Hur fixa BankID för tirak som inte har Svenskt ID-kort ?

Nu ska du inte blanda dig i när kloka män diskuterar, SatanG kan nog svara för sig själv.
Men jag mins vad han skrivit och varför han bytte bank så du får ta din klokskap och läsa rätt.
Var problem och dom krånglade gällandes hans binancekonto, vilket är godkännt i Sverige..

Men jag mins vad han skrivit och varför han bytte bank så du får ta din klokskap och läsa rätt.
Var problem och dom krånglade gällandes hans binancekonto, vilket är godkännt i Sverige..
Prova tänk tanken att han gjort fler inlägg i frågan än det du pekar på.

Många utskrivna fick problem med Swedbank för dom inte besvarade deras frågeformulär som skickats till deras adress i utlandet i tid.
Konton stängdes ner till stor ilska

Jag vet inte om mitt Swedbankkonto blivit stängt, har inte använt det på många år men får meddelande varje månad att du har fått en ny elektronisk räkning från CSN så antar jag fortsatt har kontot men jag har ju inte registrerat min adress här så får ju ingen post.
Står ju fortsatt med adress i Lomsak, inte ändrat finns ingen anledning idag.
Min mail är dock registrerad hos dom men inte fått något frågeformulär.

Jag vet inte om mitt Swedbankkonto blivit stängt, har inte använt det på många år men får meddelande varje månad att du har fått en ny elektronisk räkning från CSN så antar jag fortsatt har kontot men jag har ju inte registrerat min adress här så får ju ingen post.
Står ju fortsatt med adress i Lomsak, inte ändrat finns ingen anledning idag.
Min mail är dock registrerad hos dom men inte fått något frågeformulär.
Frågeformulär gick med post, ganska korkat när det finns email och Kivra.
Du får väl inte heller någon lön via Swedbank som ska redovisas?
Strulen med svenska banker härstammar från de miljardböter USA dömde ut för brister med penningtvätt mm.

Många utskrivna fick problem med Swedbank för dom inte besvarade deras frågeformulär som skickats till deras adress i utlandet i tid.
Konton stängdes ner till stor ilska
Det där känner jag igen. Jag fick frågeformuläret skickat till min gamla adress i Sverige trots att jag var utskriven på en adress här i Pattaya. Eftersom det försvunnit en del viktiga brev tidigare på sin resa hit ner till Pattaya så mejlade jag banken och förklarade läget och erbjöd mig i stället komma förbi deras kontor i Arvidsjaur för en intervju ett par månader senare när jag kommit tillbaka till Sverige över sommaren. Det accepterades och jag minns banktjänstekvinnans sista ord efter mötet. " Det är inte alla som är lika samarbetsvilliga som du " sa hon och gav mig en blinkning. ;)

555 Antar att du har läst 'frågeformuläret' ......
Jag har besvarat det i Sverige på ett Swedbankkontor i Umeå vid två tillfällen.
Det skickades hem till min adress.
Det handlade främst om varför jag skickar pengar till länder utanför EU.
Dom var nöjd med svaret att jag skickade till mig själv.
Visade upp kort och bankbok med mitt namn.
Det skulle vara undertecknat.

Båda gångerna tog jag ut en ny bankdosa och kort för att vara säker.

Det där känner jag igen. Jag fick frågeformuläret skickat till min gamla adress i Sverige trots att jag var utskriven på en adress här i Pattaya. Eftersom det försvunnit en del viktiga brev tidigare på sin resa hit ner till Pattaya så mejlade jag banken och förklarade läget och erbjöd mig i stället komma förbi deras kontor i Arvidsjaur för en intervju ett par månader senare när jag kommit tillbaka till Sverige över sommaren. Det accepterades och jag minns banktjänstekvinnans sista ord efter mötet. " Det är inte alla som är lika samarbetsvilliga som du " sa hon och gav mig en blinkning. ;)
Stämmer för mig också.
Nu har jag en granne som kollar all post i Sverige och scannar det som är viktigt.

Jag mailade och begärde anstånd till i maj och fick en personlig kontakt jag kunde ringa för ett möte.
Trevligt och avspänt.

Stämmer för mig också.
Nu har jag en granne som kollar all post i Sverige och scannar det som är viktigt.

Jag mailade och begärde anstånd till i maj och fick en personlig kontakt jag kunde ringa för ett möte.
Trevligt och avspänt.
Ja fast du är ju "svensk" med svensk adress.

Fritz har skrivit sig där han bor och därför har han problem med att få fram post från banken så som utskriven.

Stämmer för mig också.

Trevligt och avspänt.
En personlig kontakt är guld värd. Vi hade från början Handelsbanken där vår kontakt identifierade oss på rösten eller gjorde det begärde via FAX.
Så småningom infördes motsvarigheten till BankID.
För att det skulle fungera måste det vara rätt version kombination av bankens "bankID", vårt operativsystem och webbläsare. Vid en uppdatering av operativsystemen slutade det att fungera.
Handelsbanken menande att vi skulle flyga till Sverige och hämta ut ett kuvert med en kod i vårt f.d. lokalkontor. Vi bytte bank.

Ja fast du är ju "svensk" med svensk adress.

Fritz har skrivit sig där han bor och därför har han problem med att få fram post från banken så som utskriven.
Han löste det via brevet till sin gamla adress och kanske en granne.
Underskatta inte norrlänningar.
Uppväxta med både hängslen och svångrem samt har lösningar.

Sen gäller det att uppdatera sin adress och inte lita på att det går automatiskt via Skatteverket som sköter folkbokföring.

Jag var tvungen att besvara en omgång frågor på mina två MasterCard nyligen för att kunna använda dom.
Det gjorde jag som inloggad i deras appar.
Ingen förvarning när mitt SAS kort nobbades flera gånger.
Frågor var kortet ska användas, till vad och hur mycket per månad och vilka länder, årlig inkomst mm.

För att någorlunda återgå till trådämnet så tycker jag att banken borde skicka ut en tydlig varning när man loggar in hos sin bank om ens mobila bankid är på väg att gå ut. Eller gör dom det nu ?

För att någorlunda återgå till trådämnet så tycker jag att banken borde skicka ut en tydlig varning när man loggar in hos sin bank om ens mobila bankid är på väg att gå ut. Eller gör dom det nu ?
Swedbank gör det.
Man får en förvarning.

Även för andra funktioner som snabbsaldo utan att vara inloggad måste förnyas varje 90 dagar.
Det dyker upp som en push-notis i god tid.

Så du menar att du inte gjort nåt inlägg om att du bytte bank pga dom omständigheter som jag angav ? Inte ens på MPR ifall jag nu blandat ihop inlägg i olika forum ?

Det största skälet att jag bytte bank var helt vad @PanPan skriver. Swedbank krävde att jag skulle redogöra för varje transaktion jag gjort i Binance, ett europeiskt finansinstitut som handlar med krypto. Eftersom Binance är lagligt anser jag inte Swedbank kan kräva full insyn i andra finansiella institutioner vilket senare gav att de stängde mitt konto. Innan dess vägrade de lämna ut en ny bankdosa, ens mot fullmakt, men Ingen fara, den fick jag levererad via personliga kontakter till en släktträff i Schweiz. Men helt klart finns det bättre banker som är mer kundvänliga.

Som @kurant är inne på så bottnar det i att såssebanken plötsligt förstått att deras pengatvättande åt baltiska oligarker numera kollas. Det räckte inte längre att sätta sig på höga hästar och peka finger åt andra banker, de är/var precis lika skitiga själva och de var tvungna att låtsas som att de agerar mot penningtvätt.

För det tredje, vem vill associeras med en bank som styrs av såssedirektör Persson, tjockisen som är så snål så han äter smågodis i självplocksbutiken utan att betala?

/ SatanG

Det största skälet att jag bytte bank var helt vad @PanPan skriver. Swedbank krävde att jag skulle redogöra för varje transaktion jag gjort i Binance, ett europeiskt finansinstitut som handlar med krypto. Eftersom Binance är lagligt anser jag inte Swedbank kan kräva full insyn i andra finansiella institutioner vilket senare gav att de stängde mitt konto. Innan dess vägrade de lämna ut en ny bankdosa, ens mot fullmakt, men Ingen fara, den fick jag levererad via personliga kontakter till en släktträff i Schweiz. Men helt klart finns det bättre banker som är mer kundvänliga.

Som @kurant är inne på så bottnar det i att såssebanken plötsligt förstått att deras pengatvättande åt baltiska oligarker numera kollas. Det räckte inte längre att sätta sig på höga hästar och peka finger åt andra banker, de är/var precis lika skitiga själva och de var tvungna att låtsas som att de agerar mot penningtvätt.

För det tredje, vem vill associeras med en bank som styrs av såssedirektör Persson, tjockisen som är så snål så han äter smågodis i självplocksbutiken utan att betala?

/ SatanG
Även lägga till nya mottagare för att betala räkningar eller skicka pengar kräver tålamod och nästan tillstånd.

Handelsbanken är inte bättre och en vän flyttar nu sina alla konton till Länsförsäkringar Bank.
Sitt privata konto och hans tre bolag byter bank.
Nu vet han inte om det blir någon skillnad.
Han har en condo i Manila men kan inte betala räkningar längre via Handelsbanken.

Informationsklass: Intern

Hej Anders!

Jag har stämt av med vår betalgrupp om den information du efterfrågade och bifogar listan som visar öppna länder (revideras löpande).

Jag bekräftar härmed att Filippinerna är ett stängt land för ankommande och avgående betalningar för privatpersoner i Handelsbanken.

Med vänlig hälsning

Karin Idhult

Handelsbanken
Karin Idhult
Umeå Teg
Tegsplan 2A
90420 Umeå, Sweden
Telefon: +46 (0)907861844

Även lägga till nya mottagare för att betala räkningar eller skicka pengar kräver tålamod och nästan tillstånd.

Handelsbanken är inte bättre och en vän flyttar nu sina alla konton till Länsförsäkringar Bank.
Sitt privata konto och hans tre bolag byter bank.
Nu vet han inte om det blir någon skillnad.
Han har en condo i Manila men kan inte betala räkningar längre via Handelsbanken.

Informationsklass: Intern

Hej Anders!

Jag har stämt av med vår betalgrupp om den information du efterfrågade och bifogar listan som visar öppna länder (revideras löpande).

Jag bekräftar härmed att Filippinerna är ett stängt land för ankommande och avgående betalningar för privatpersoner i Handelsbanken.

Med vänlig hälsning

Karin Idhult

Handelsbanken
Karin Idhult
Umeå Teg
Tegsplan 2A
90420 Umeå, Sweden
Telefon: +46 (0)907861844

Ja inte konstigt att fler och fler vill beväpna sig med krypto i förebyggande syfte.

/ SatanG

Tillbaka
Topp