Hockeysäsongen 2025-2026

Tyvärr fick Karlskoga inte oväntat på nöten av Modo i fjärde matchen. Nu väntar en oviss match och nagelbitare i Karlskoga.

Den som vinner den matchen har definitivt slagläge. Modo kommer att ge allt dom har för att få till en avgörande match i Örnsköldsvik.

Får hoppas Volden återigen gör en fantommatch.

BTT

Rögle är banne mig otroliga. Vända ett 0-3 underläge i Växjö till seger med 3-5 är starkt gjort. Och Björklöven är klara för finalspel om platsen i SHL. Gott så!
Jag kollade matchen men när Växjö gjorde 3-0 bytte jag kanal och såg Björklöven Södertälje men jag fick byta kanal igen, det hände nog något med Rögle efter matchen mot Färjestad när de ledde med 5-0 men förlorade.

Jag kollade matchen men när Växjö gjorde 3-0 bytte jag kanal och såg Björklöven Södertälje men jag fick byta kanal igen, det hände nog något med Rögle efter matchen mot Färjestad när de ledde med 5-0 men förlorade.

Den gamle ärrade NHL veteranen Calvin De Haan var skadad ett tag i slutspelet och sen han kom tillbaka har försvaret täppts till på ett makalöst sätt.
Tänk vad en rutinerad back kan betyda.

670 NHL matcher är respekt.

BTT

Sådärja då är det nog godnatt för Karlskoga att nå finalen i allsvenskan. Trots att man dominerade matchen i stort sett i tre perioder så föll man med 3-4 efter två turmål av Modo.
Men som vanligt så missade Karlskoga mängder av rena chanser som man borde satt dit. Nu måste man vinna nästa match i Örnsköldsvik men det förutsätter att man måste göra mål vilket har varit ett problem hela säsongen.
Så chansen är nog ganska minimal.
Och förresten spelar det nog ingen roll för sen väntar Björklöven som står i en klass för sig själva i serien.

BTT

Kross av Skellefteå igår så nu är det 2-0 till dom i matcher,men än är det ej försent att vända... Men tufft läge för Luleå just nu.

Kross av Skellefteå igår så nu är det 2-0 till dom i matcher,men än är det ej försent att vända... Men tufft läge för Luleå just nu.
Ja verkligen! Än så länge går det enligt mitt tips, jag tror fortfarande att SAIK blir mästare så Redhawks har inget att skämmas för som åkte på stryk i kvarten. Men det vore kul om Luleå vänder.

I HA blir det nog final mellan Modo och Björklöven.

Ja verkligen! Än så länge går det enligt mitt tips, jag tror fortfarande att SAIK blir mästare så Redhawks har inget att skämmas för som åkte på stryk i kvarten. Men det vore kul om Luleå vänder.

I HA blir det nog final mellan Modo och Björklöven.

Osvuret är bäst.

Karlskoga har en förmåga att plocka fram enorma kämpatakter när det väl gäller så jag skulle inte bli förvånad om man tar det till en sjunde och avgörande match i Karlskoga.
Allt hänger på om man kan sätta puckarna i mål med alla alla målchanser man oftast skapar.

BTT

Rögle gjorde processen kort med Växjö och leder nu med 2-0 i matcher innan serien vänder med dubbelmöte i Ängelholm.

Det lutar alltmer åt en final mellan Rögle och Skellefteå. Skåne mot Norrland.

Vi får hoppas att vi äntligen kan få ett skånskt lag som svenska mästare i ishockey.

Senaste gången var väl på 80 talet när Malmö vann under Percys era.

BTT

Rögle gjorde processen kort med Växjö och leder nu med 2-0 i matcher innan serien vänder med dubbelmöte i Ängelholm.

Det lutar alltmer åt en final mellan Rögle och Skellefteå. Skåne mot Norrland.

Vi får hoppas att vi äntligen kan få ett skånskt lag som svenska mästare i ishockey.

Senaste gången var väl på 80 talet när Malmö vann under Percys era.

BTT
Nej det senaste var 1994 faktiskt. Final mot MoDo om jag minns rätt, Foppa var skitsur och skyllde förlusten på domaren Börje Johansson. Så jävla kass! Foppa var inte torr bakom öronen då.

Jag får nog hålla på Rögle nu även om det sker med blandade känslor. o_O

Karlskoga gjorde vad jag trodde var möjligt nämligen att besegra Modo i en fullsatt ishall i Örnsköldsvik tack vare ett suveränt försvarspel och återigen en fantommatch av målvakt Lars Volden.
Så det blir en sjunde och avgörande match i Karlskoga på måndag kväll.
Man får hoppas att en fullsatt Nobelhall ska hjälpa laget till final mot Björklöven. Gör man mål på alla chanser man får vinner man plus att Lars Volden återigen spikar igen målet.
Tyvärr tycks Karlskoga vara bättre på bortaplan än på hemmaplan märkligt nog så allt handlar om att lyckas få in pucken i mål även på hemmaplan vilket ofta verkat väldigt knepigt.
Skulle man lyckas nå finalen har man chans att besegra Björklöven eftersom samtliga matcher varit jämna under säsongen.
Men på måndag måste hemmaspöket besegras först.

BTT

Det jag inte trodde skulle hända hände igår. Växjö vände och vann i Ängelholm. Har man månne hittat Rögles ömma punkt? Fortsättning följer imorgon i samma arena.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp