Hockeysäsongen 2025-2026

Två imponerande matcher av Karlskoga nu. Först vinst mot Modo hemma sen övertidsseger uppe i Umeå mot Björklöven.

Dom skadade spelarna är tillbaka och spelet börjar sitta både offensivt och defensivt.

Björklöven gick på knäna i förlängningen.

BTT

Och Redhawks räddade en poäng mot Skellefteå i Arenan efter en tillknäppt tillställning och ett rejält slagsmål där utvisningarna duggade tätt. Nya tag hemma mot Växjö på tisdag och borta mot Färjestad på torsdag.

Vem bryr sig om din bedömning. Den håller samma klass som dina påhittade reportage från Pattaya.
Högre tabellplacering, bästa lag. Enkel logik. Rögle är bäst i Skåne för tillfället men det var dom förra säsongen också tills det blev slutspel. Nu vet vi alla vilket skånskt lag som var bäst när säsongen 24/25 summerades. Mycket återstår!

Orsak kan ses här!

Screenshot_20251114-124527~2.webp

Behöver inte säga mer!..

@JBK.Ltd.

Du ska ju vara glad. Imponerande plats för att vara Brynäs

Högre tabellplacering, bästa lag. Enkel logik. Rögle är bäst i Skåne för tillfället men det var dom förra säsongen också tills det blev slutspel. Nu vet vi alla vilket skånskt lag som var bäst när säsongen 24/25 summerades. Mycket återstår!

Som det brukar vara. Slutspel och serielunk är två vitt skilda saker.

Finns 6 lag som om formen toppas kan vara med och fightas om guldet men alla pusselbitar måste falla på plats.

Skador på nyckelspelare kan vara förödande.

Rögle måste ha sina amerikaner formtoppade annars tror jag inte det blir guld.

BTT

Det blev 2 poäng idag efter stor dramatik i slutminuterna när Redhawks vände och vann i förlängningen mot Växjö. Nästa match på torsdag är Färjestad borta, det blir svårt men inte omöjligt.

Dif visade Karlstad-flickorna var skåpet ska stå igår. Hellberg tog allt och karlstad-flickorna blev hysteriska och utvisade. Då Dif spelarna är fair så ville dom inte göra mål på KF i power play
:)

Brynäs matchbuss var i närheten till Värtahamnen i "Fjollträsk" och enl. er andra ociviliserade Hedenhösare.
Troligen kommer @Berralund ihåg vårt besök(@JBK.Ltd.)tillsammans med @Rolf bland de sista gångerna han slutade med levera "Gogo juice!" till Sthlm.

IMG_20251126_124914.webp

@JBK.Ltd.
Jodå det minns jag allt, det är säkert 12 år sedan. Men varför får jag sura uppstötningar när jag ser bilden på bussen? ;)

Brynäs matchbuss var i närheten till Värtahamnen i "Fjollträsk" och enl. er andra ociviliserade Hedenhösare.
Troligen kommer @Berralund ihåg vårt besök(@JBK.Ltd.)tillsammans med @Rolf bland de sista gångerna han slutade med levera "Gogo juice!" till Sthlm.

IMG_20251126_124914.webp

@JBK.Ltd.

Hade förväntat mig andra färger och betydligt starkare marknadsföring på en spelarbuss för ett SHL-lag.

Tillbaka
Topp