Hyra ut rum

paginatus

Medlem
Eventuellt kommer min "gf" att hyra ut ett rum i Pattaya. Huset är på 3 rum och kök i en gated community.
Närmsta hotell är Thai-Norway Resort Apartment, jämte The Millions Years Stone Park. Där kostar ett rum för 28 dagar 35.000 BHT. Hon vill ha 15.000 BHT , men då bjuder hon på Som Tam till frukost.
PS. Hon har många ogifta snygga vänninor...

Eventuellt kommer min "gf" att hyra ut ett rum i Pattaya. Huset är på 3 rum och kök i en gated community.
Närmsta hotell är Thai-Norway Resort Apartment, jämte The Millions Years Stone Park. Där kostar ett rum för 28 dagar 35.000 BHT. Hon vill ha 15.000 BHT , men då bjuder hon på Som Tam till frukost.
Du får ett hus på 3 sovrum för runt 20.000 baht i månaden i det området.
Antar att gated community där är PMC eller Thai-Norway wiking resort.
Rätt off, skall man hyra ut rum får man väl berätta att det är jobbigt att ta sig någonstans om man inte har fordon.
Räkna med 300-400 baht taxi en väg till Pattaya.
Rum för 15.000 där det får man ju en lyxig studio i centrum för?

Rätt off, skall man hyra ut rum får man väl berätta att det är jobbigt att ta sig någonstans om man inte har fordon.
Kollade på en kanonfin studio på 67 m2 300 m från stranden, tvättmaskin, fint kök mm. 16000 baht.

Är det rummet eller huset hon hyr ut?

Du får ett hus 3 rum och kök med all inredning , Wifi , platt Tv soffor , mm för runt 10000 thbt månaden på ett flertal ställen i Pattis ,, jag vet flera som hyr ut för detta pris , allt annat är överpris ,, då kostar även elen vad elbolaget tar ut , dvs ca 4tbt /unit Wifi ca 900 thbt per månad, och då är det Gated comm.. dvs inhägnat med säkvakter

Du får ett hus 3 rum och kök med all inredning , Wifi , platt Tv soffor , mm för runt 10000 thbt månaden på ett flertal ställen i Pattis ,, jag vet flera som hyr ut för detta pris , allt annat är överpris ,, då kostar även elen vad elbolaget tar ut , dvs ca 4tbt /unit Wifi ca 900 thbt per månad, och då är det Gated comm.. dvs inhägnat med säkvakter
Nu skrevs det om ett specifikt område inte om vad man kan få i Pattaya.
I området där ligger PMC 4 och Norway viking village (Thai-Norway resort)
Kanske kan få ett 3 rumshus i någon av dom 2 gated comm... för 10.000 baht i månaden?

Ursäkta.. Men vad är "gf" ??
Trevligt med hus och rum.. Men lutar det inte åt uthyrning via TS? ;)
Jag känner trevliga personer i Phuket som hyr ut lyxvillor. Är det med ok att marknadsföra dem som "tips" på TS?
Bara en lite tanke som slog mig... Eftersom de frågat mig om jag kunde fixa kunder till dem. :wai::wai:
Bra att veta om det är ok om uthyrnings tips på boende i Thailand inte anses som reklam/försäljning på TS... :)
Krap khun krap… :wai::wai:

Ursäkta.. Men vad är "gf" ??
Trevligt med hus och rum.. Men lutar det inte åt uthyrning via TS? ;)
Jag känner trevliga personer i Phuket som hyr ut lyxvillor. Är det med ok att marknadsföra dem som "tips" på TS?
Bara en lite tanke som slog mig... Eftersom de frågat mig om jag kunde fixa kunder till dem. :wai::wai:
Bra att veta om det är ok om uthyrnings tips på boende i Thailand inte anses som reklam/försäljning på TS... :)
Krap khun krap… :wai::wai:
gf är en förkortning på Girlfriend, alltså flickvän. Sen kan man ju undra vilka som bor där i de andra rummen,,555
Kanske något för en singelkille som aldrig behöver vara för sig själv en stund.:D

Nu skrevs det om ett specifikt område inte om vad man kan få i Pattaya.
I området där ligger PMC 4 och Norway viking village (Thai-Norway resort)
Kanske kan få ett 3 rumshus i någon av dom 2 gated comm... för 10.000 baht i månaden?
Ja precis han nämner priser på andra sidan Sukhumvith, och flyttar man ut några mil till ifrån beachen så får man en 3-rummare för 5,000B :D

slaughterhouse-worker-picture-id601351925

• Like
Reactions: BGW

Liknande trådar

R
Svar
10
Visningar
1 K
Raderad medlem 9675
R
A