Det största skälet att jag bytte bank var helt vad
@PanPan skriver. Swedbank krävde att jag skulle redogöra för varje transaktion jag gjort i Binance, ett europeiskt finansinstitut som handlar med krypto. Eftersom Binance är lagligt anser jag inte Swedbank kan kräva full insyn i andra finansiella institutioner vilket senare gav att de stängde mitt konto. Innan dess vägrade de lämna ut en ny bankdosa, ens mot fullmakt, men Ingen fara, den fick jag levererad via personliga kontakter till en släktträff i Schweiz. Men helt klart finns det bättre banker som är mer kundvänliga.
Som
@kurant är inne på så bottnar det i att såssebanken plötsligt förstått att deras pengatvättande åt baltiska oligarker numera kollas. Det räckte inte längre att sätta sig på höga hästar och peka finger åt andra banker, de är/var precis lika skitiga själva och de var tvungna att låtsas som att de agerar mot penningtvätt.
För det tredje, vem vill associeras med en bank som styrs av såssedirektör Persson, tjockisen som är så snål så han äter smågodis i självplocksbutiken utan att betala?
/ SatanG