Julen 2019

Fint med jul fast här firas det ju inte.
En vanlig arbetsdag.
Försöker inte ändra folks vanor, så är det fjärde gången nu.
Första julen gjorde jag lite sotad lax, det var ungefär allt.
Konstigt nog saknar inte det heller, vi tar igen allt sedan vid nyår, den kinesiska och thai i april.
Denna dag kallas för dopparedagen och doppa kan man ju på många sätt, här det finska sättet.
God jul på er.

FB_IMG_1577177736433.jpg

Dagen har tillbringats med en jultallrik på IKEA med efterföljande promenad i gallerian. Därefter tid vid datorn och mobilen för att kommunicera med söner och vänner. Middagen bestod av thaimat och en Chang. Dagen avslutades med besök hos svärfar. En krutgubbe på 93 år.
Önskar alla ett fortsatt perfekt julfirande.

Dagen har tillbringats med en jultallrik på IKEA med efterföljande promenad i gallerian. Därefter tid vid datorn och mobilen för att kommunicera med söner och vänner. Middagen bestod av thaimat och en Chang. Dagen avslutades med besök hos svärfar. En krutgubbe på 93 år.
Önskar alla ett fortsatt perfekt julfirande.
Hade dom jultallrick idag?
Det dom hade den 20:de var det riktigt julbord?
På bilderna på hemsidan såg det ut som det men vi kom ju aldrig dit, fick inte bilen i tid.

Vaknade upp 03.10 lokal tid här i Bangkok... Ligger här i sängen och känner mig hur pigg som helst. Ibland slår jetlagen till ordentligt...

Önskar alla en riktigt God jul och Gott nytt år...

Ps. MickeT jag får väl göra ett nytt försök att bli klubbmedlem på fortsättningsflyget till Roi Et.. Men hinner planet tillräckligt högt upp på det lilla skuttet? :xmas_smiley:

Vaknade upp 03.10 lokal tid här i Bangkok... Ligger här i sängen och känner mig hur pigg som helst. Ibland slår jetlagen till ordentligt...

Önskar alla en riktigt God jul och Gott nytt år...

Ps. MickeT jag får väl göra ett nytt försök att bli klubbmedlem på fortsättningsflyget till Roi Et.. Men hinner planet tillräckligt högt upp på det lilla skuttet? :xmas_smiley:
Det löser du @JanneMan61 använd nu din manliga list:xmas_smiley:

Blir det byggstart denna resa?
Eller är du fortfarande i planerings.

Det löser du @JanneMan61 använd nu din manliga list:xmas_smiley:

Blir det byggstart denna resa?
Eller är du fortfarande i planerings.
Ingen byggstart ännu ifall inte markhöjning räknas. Har låtit köra ut 120 lastbilslass och höjt ca 1200 kvadratmeter. 400 kvadratmeter var höjt från början så totalt 1 Rai. Tomten är på 2 rai men vi har hört oss för ifall vi kan få köpa granntomten på ytterligare 2 rai med svar i april men skulle inte bli förvånad ifall något händer på den fronten redan nu...

Vi (min fru) köpte mark i väldigt bra läge i utkanten av grannbyn för cirka 6 månader sedan som vi i vår tur planerar att sälja vidare då vi redan nu fått flera spekulanter som kommit med bud..

Men jag har redan förvarnat frugan om att det blir många besök på Global house med mera :)

Vi flyttade julfirandet till nyårsafton och det var rätt beslut.
Julklapparna blir nog lika välkomna då.
Vädret i natt var riktigt tufft med kraftig blåst och massor av regn.
Många knäckta träd så kanske det tar ett tag att få tillbaka elen.
Tur man har backup med solceller.

Dagens firande blir att dra ris och städa bort kvistar och grenar.

Ha en god fortsättning.

Vi flyttade julfirandet till nyårsafton och det var rätt beslut.
Julklapparna blir nog lika välkomna då.
Vädret i natt var riktigt tufft med kraftig blåst och massor av regn.
Många knäckta träd så kanske det tar ett tag att få tillbaka elen.
Tur man har backup med solceller.

Dagens firande blir att dra ris och städa bort kvistar och grenar.

Ha en god fortsättning.

Ja det verkar kunna bli riktiga oväder där du bor. Blir det lika illa som man ser på TV.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp