Hockeysäsongen 2025-2026

Ikväll får vi se om Karlskoga kan betvinga Modo på hemmaisen i första semifinalen mot SHL.

Jag tror Karlskoga måste vinna bägge hemmamatcherna för att drömmen om SHL ska leva kvar.

Man har visserligen besegrat Modo två gånger under säsongen men det är ett annat Modo nu.

BTT

Karlskoga förlorade första matchen hemma mot Modo med 1-2. Som vanligt på hemmaplan fick man inte in pucken i mål trots ett stort antal klara målchanser. En kombination av oförmåga att sätta pucken i mål och bra målvaktsspel av Modos målvakt. På något märkligt sätt tycks nästan alla målvakter storspela mot just Karlskoga.
Jag tror det bottnar i att Karlskoga saknar riktiga måltjuvar och man har gått till slutspel åtta säsonger i rad men kommit till semifinal som längst. Jag tror man måste koncentrera sina värvningar nästa säsong till att hitta ett antal riktiga snipers som kan sätta puckarna i mål.

BTT

Kan verkligen Luleå gå hela vägen? Skellefteå är väldigt starka men kanske just nu kommer svackan. För mycket påskgodis.:)
Det skall till ett mirakel men ingenting är omöjligt.

Jag satt och slötittade på Färjestad mot Rögle. Nu tror jag att sistnämnda lag kniper platsen i semifinalen i kraft av hemmais på påskdagen. Färjestad får skylla sig själva när man inte ställde Larmi i målet från början.

Karlskoga nollade Modo uppe i Örnsköldsvik och leder nu matchserien med 2-1 inför fjärde matchen i övermorgon då man återigen spelar i Modos hemmaarena.

Södertälje ska försöka kvittera Björklövens 2-1 ledning hemma i Scaniarinken. Skulle man lyckas med det så ser det ut som båda semifinalerna i allsvenskan blir riktiga rysare vilket man kanske inte trodde.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp