Hockeysäsongen 2025-2026

Jag minns en match mellan IFK Norrköping och AIK i mitten på 80 talet på idrottsparken i Norrköping.
Jag var på väg ut och hörde ett jäkla liv bakom mig och plötsligt susade en flaska förbi mitt ena öra i hög hastighet. Då hade jag Black Army bakom mig.

BTT
Har en lite rolig anekdot från det nämnda 80-talet när just AIK var på besök i mitt Peking. Som vanligt skulle jag och polarna till Parken och se matchen, och för att ta oss dit åkte vi spårvagn. Men vid tågstationen fylldes spårvagnen med AIK-fans som var allt annat än lugna (det var klent med köp av biljett....), så jag och polarna höll en ganska låg profil.

Men plötsligt i den proppfulla vagnen hördes "Ursäkta, jag skulle vilja gå av!" Det var en liten tant som var inklämd i ett hörn som inte kom av.
Men då klämde hela vagnen (AIK'arna) i högljutt "AKTA TANTEN, AKTA TANTEN, AKTA TANTEN!!!!!", samtidigt som de särade på sig och ledde försiktigt tanten av spårvagnen. Tanten tackade med en kram till en stor skinhead, det var riktigt rörande:thumbsup:.

Ibland blir man positivt överraskad av människor (och även AIK'are...):afro:

Sorry för off topic, men det var ju sport iaf :beer:

Har en lite rolig anekdot från det nämnda 80-talet när just AIK var på besök i mitt Peking. Som vanligt skulle jag och polarna till Parken och se matchen, och för att ta oss dit åkte vi spårvagn. Men vid tågstationen fylldes spårvagnen med AIK-fans som var allt annat än lugna (det var klent med köp av biljett....), så jag och polarna höll en ganska låg profil.

Men plötsligt i den proppfulla vagnen hördes "Ursäkta, jag skulle vilja gå av!" Det var en liten tant som var inklämd i ett hörn som inte kom av.
Men då klämde hela vagnen (AIK'arna) i högljutt "AKTA TANTEN, AKTA TANTEN, AKTA TANTEN!!!!!", samtidigt som de särade på sig och ledde försiktigt tanten av spårvagnen. Tanten tackade med en kram till en stor skinhead, det var riktigt rörande:thumbsup:.

Ibland blir man positivt överraskad av människor (och även AIK'are...):afro:

Sorry för off topic, men det var ju sport iaf :beer:

Det var en fin historia men hade dom varit lika givmilda om tanten varit en negress?

BTT

Jag sitter och funderar över vad Rögle sysslade med igår. Man har en ledning med 5-0 över Färjestad som sedan gör 6 raka mål och vinner i sudden. Dom kände väl omedvetet att allt var klart och slappnade av. Nu ligger dom riktigt illa till.

Ikväll hoppas jag att Redhawks ger sig själva en chans mot Skellefteå men risken är stor att jag behöver gratulera @Fritz än en gång.

Jag sitter och funderar över vad Rögle sysslade med igår. Man har en ledning med 5-0 över Färjestad som sedan gör 6 raka mål och vinner i sudden. Dom kände väl omedvetet att allt var klart och slappnade av. Nu ligger dom riktigt illa till.

Ikväll hoppas jag att Redhawks ger sig själva en chans mot Skellefteå men risken är stor att jag behöver gratulera @Fritz än en gång.

En kollektiv kollaps. Man slutade anfalla och satsade på att bevaka ledningen. Det är det sämsta man kan göra i ishockey och särskilt mot lag som har ett antal skarpa målskyttar.
Två matcher nu i Karlstad. Ska säsongen ta slut för Rögle efter fyra raka förluster? Risken är hög för det.

BTT

Södertälje slog ut Kalmar i sjunde matchen i Kalmar vilket jag inte såg komma.

Så nu blir semifinalerna:

Björklöven- Södertälje
Karlskoga- Modo

Björklöven och Karlskoga inleder med två hemmamatcher.

BTT

Då förlängde Redhawks kvartsfinalserien mot SAIK genom seger i sudden. Fortsättning följer på tisdag. Luleå kan bli klara om dom vinner i sudden snart. Spännande!

Nu ikväll får vi se om norrlagen går vidare Skellefteå tror jag går vidare utan problem. Få se om Luleå kan kämpa på som sist. Spännande.

Nu ikväll får vi se om norrlagen går vidare Skellefteå tror jag går vidare utan problem. Få se om Luleå kan kämpa på som sist. Spännande.
Ja spännande blir det men jag hoppas självklart att Redhawks kan överraska. Det hade suttit fint med ytterligare en hemmamatch. I den andra matchen håller jag på Frölunda av den enkla anledningen att Luleå är regerande mästare.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp