Hva er det med julen?

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

R

Raderad medlem 8711

Gäst
Det starter i slutten av oktober og det slutter ikke før i midten av januar. Ikke et eneste sekunds hvile. Mas om å kjøpe morgen, middag og kveld. Jeg er så drittlei at jeg "spyr" bare jeg ser en nisselue.

Det er ikke for at jeg ikke er det minste religiøs, at min familie ikke feiret jul av religiøse årsaker eller at jeg hater unger, men jeg har ikke kjøpt julepresanger siden jeg var 16 år. Siden den gang så har jeg ikke helt sett hensikten med det. Om julen har et annet innhold så har det forsvunnet for lenge siden. Og for å gjøre bildet komplett så vises det filmer på tv'n hvor dem formidler et budskap om disse "ondskapsfulle" menneskene (menn) som ikke liker julen. Vil du ikke så skal du ser ut til å være det som gjelder.

På julaften så ligger man der på sofaen "sprekkmett" og lutfattig med fjernkontrollen til tv'n i den ene hånda og ølglasset (200 000 unger i Norge gruer seg til julen for all dens alkoholmissbruk og familiebråk) i den andre. Litt underholdning trenger man etter all dette sosiale samværet med mennesker man egentlig ikke er så særlig begeistret for og som man heldigvis ikke ser mer enn en gang i året. På tv'n dukker det opp noe som man ikke helt får med seg til å begynne med, men det demrer sakte men sikkert hva kveldens tema er. Bilder av fattige mennesker et sted i Afrika "flimrer" forbi og noen snakker om sult, nød og elendighet. Ihvertfall ikke noe "jeg" vil se på så da trykker man videre på fjernkontrollen og finner noen lykkeligere mennesker.

Om det finnes noe som helst godhet med julen så har det godt meg hus forbi.

Senast redigerad av en moderator:
Ditt inlägg får mig att tänka på Kejsarens nya kläder
God Jul.png

Julen är topp vecka för Trafik olyckor i Thailand .
Trafiken i Thailand är en av värdens mest olyckesdrabbade . Det finns två toppar under året när flest
människor dör i trafiken i Thailand .
Dels det buddiska nyåret Sokran i april , cirka 380 dödas i trafiken
Och den vanliga Jul och Nyårsafton med cirka 360 död i trafiken
Och antal död i trafiken , går inte ned ,det bara stiger .

Don't drink and drive in Christmas.
Mycket polis kontroller i Thailand i julhelgen over hela landet

Alkohol .jpg

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
721
Raderad medlem 8711
R
R