Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Karlskoga förlorade första matchen hemma mot Modo med 1-2. Som vanligt på hemmaplan fick man inte in pucken i mål trots ett stort antal klara målchanser. En kombination av oförmåga att sätta pucken i mål och bra målvaktsspel av Modos målvakt. På något märkligt sätt tycks nästan alla målvakter storspela mot just Karlskoga.
Jag tror det bottnar i att Karlskoga saknar riktiga måltjuvar och man har gått till slutspel åtta säsonger i rad men kommit till semifinal som längst. Jag tror man måste koncentrera sina värvningar nästa säsong till att hitta ett antal riktiga snipers som kan sätta puckarna i mål.
Det skall till ett mirakel men ingenting är omöjligt.
Jag satt och slötittade på Färjestad mot Rögle. Nu tror jag att sistnämnda lag kniper platsen i semifinalen i kraft av hemmais på påskdagen. Färjestad får skylla sig själva när man inte ställde Larmi i målet från början.
Det bär mig emot men jag måste erkänna att det var starkt gjort av Rögle att vända ett 0-3 underläge i matcher till seger med 4-3. Hatten av, nu väntar Växjö i semifinalen, i den andra möts Skellefteå och Luleå. Klimatsmart!
Karlskoga nollade Modo uppe i Örnsköldsvik och leder nu matchserien med 2-1 inför fjärde matchen i övermorgon då man återigen spelar i Modos hemmaarena.
Södertälje ska försöka kvittera Björklövens 2-1 ledning hemma i Scaniarinken. Skulle man lyckas med det så ser det ut som båda semifinalerna i allsvenskan blir riktiga rysare vilket man kanske inte trodde.
Det blev tydligen länge men utgången blev som jag trodde, SAIK blir svårslagna. Ikväll blir det intressant att se vad Rögle kan göra mot Växjö som måste ses som underdogs och kan spela avslappnat.
Det blev tydligen länge men utgången blev som jag trodde, SAIK blir svårslagna. Ikväll blir det intressant att se vad Rögle kan göra mot Växjö som måste ses som underdogs och kan spela avslappnat.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.