Tirak ska ta körkort

Nu tror jag inte att alla thailändare har körkort.
Och sen, som jag skrev, kommer hon nog vara en "excellent driver" efter några timmar. Minst i samma klass som "rain man".

Jag skrev EJ heller att alla 66-67 miljoner Thai hade körkort, jag skrev "Thai gjort som har ansvaret i trafiken" ansvaret menas med = förare med eller utan körkort.

Alla har väll vi varit nybörjare bakom ratten eller som min far sa efter att fått körkortet (efter första uppkörningen), det är nu du ska lära dej själv att uppföra dej i trafiken, eftersom jag (min far) inte länge sitter bredvid.

Var skrev du tidigare "excellent driver"?

"Minst i samma klass som "rain man"" Du får gärna förklara vad du menar?

Jag skrev EJ heller att alla 66-67 miljoner Thai hade körkort, jag skrev "Thai gjort som har ansvaret i trafiken" ansvaret menas med = förare med eller utan körkort.

Alla har väll vi varit nybörjare bakom ratten eller som min far sa efter att fått körkortet (efter första uppkörningen), det är nu du ska lära dej själv att uppföra dej i trafiken, eftersom jag (min far) inte länge sitter bredvid.

Såg inte heller den texten som avses:)

Nja, jag tror inte det finns 66 miljoner förare i Thailand, med eller utan körkort, det låter osannolikt.

"excellent driver" var ett tillägg till min tidigare kommentar, och hör ihop med filmreferensen till Rain man. Det behöver du inte bry dig om om du inte vill.

Men för att återkomma till ursprungsfrågan om din tiraks 2*5 timmar:
Ja, hon kan säkert ordna ett körkort i Thailand för det. Med en fet sedelbunt räcker det säkert med 1 timme.

Sen en personlig reflektion om att hon ska köra bil i Sverige (som du antyder), det tycker jag är direkt olämpligt utan någon typ av vidareutbildning. I Sverige har vi högertrafik och en del trafikregler, det är inte säkert att det senare gåtts igenom på "körskolan" i Thailand.

Men om du vill ha några andra svar än de som ges, så får du antyda vad du förväntar dig. Annars får du hålla till godo med detta.

Nja, jag tror inte det finns 66 miljoner förare i Thailand, med eller utan körkort, det låter osannolikt.

"excellent driver" var ett tillägg till min tidigare kommentar, och hör ihop med filmreferensen till Rain man. Det behöver du inte bry dig om om du inte vill.

Men för att återkomma till ursprungsfrågan om din tiraks 2*5 timmar:
Ja, hon kan säkert ordna ett körkort i Thailand för det. Med en fet sedelbunt räcker det säkert med 1 timme.

Sen en personlig reflektion om att hon ska köra bil i Sverige (som du antyder), det tycker jag är direkt olämpligt utan någon typ av vidareutbildning. I Sverige har vi högertrafik och en del trafikregler, det är inte säkert att det senare gåtts igenom på "körskolan" i Thailand.

Men om du vill ha några andra svar än de som ges, så får du antyda vad du förväntar dig. Annars får du hålla till godo med detta.

Tror du verkligen att de kör 2x5 timmars pass?

Jag ställde en fråga om det var lagligt att köra bil med Thai-KK i Sverige ja, men DU har ingen aning om mina planer, hur vi ska göra i Sverige, efter att hon klarat ett bilkörkort i Thailand.

Tror du verkligen att de kör 2x5 timmars pass?

Jag ställde en fråga om det var lagligt att köra bil med Thai-KK i Sverige ja, men DU har ingen aning om mina planer, hur vi ska göra i Sverige, efter att hon klarat ett bilkörkort i Thailand.

Nu låter du ju lite upprörd, så vi kanske inte ska dra det så mycket längre.
Men bara för sakens skull, du skrev:
"år det normalt att få ett körkort efter 5x2timmars övningskörning ?". Så de 10 timmarna har jag fått från dig.

Hoppas du sänker blodtrycket litegrann framöver, nu verkar du lite väl snarstucken....

Nu låter du ju lite upprörd, så vi kanske inte ska dra det så mycket längre.
Men bara för sakens skull, du skrev:
"år det normalt att få ett körkort efter 5x2timmars övningskörning ?". Så de 10 timmarna har jag fått från dig.

Hoppas du sänker blodtrycket litegrann framöver, nu verkar du lite väl snarstucken....

"Upprörd" "snarstucken" 555555

2st. 5 timmars pass (enligt dej) och 5st. 2 timmars pass (det jag har uppgett) det är stor skillnad enligt mej i alla fall !

"Upprörd" "snarstucken" 555555

2st. 5 timmars pass (enligt dej) och 5st. 2 timmars pass (det jag har uppgett) det är stor skillnad enligt mej i alla fall !
Nja, jag var nog inne på 5 2-timmarspass oxå, även om jag lyckades skriva 2*5.
Men förutom det så står jag för det jag skrev, hon blir säkert en "excellent driver" efter dessa 5 pass....
Dessutom tror åtminstone jag att det finns betydligt färre än 66 miljoner förare i Thailand, men jag har ju givetvis inte räknat dem.

Det är väl lika bra det ibland, annars skulle nog avstängningarna dugga tätt.....;)
Kan du lita på 555555555555
Dansande smiley.jpg

Härligt att eliten över sunt förnuft är överens:D:p;)
Är dom? Fast när Noi tog körkortet ar det 5 gånger två timmar. Sedan tänkte jag hur det var för mig, jo ungefär lika mycket men för länge sedan.
Det är inte sämre ambitioner här än i Sverige, det finns massor av folk som aldrig har haft körkort som kör lagligt i Sverige för man införde specialagar för nyanlända. Det är ju så att vissa tar detta seriöst andra vill bara ha. Samma här som i Sverige.

Fullt med galningar i Svenska trafiken nu för tiden , stora feta bilar som står på målvakter bosatta i de större städerna ,kör som svin , totalt utan hänsyn ,, Och inte heter de Kalle Gustavsson kan jag tala om . Tveksamt är om de ens har ett giltigt KK , vilket som så gör snuten inte ett skit åt det , de är livrädda , Trafikpolisen får inte stoppa dessa bilar då de tros ha vapen och utgör ett alltför stort hot motlättare beväpnad polis , så man avstår hellre och låter andra trafikanter ta riskerna i Trafiken , Återigen Dagens Sverige :)

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
3
Visningar