland är det bara som förgjort, puckuslingen skall bara inte in. Kanske duktig motståndarmålvakt kombinerat med att det sätter sig i skallen på spelarna. Men det brukar alltid lossna, förr eller senare.

Ikväll har vi sista hemmamatchen på ett tag när Brynäs kommer på besök. Sedan ockuperar handbollen Arenan ett tag framöver så många bortamatcher väntar. Jag tror givetvis på seger men ödmjukhet och noggrannhet är på sin plats.

Då storspelar nästan alla målvakter mot just Karlskoga då? :))

BTT

Tillbaka
Topp