Hur fixa BankID för tirak som inte har Svenskt ID-kort ?

Men om inte mobilt BankID fungerar och batterierna i dosasan inte funngerar. then what:?
Gäller att ha backup och planering.
Mobilt BankID på två enheter eller fler.

Används dosan sällan räcker batteriet väldigt många år.

Skaffa ny dosa vid varje besök i Sverige.

Åker man aldrig till Sverige ska man ha lön/pension utbetalt direkt dit man bor.

Blir nästan samma bekymmer med bankkort och kreditkort som sällan skickas utomlands.
5 år giltighetstid.

Gäller att ha backup och planering.
Mobilt BankID på två enheter eller fler.

Används dosan sällan räcker batteriet väldigt många år.

Skaffa ny dosa vid varje besök i Sverige.

Åker man aldrig till Sverige ska man ha lön/pension utbetalt direkt dit man bor.

Blir nästan samma bekymmer med bankkort och kreditkort som sällan skickas utomlands.
5 år giltighetstid.
Tror inte man kan ha mobilt bankid på flera enheter samtidigt. Bankdosor kan man ha flera.

Vilket kan ta ett halvår eller mer.
Har ju samma problem som dig, kunde inte komma in på mitt personliga pensionssparande men fick löst sig med att dom godkände med telefon sms och en verifiering vid inloggning.
Transportstyrelsen ändrade ju ett tag så man som sjöfolk bara kunde logga in med bankid, där är ju våra utbildning, certifikater och sjötid lagrad.
Jag skickade ett mail till dom och skrev att inom sjöfart har vi många utlandssvenskar som inte kan få ett bankid, då ändra dom och la till alternativ personlig kod.
Var ju problem med csn ett tag med, ok då kan jag inte betala, finns personlig där med nu.
Skall fixa bankid har ju plan på att ta en sväng till Sverige snart.

Problemet med pensionssparandet blev dock att jag har telenor kontankort och dom godkänner bara kreditkort från norden så inte laddat tel på ett år så nu kommer jag inte in igen mitt svenska nummer har blivit deaktiverat.

Jag har 2 Bankid på 2 olika enheter. Bra om 1 enhet kraschar. I Thailand måste man ha både hängslen och livrem.:thumbsup:
Om bägge kraschar samtidigt, vad gör du då?. Mitt x som är utskriven måste göra en fullmakt som bevittnas av Svenska ambassaden för att hon genom mig eller annan ska få tillgång till sitt konto på Swedbank. Annars är det bara för henne och komma hit.

Om bägge kraschar samtidigt, vad gör du då?. Mitt x som är utskriven måste göra en fullmakt som bevittnas av Svenska ambassaden för att hon genom mig eller annan ska få tillgång till sitt konto på Swedbank. Annars är det bara för henne och komma hit.
Jag äger bara äppelprylar och dom har aldrig kraschat men när jag överförde innehållet från min gamla iPhone till en ny sluta mitt Bankid fungera.:thumbsdown:

Tillbaka
Topp