Att förnya BankID

 
Jag loggade händelsevis in på vår svenska bank och fick veta att min "gamla dosa" inte kommer att fungera efter den 30 september.
Om jag emellertid flyger till Sverige kan jag ta med den gamla dosan (som en klimatåtgärd) för att GRATIS erhålla en modernare.
Min fru har en modernare dosa och eftersom vi lyckligtvis har gemensam tillgång till varandras konton.
kan jag med hennes dosa kan göra överföringar.
Ännu inget svar från bankens VD, eller dess underhuggare.
 
Detta kanske alla visste utom jag men mobilen blev svart så skulle fixa nytt BankId på ny mobilen. För några år sedan hände samma och då var jag tvungen att gå till Nordea och låna en dosa för kunde inte komma åt mitt gamla BankID.
Nu kan man ju identifiera sig med passet istället. Bild och scanna chippet med NFC.
Wow haha blev glatt överraskad. Som sagt det visste ni nog redan men har inte så mycket ärende i Sverige mer så är lite efter:laugh2:
 
Detta kanske alla visste utom jag men mobilen blev svart så skulle fixa nytt BankId på ny mobilen. För några år sedan hände samma och då var jag tvungen att gå till Nordea och låna en dosa för kunde inte komma åt mitt gamla BankID.
Nu kan man ju identifiera sig med passet istället. Bild och scanna chippet med NFC.
Wow haha blev glatt överraskad. Som sagt det visste ni nog redan men har inte så mycket ärende i Sverige mer så är lite efter:laugh2:
Frågan är varför man ständigt skall förnya... Kravet tyder på att systemet inte är säkert nog.
Våra spanska ID-kort behöver inte förnyas förrän år 9999.
 
Detta kanske alla visste utom jag men mobilen blev svart så skulle fixa nytt BankId på ny mobilen. För några år sedan hände samma och då var jag tvungen att gå till Nordea och låna en dosa för kunde inte komma åt mitt gamla BankID.
Nu kan man ju identifiera sig med passet istället. Bild och scanna chippet med NFC.
Wow haha blev glatt överraskad. Som sagt det visste ni nog redan men har inte så mycket ärende i Sverige mer så är lite efter:laugh2:
Ja jag gjorde det när skulle ordna Freja digitala ID.
 
Jag loggade händelsevis in på vår svenska bank och fick veta att min "gamla dosa" inte kommer att fungera efter den 30 september.
Om jag emellertid flyger till Sverige kan jag ta med den gamla dosan (som en klimatåtgärd) för att GRATIS erhålla en modernare.
Min fru har en modernare dosa och eftersom vi lyckligtvis har gemensam tillgång till varandras konton.
kan jag med hennes dosa kan göra överföringar.
Ännu inget svar från bankens VD, eller dess underhuggare.
Min fru hittade idag en chat på Facebook där man resonerade om huruvida dosor kan skickas per post. Det kan man.
Jag ringde banken med min hemliga kod och fick efter kontrollfrågor beskedet att den nya dosan skall skickas snarast.
Jag lyckades också höja beloppsgränsen för utbetalningar. Kul när tekniken fungerar!
 
 

Liknande trådar

V
Svar
3
Visningar
2 K
ludvigs
L
P
Svar
0
Visningar
1 K
palnordell
P
 
Tillbaka
Topp